Testujeme endura Beta RR pro rok 2016
Text: Vláďa Novotný | Foto: Beta | Zveřejněno: 2.7.2015 | Zobrazeno: 8 584x
Právě jsme na mezinárodní prezentaci toskánských soutěžních endur Beta modelového roku 2016, které si pro své představení vybraly enduro trať nataženou nedaleko města Modena. Ve chvíli, kdy upoutávku píši, není vůbec jasné, co je nového a jestli se chystá nějaká zásadní revoluce, protože si fabrika drží všechny informace hezky pod pokličkou.
Jedno je jasné, po pátečních testech budeme vědět víc a bude se připravovat podrobná reportáž. Pro tuto chvíli je k dispozici formulář, kde můžete vložit otázky a vůbec vše, co se značky Beta a především šestnáctkových RR modelů týká. Co bude v mých silách, zjistím a na dotazy odpovím.
Zde je odkaz na článek, ve kterém se patnáctková Beta utkala s dalšími konkurenty oblíbené třídy dvoutaktních třístovkových endur. Jsem zvědav, jestli i modely 2016 budou držet vysoko nasazenou laťku.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Otázky a odpovědi
Budou pokračovat modely 380,430,480 atd s karbecem? Jaké jsou výhody či nevýhody karbecu nebo vstřikování?
Nikod, není tomu tak. Všechny čtyřtakty modelového roku 2016 dostaly vstřikování, takže karbec najdeš pochopitelně pouze u dvoutaktů. Všechno má své, znáš to… ale oproti loňským modelům s karburátorem se čtařtakty pocitově (krom 350, který už vstřikování mělo) více zjemnily a jejich průběh výkonu mi připadl mnohem plynulejší a méně ucukaný. Něco o pocitech na motorce karburátor vs. vstřikování zde:
http://www.motorkari...trikovani-19101.html
Díky za dotaz.
1 Ahoj, řekne už někdo, že je to lepší než KTM?
2 Vážně, co "cenová polika" Bety, díly jako páčky, páky, ... jsou hrozná pálka. Co slyším, tak to dost lidí odrazuje ... Další věc je zastoupení v ČR, kam jet na nějakou předváděčku, ... Díky.
3 Jaký motorový olej nejlíp použít do 4T, víš, aby moc nestál a prodloužil se servisní interval o 300%
4 A ještě jeden dotaz, mám si koupit radši 2T nebo 4T, co je levnější na servis nebo co víc jede?
Dík za dotazy Janku.
1) Vyzkoušej nové endura Beta a můžeš říci sám, jak to vidíš.
2) Náhradní díly jsou na tom dost podobně, jako u konkurence, ostatně se můžeš podívat sám na příklad RR 300 2T, která byla ve srovnávacím testu: http://www.motorkar...31369.html?kid=33151
3) No tak jedině ten doporučený výrobcem a pečlivě dodržovat intervaly. Prodlužovat servisní intervaly bych radši nezkoušel…
4) To je nekonečné téma, mrkni na tento článek: http://www.motorkar...-ctyrtakt-27972.html
Beta předváděčky pochopitelně chystá, podobně jako tomu bylo loni. Naše redakce se zúčastnila prezentace v Příbrami, která byla moc fajn. Modely pro rok 2016 by měly být připraveny někdy srpen/září. Více informací o předváděčkách získáš u nejbližšího prodejce Beta nebo přímo u dovozce, kterým je Motopalič. Ten oznámí datum akce a podmínky testování.
co bude beta davat za tlumiče kdz v čmn psali že marzcochi krachla?a vydrži konečne podvozek Mx trat nebo stale kanape.....
Cedo, děkuji za dotaz. Beta používá pérování Sachs a „Racing“ modely by měly dostat lepší tlumiče Sachs s uzavřenými cartridgemi. Značka Marzocchi bohužel padla a tím pádem i spolupráce s Betou, což je opravdu škoda.
Ano, podvozek je spíše měkčí i u modelů pro rok 2016. Nicméně na MX trati se první ochutnání šestnáctkových modelů neodehrálo, takže nedokážu říct. Osobně si ale myslím, že by to na MX trať chtělo pérování přitvrdit.
Dobrý dne,
jaké jsou naplánované inovace u dvoutaktních motorů? Jak řešíte EU normy?
Ahoj TRIBES, dvoutakty přichází s oddělenou nádržkou pro olej a automatickým dávkováním oleje. To je asi nejzásadnější rozdíl, oproti loňským modelům. Krom toho doslaly nové mapování zapalování pro vyšší výkon ve vysokých otáčkách. Díky za dotaz!