ktm_zari




Zontes našel díru na trhu, chystá se ji zaplnit sportovně cestovním cruiserem 310 VX

Podobnou motorku tady v současnosti prostě nemáme. Jsou tady malé sportovní cruisery, jejichž srovnávací test jsme vám naservírovali nedávno, jsou tady silniční cestovní motorky a pak jsou tady baggery čili takové ty velké dvouválcové cestovní koráby s řekněme americkým sportovním střihem. Aby vás ale napadlo spojit tyhle zdánlivě nesourodé kategorie, na to musíte mít hodně odvahy. A jak už dlouho víme, v Zontesu jí mají hromadu.

Kapitoly článku

Stačí se podívat na jejich modelovou řadu. Vskutku originální futuristický technodesign, který se rozhodně nemusí trefit do vkusu každého. Jedno se mu ale upřít nedá - rozhodně si ho nespletete s konkurencí. Dobrá, pořád tady najdete nějakou tu inspiraci u zavedených značek, ale dávno už to není to bohapusté kopírování, které nám fabriky z lidové republiky dřív předváděly. Vrchol ve vytváření vlastního stylu a vyhranění se předvedl Zontes prvními zveřejněnými oficiálními snímky chystaného modelu s označením 310 VX.

Z toho horního pohledu by člověk na první pohled řekl, že to bude pěkná silniční cestovní motorka. Jenže pohled na zbytek motorky odhalí, že Zontes jde do něčeho úplně jiného. Nemůžeme ale zase říct úplně nového, s celkem podobnou koncepcí totiž před nějakou dobou koketovala japonská Honda. Pamatujete si na modely DN-01 nebo NM4 Vultus? Jasně, základní koncepce a zřejmě i myšlenka je trochu jinde, ale ten posez, k tomu kapota… Každopádně ať už šlo o jakýkoli model Hondy, žádnou velkou oblíbenost a revoluci nepřinesl. Budoucnost a úspěšnost nového Zontesu je tedy velký otazník. Stejně jako to, jestli se MR43, dovozce Zontesů do ČR, odváží 310 VX do Čech importovat.

Pojďme se ale podívat, na čem že jsou to ty divoké kapoty namontované. Zcela logici jde v podstatě o nahatý cruiser 310 V. Najdeme tu stejný trubkový rám a stejný jednoválec o objemu 312 cm3, který se chlubí necelými 40 koňmi a 30 newtonmetry. Od pohledu je tu i stejná přední USD vidlice se 17palcovým kolem a na něm jednou kotoučovou brzdou. Když pomineme sportovně střiženou kapotáž s obrovským plexi nad ní, nejdeme nejvýraznější technickou novinku na zadní části motorky. Tady už není oboustranná kyvná vidlice s dvojicí tlumičů. Místo ní je tu jednoramenná kyvka, která světu ukazuje krásu zadního ráfku.

Už výchozí 310 V nabízí bohatou elektronickou výbavu, jak je ostatně u Zontesu zvykem. Elektronicky se tu ovládá skoro všechno od startování po otevírání víčka nádrže a nechybí tu třeba ani ABS Bosch. Cestovní VX je navíc vybavené velkou kapotou s plexi a vsadíme podrážky motorkářských bot, že i ono bude ovládané elektricky. Naopak dvě schránky skrývající se za ním po stranách barevného displeje se podle fotek ovládají klasicky mechanicky. Tak budou třeba aspoň centrálně zamykané. Ostatní výbava už je prozatím zahalena tajemstvím, stejně jako to, jestli motorka dostane ve standardu trojici kufrů. Ta není kolem zadního minimalistického sedla spolujezdce nijak extra zakomponovaná, spíš to vypadá jako typické „dodělej doma“, což je škoda. Zmiňované malé sedlo pak předem vylučuje cestování ve dvou, k němu ostatně nijak nevybízí ani výkon stroje. Pro jednoho, zejména začátečníka nebo začátečnici, by ale nakonec mohlo jít o zajímavý cestovní stroj s nízkou váhou a nízko položeným sedlem. Takže to nakonec svým způsobem dává smysl.

Přístrojová deska 310 V

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist