ktm_rijen




Yamaha WR250F 2020: ve šlépějích motokrosové sestřičky

V těchto dnech na scénu přichází offroadová novinka tří ladiček, a není to nic jiného než WR250F. Dvacítkové soutěžní enduro vychází z motokrosové dvěpade, ovšem má šest kvaltů, větší nádrž a dá se ladit pomocí chytrého telefonu. Nezbývá než dodat, že tohle vypadá opravdu dobře a rozhodně se máme na co těšit. Má to ale jeden háček.

Kapitoly článku

S rukou na srdci musím říct, že mě motokrosová dvěpade YZ250F modelového roku 2019 dokázala posadit na zadek, a to hlavně díky skvělé ovladatelnosti, výbornému motoru a pocitově nízké váze. Právě ona posloužila jako základ novému enduru WR250F a už proto si myslím, že by wéerko mohlo velice slušně zabodovat.

Jak už zaznělo, dvěpade vychází z loňského motokrosu, ovšem je přizpůsobeno kategorii enduro, která si žádá své. Není se tedy čemu divit, že se v převodovce zabydlelo šest kvaltů, nádrž navýšila objem na 7,9 litrů, pod motorem je odolnější plastový protektor, nebo že se k vzduchovému filtru dostaneme bez použití nářadí a pérování KYB dostalo jiné nastavení.

Pro terénní Yamahy typicky zakloněný motor omotaný výfukovým svodem, je samozřejmě přizpůsoben enduru, takže je mnohem lineárnější a plynulejší než u motorové střely. Malý čtyřtakt má naordinován nový kovaný hliníkový píst, který umožňuje kompresní poměř 13,8:1 a tyto změny se společně s upraveným časováním vačky a novými sedly ventilů sacího kanálu mají podepisovat na vyšším točivém momentu v nízkých a středních otáčkách. Své opodstatnění má samozřejmě také inovované vyvažovací závaží klikového hřídele. Dvěpade má nový lehčí startér a lehčí odolnější spojku, která je při enduro ježdění alfou a omegou. Specifický motor se sáním vpředu a air boxem za krkem řízení nasává vzduch skrz nový vzduchový filtr, který zaručuje průtok vzduchu, a který lze vyměnit bez použití nářadí. WR dostalo na zadek osmnácti palcové kolo, ostatně tak, jak se u endura sluší a patří..

Po vzoru motokrosové devatenáctky je možné upravovat a nastavovat výkonovou charakteristiku pomocí chytrého telefonu s nainstalovanou apkou Power Tuner. Nabízí se tři tovární mapy a šestnáct nastavitelných hodnot pro vstřikování paliva a časování zapalování. Kromě toho aplikace nabízí spoustu dalších informací, včetně informace o servisních intervalech. Na řidítkách je potom dvoupolohový přepínač, kde jsou dva jízdní režimy, které definuje buď továrna a nebo jezdec samotný.

Dvacítkové wéerko přichází s novým hliníkovým rámem, který se podílí na vyšší tuhosti podvozku. Pérování tradičně dodává značka Kayaba a že funguje dobře, jsem se přesvědčil už loni u motokrosové dvěpade, kterou jsem si proklepl i v ostrém závodě a postavil i proti nekompromisní evropské konkurenbci. Přední vidlice vychází právě z motokrosové mašiny a také využívá systém AOS (Air Oil Separate-se samostatnými kanálky pro vzduch a olej), ovšem její nastavení je přizpůsobeno enduro potřebám. Inovace se dotkly také zadního pérování a například pružina centrálního tlumiče je lehčí o 350 g a nádobka zvětšila objem o 30 ccm, což se má podepsat na lepším tlumení.

Podle všeho se bude jednat o velice povedené enduro nářadí ze země vycházejícího slunce, které by se mělo slušně popasovat s evropskou konkurencí. Mě ovšem mrzí skutečnost, že WR250F nebude možné dát na značky, protože se bude prodávat pouze v závodní specifikaci. To znamená, že nesplní přísné limity normy Euro4, ostatně stejně jako větší čtyřipade modelového roku 2020. Dvacítkové modely bude možné objednávat od října a jakékoliv další informace budou dostupné u všech prodejců značky Yamaha, kde si případně budete moci objednat i závodní doplňky GYTR.

Highlity modelu WR250F 2020

  • Motor vycházející z YZ250F, upravený pro kategorii enduro
  • Nové nastavení časování výfukové vačky a nový tvar výfukových kanálů
  • Speciálně tvarovaná sedla ventilů sacího kanálu
  • Nová zesílená spojka odolná proti tepelné zátěži
  • Šestistupňová převodovka s dlouhými převody a upraveným řadicím válečkem
  • Vstřikování paliva a časování zapalování s mapováním speciálně pro enduro
  • Kompatibilní s bezplatnou aplikací Yamaha Power Tuner pro chytré telefony
  • Dvourežimový přepínač mapování namontovaný na řídítkách
  • Dvojitý kolébkový rám se speciálními enduro úchyty
  • Přední vidlice typu AOS převzatá z modelu YZ250F
  • Nový zadní tlumič
  • Zvětšená 7,9litrová palivová nádrž
  • Nový plastový kryt motoru
  • Plošší a nižší sedlo vyvinuté na základech z modelu YZ250F

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist