husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha představila další verzi XSR125

Některé modely vznikají těžce a některé snadno. Do druhé kategorie jednoznačně patří nová Yamaha XSR125 Legacy, která se od standardní retro stopětadvacítky liší jenom ve třech bodech.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Zkratka XSR, to u Yamahy znamená retro řadu Sport Heritage, v níž najdeme modely postavené na moderních platformách, ovšem v kabátku evokujícím 70. léta. V objemové kategorii vyhovující řidičáku A1 zkouší Yamaha na šestnáctileté pubescenty mrkat kulatým světlem od loňského roku, kdy byla v Evropě oficiálně představena XSR125. To „v Evropě“ je velice důležité, neboť už v září 2019 měl premiéru motocykl nazvaný XSR155, ovšem to bylo v Thajsku. Pro Starý kontinent bylo samozřejmě nutné použít menší motorizaci, ale jinak je to motorka stejná. A teď přichází ještě verze Legacy.

Yamaze docela ty různé „podverze“ jdou, ať se jedná o jakýkoli styl motocyklů. Co se řady Sport Heritage týče, aktuálně tam najdete sourozeneckou dvojici XSR700 a XSR700 XTribute, které se liší jenom v detailech, ale ve finále je to vyznění prostě jiné. A přesně tohle bude i případ Legacy, byť tady těch rozdílů je snad ještě méně. Vlastně jsou tři. Zaprvé na koncovce výfuku najdeme jiný plechový kryt, přičemž sám za sebe říkám, že ten děrovaný na standardním XSR se mi teda líbí víc, zadruhé je tady jiná barva. Za tu už Yamahu musím, ač notoricky známý odpůrce černé, pochválit, s těmi šedými a zlatými prvky to vypadá moc pěkně a na stopětadvacítku nezvykle elegantně. Ovšem vy si určitě nejvíce všimnete té třetí a největší změny, a tou jsou jiné ráfky. Standard jezdí na litých a ještě černých, což u retro strojů nikdy nebývá velká výhra, ovšem Legacy nabídne krásná vyplétaná kola se zlatými ráfky, která by třeba pro mě byla jasným důvodem, proč dát přednost právě této verzi. Na nich potom najdete obuté zubatější gumy Metzeler Karoo Street.

Nic jiného než drsnější vzhled za tím nehledejte, Legacy určitě není žádný scrambler. Vždyť i ty gumy mají úplně stejné rozměry, vpředu šířka 110, vzadu 140 a 17“ průměr, odpružení (vpředu 37mm USD vidle, vzadu centrál) nabídne zdvihy 130 a 110 mm a se 140 kg živé váhy taky není Legacy zrovna lehkonožka, s kterou byste se chtěli válet v terénu. Technicky je tenhle model totiž úplně shodný se standardním XSR125, v dvojitém páteřovém rámu bije silná 11kW stopětadvacítka s variabilním časováním ventilů VVA pro silné střední pásmo, která má šestistupňovou převodovku a udávanou spotřebu 2,1 l/100 km, takže vám 11litrová nádrž vydrží pěkně dlouho. Kolik bude verze Legacy stát, to zatím netušíme, oficiální cena ještě nebyla stanovena ani v jiných evropských zemích, ale můžeme vycházet z toho, že XSR125 na sobě má cenovku 114 990 Kč. Ta hezká kola možná něco udělají, ale určitě ne nějaké desetitisíce. Co se naopak už ví, že v Evropě by XSR125 Legacy měla být dostupná od června, pro nás je střízlivý odhad na prázdniny. Však jej také Yamaha raději uvádí jako model 2023.

AKTUALIZACE 22. 4.:
Krátce po představení novinky jsme od Yamahy získali i oficiální cenu, která je nakonec trochu vyšší, než jsme čekali: 129 990 Kč.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist