husqvarna_svartpilen_801_2




Novou Yamahu YZ450F naladíte mobilem

Spojení motorky a chytrého telefonu přestává být výsadou silničních modelů, a začíná se dostávat i do světa off-roadu. Nová Yamaha YZ450F 2018 se jako první sériově vyráběný motokros na světě může pochlubit aplikací pro chytré telefony, přes kterou lze motocykl snadno a rychle dostat do optimálního nastavení.

Kapitoly článku

Aplikace jménem Yamaha Power Tuner, která je k dispozici pro zařízení s operačním systémem iOSAndroid, umožňuje jezdci či mechanikovi jednoduše měnit mapování vstřikování paliva a zapalování přímo na trati. Data se přenáší prostřednictvím palubního Wi-Fi systému do komunikační řídící jednotky, a mezi další funkce protokolu patří například možnost zapisovat poznámky o umístění trati, podmínkách, nastavení motocyklu a další. Tím vzniká základ pro budoucí tréninkové jízdy i závody. Aplikace dokáže rovněž evidovat celou řadu dalších dat, například závodní nastavení, údržbu a diagnostiku systému, provozní dobu motoru a další údaje. Kromě toho, že Yamaha Power Tuner umí nastavovat mapování motoru ještě detailněji a dává uživatelům také možnost sdílet nastavení v rámci týmu nebo s přáteli.

Použití bezdrátového komunikačního systému ale není u modelu YZ450F jedinou změnou pro rok 2018. Yamaha zapracovala také na motoru, rámu i plastech. Konstrukce motoru s typickým zakloněným válcem má modernizovanou hlavu, profily vaček, geometrii válce a další prvky. Motor je v novém hliníkovém rámu uložen pod ještě větším úhlem kvůli lepšímu rozložení hmotnosti, zatímco nový píst typu „box bridge" opatřený čepem s povlakem DLC (Diamond-like-Carbon) umožnil zvýšit kompresi. Změny se dotkly také převodovky a spojky - ozubená kola převodů mají větší povrchovou plochu, lamely spojky jsou zesílené a tužší vnější přítlačný kotouč by měl mít vyšší odolnost.

Yamaha YZ450F 2018 dostala také větší chladiče, skloněné pod menším úhlem tak, aby důkladněji čelily náporu vzduchu, což zlepšuje rozložení hmotnosti, zvyšuje jejich účinnost a zajišťuje tak lepší chlazení. Přesunutím zadní části výfukového potrubí víc dopředu, se tlumič výfuku posunul blíže k těžišti. Do výbavy se vrací systém LCS (Launch Control System), který pomáhá k rychlejším a plynulejším rozjezdům na startu. K celkové úspoře hmotnosti přispěl také nový elektrický startér s li-ion baterií.

Díky menší palivové nádrži s objemem 6,2 litru a nově tvarovanému vzduchovému filtru je nový model štíhlejší v oblasti kolen, což přispívá k celkově vyšší stabilitě jízdního posezu a lepší ovladatelnosti. Přesouvání váhy jezdci usnadní užší sedlo o 9 mm, které je nyní v zadní části  o 2 cm níže. Novou štíhlou kapotáž zdobí - stejně jako u modelu YZ250F a dvoutaktů řady YZ - nová grafika, a kola s modrými ráfky mají podtrhnout příbuznost s továrními motocykly.

Video Yamaha YZ450F (2018)

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Na srpen 2017 Yamaha plánuje představení dvou enduro modelů v limitované edici, které doplní současnou řadu závodních off-roadových motocyklů. Chystané novinky WR450F EnduroGP WR250F EnduroGP vychází ze sériových motocyklů Yamaha WRF, našly inspiraci v továrním stroji týmu Outsiders Yamaha Official Enduro Team, se kterým v roce 2016 dojel Loïc Larrieu na mistrovství světa třídy enduro v kategorii E2 na celkovém 3. místě. V roce 2017 si pak zajistil vítězství v závodě EnduroGP v Itálii.

Od standardních modelů se limitovaná edice liší titanovou koncovkou výfuku Akrapovič, ke které je upraveno mapování jednotky ECU. Součástí volitelného příslušenství je aplikace Power Tuner, určená ke snadnému nastavení map zapalování a vstřikování paliva pro různé trati a povětrnostní podmínky přes chytrý telefon.

Modely WR450F a WR250F EnduroGP se rovněž pyšní tovární grafikou týmu Outsiders Yamaha Official Enduro Team na krytech, blatnících, bočních panelech, předním krytu, kyvné vidlici i přední vidlici.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist