ktm_duke_890gp




Italský Vent ukázal netradiční koncept X-Rude

Scrambler, café racer, enduro, motard? X-Rude má od všeho něco, je to takový crossover a pro maličkou italskou značku, která doposud nabízela akorát sportovní endura a supermota pro mladé, by mohl znamenat podstatné rozšíření zákaznické skupiny.

Kapitoly článku

Značka Vent je poměrně neznámá a ani u nás jsme se jí zatím moc nevěnovali. Nebo aspoň ne v její nejnovější podobě, protože jinak parta lidí, kteří za ní stojí, patří naopak v branži mezi veterány. Říká vám něco značka HM, která v Itálii distribuovala offroady Honda a pod vlastní značkou je homologovala? Tak to je ona. Od půlky 90. let společnost dělala také vlastní malé offroady, ovšem v minulé dekádě se odklonila od Hondy a začala spolupracovat s Yamahou. A dnes je to Vent. V nabídce najdete italskou klasiku, tedy dvoudobé padesátky a čtyřdobé stopětadvacítky v provedení enduro, supermoto a je tady i jeden minicross pro děcka.

X-Ride by měl být model, který značku Vent udělá atraktivní pro mnohem širší publikum. Protože co si budeme vyprávět, stávající portfolio osloví opravdu jenom náctileté a ještě s blízkým vztahem ke sportu (což teda v Itálii má skoro každý). X-Rude by chtěl být strojem i pro dospělé nebo pro ty mladé, kteří koukají více po stylovkách a nebojí se jít proti proudu. Když se na X-Ride podíváte, je to vlastně hrozně jednoduše postavená motorka. „Tělo“ je normální malé endurko včetně plastů, akorát že zadní blatník je hodně zkrácený, protože světlo se nachází na držáku RZ na kyvce, a nahoře je hnědé prošívané scramblerovské sedlo a namísto přední masky tady máte kulaté světlo s mřížkou a hrazdičková řídítka s hnědými gripy. Kočkopes? Určitě, ale vlastně to nevypadá tak špatně. Zejména když ve Ventu nelenili a motoru nasadili na dýchací cesty dvojici výfukových koncovek.

Co se hardwaru týče, máte je to model Baja 125 4T, byť tedy ne úplně. Motor je stejný, šestikvaltový čtyřventilový vodník Minarelli s variabilním časováním ventilů VVA, známý třeba z Yamahy MT-125 nebo YZF-R125, který je zasazený do dvojitého páteřového rámu, doplněného vzadu o jeklovou kyvku s centrálním odpružením a vpředu o 41mm USD vidlici. Ovšem z jejich pozice je evidentní, že zdvihy jsou zkrácené, navíc kola jsou tu menší než na enduru: vpředu 19“, vzadu 17“, a obutá do špuntovek Mitas E-10 o šířce 110 a 140 mm. U téhle motorky je fakt těžké říct, do jaké kategorie ji zařadit. Ale asi ten scrambler… Vent říká, že ač v Miláně vystavený stroj ještě nebyl sériovka, chtěl by X-Ride začít vyrábět již na jaře 2023 s předpokládanou cenou kolem 5000 eur, čili do 130 tisíc korun.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist