globalmoto_duben_nolan




Triumph ukazuje na Intermotu nové a posílené klasiky

Řada klasických retro modelů byla vždy jednou z nosných částí nabídky britského Triumphu. A jakkoliv se modely Street Twin nebo Scrambler neprodávají špatně, vždycky je co zlepšovat. Třeba v tomto konkrétním případě si obě motorky vysloužily o kousek víc výkonu, ale taky lepší brzdy nebo jinak naladěný podvozek.

Kapitoly článku

V první řadě je tu onen motor. Vodou chlazená dvouválcová devítistovka s čepy klikové hřídele odsazenými po 270 stupních posílila o plných 18 % výkonu, takže místo předešlých 55 koní disponuje rovnou 65 koňmi. Asi nejvýraznější podíl na nové síle má snížení hmotnosti rotujících členů. Odlehčena byla klika, vyvažovací hřídele a vlastně i všechny další hřídele. Omezovač se tím pádem zvedl o 500 otáček na 7 500 za minutu a 80 Nm točivého momentu – tedy stejná hodnota, jako dosud – přichází ke slovu od 3 800 otáček.

Spolu s pohyblivými částmi se snižovala i hmotnost motoru jako takového. Ventilové víko je z hořčíku a pár gramů zmizelo i z bočních vík. Nová je také spojka s lehčím, ale přitom jistějším a přesnějším ovládáním.

Snazšímu ovládání prospívají i další změny. Street Twin i Street Scrambler získaly volič jízdních režimů, nastavující módy Rain a Road. O mnoho důležitější jsou však nové brzdy Brembo se čtyřpístkovými třmeny na předním kole nebo nové vnitřky předních vidlic orientované na pohodlí při jízdě.

Ze společných novinek pro oba modely lze jmenovat třeba příplatkový systém TPMS pro monitorování tlaku v pneumatikách, LED zadní světlo nebo USB zástrčku. Další novinky faceliftovaných Triumphů už jsou poplatné pro každý model zvlášť.

Klasický Street Twin s neutrální jízdní pozicí má třeba nové sedlo s měkčí výplní, nová litá kola s broušenými okraji nebo jinou povrchovou úpravu držáku předního světla a dalších detailů. Individualizaci pak napomáhá dvojice „sad“ s různými doplňky. Na výběr je Urban Ride nebo Café Custom, každá střižená do trochu jiného stylu.

Hravý Street Scrambler s širokými řídítky a terénním postojem dostal širší rozchod předních vidlic, nové odolnější sedlo, jinou grafiku na boční číselné tabulky, hezčí budík a pár dalších detailů. Taky tady přibyl jeden individualizační kit, tentokrát nazvaný Urban Tracker.

Závodní speciál pro Moto2

Tohle si samozřejmě Triumph nemohl dovolit nepřipomenout. Od příštího roku se značka z Hinckley stává dodavatelem tříválcových motorů 765 cm3 pro třídu Moto2 v Grand Prix, kde vystřídá čtyřválcové šestistovky Honda, a tenhle historický úspěch Britové pochopitelně nechtějí jen tak přejít mlčením. Projekt upraveného motoru ze Street Triplu už bude pomalu končit svůj vývoj, první týmy používající různé podvozky již dostaly možnost se k výsledku vyjádřit, proběhly první testy špičkových závodníků, prototyp od Triumphu už mohli vidět sportovní fanoušci, ovšem tohle je poprvé, kdy se tříválec pro Moto2 ukázal mimo závodní okruhy. Vrčí to moc pěkně...

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
marafzs600 přispěl 6 Kč
Jiroos přispěl 6 Kč
medvidek78 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist