Triumph Bobber TFC je speciální edice pojatá skutečně speciálně
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Triumph | Zveřejněno: 10.12.2024 | Zobrazeno: 10 000x
Až 70 % zákazníků Triumphu Bobber sáhne v nabídce příslušenství po nějakém způsobu individualizace. Těžko říct, zda britská značka mezi tyto zákazníky počítá i ty, kteří si koupí třeba jen brašnu, i tak jde ale o celkem zajímavé číslo. Této touhy po ozvláštnění vlastní motorky se Triumph chytil a představil luxusní limitovanou edici Bobber TFC. A můžeme s potěšením konstatovat, že tady jde o mnohem víc než o pouhé barvičky.
Kapitoly článku
Zkratka TFC znamená „Triumph Factory Custom“ a v Británii nechali své inženýry pořádně vyřádit. Dotklo se to zejména podvozku, kde přední klasickou vidlici nahradila plně stavitelná USD Öhlins NIX 30 se zlatými trubkami, uchycená ve frézovaných brýlích. Novinkou je také větší devatenáctipalcové přední kolo, osazené seriózně míněnou brzdou – dvojici kotoučů o průměru 310 milimetrů svírají třmeny Brembo M50, ovládané radiální pumpou Brembo MCS. Vzadu zůstala brzda i kolo standardní, ovšem o tlumení se stará opět tlumič Öhlins, schovaný pod „levitujícím“ jednomístným sedlem.
Jízdní pozici celkem radikálně promění řídítka, která jsou u TFC dolů zalomené clip-on, nabízející volný pohled na ty parádní brýle vidlic. Neméně parádní jsou i výfuky. Na standardní vodou chlazený dvouválec o objemu 1200 cm3 byly osazeny černé krátké výfuky Akrapovič s karbonovými detaily. Vedle nově nabytého zvuku dostal motor i jízdní režim Sport s ostřejší odezvou na plyn, ale žádné navýšení výkonu se nekoná. Pořád je tu klasických 78 koní a 106 Nm.
Dále je tady i hromada větších či menších optických změn. Ze zadního blatníku zmizelo centrální koncové světlo, všechny světelné funkce teď obstarávají směrovky po stranách – něco nám říká, že se této změny brzy dočká více sériových Triumphů. Na první pohled nicméně zaujme hlavně zbarvení, kombinující hlubokou černou, lakovaný karbon a zlaté detaily. Zlaté jsou ručně lakované pruhy přes nádrž a podsedlové kryty, výraznější orámování loga, ale i sekundární řetěz, detaily frézovaných krytek ve víkách motoru nebo klíč.
Zajímavé je také množství ušetřených kilogramů hmotnosti. Všechny zmíněné změny se podílí na tom, že má Bobber TFC o krásných 14 kilogramů méně než standardní model – pohotovostní hmotnost je tedy 237 kilogramů namísto 251. Troufáme si tvrdit, že většinu mají na svědomí výfuky.
Luxusní provedení Bobberu zamíří na trh v omezeném počtu 750 exemplářů, které se rozdělí mezi jednotlivé trhy celého světa. Každý z nich pochopitelně ponese na brýlích i plaketku s konkrétním číslem v rámci edice. Cena se oficiálně nikde neobjevila.