Nový Triumph Speed Triple S & RS
Text: Honza Zajíček | Foto: Triumph | Video: Triumph | Zveřejněno: 5.2.2018 | Zobrazeno: 23 054x
Dva týdny nás lákala továrna z Hinckley na inovovaného Speedyho, dnes už si ho můžeme prohlédnout, známe i jeho přesné specifikace. Tedy jejich, protože, jak už je to pár let tradicí, se v nabídce objevují dvě verze. Základní S a vymazlená RS. Obě bude pohánět přepracovaný motor s výkonem 150 koní, dražší verze dostane nejmodernější elektroniku, lepší podvozek a trochu karbonu.
105 nových dílů se objevilo ve známém tříhrnku s objemem 1050 ccm. Inženýři se zaměřili na snížení hmotnosti motoru, zvýšení výkonu a jeho hladší a zároveň svižnější dodávku. Lehčí nikasilové vložky válců, menší startér, lehčí baterie a alternátor, k tomu nové písty a hlavy válců s optimalizovanými výfukovými kanály zlepšujícími odtok zplodin a zvyšujícími kompresní poměr. To vše se postaralo o sedmiprocentní zvýšení špičkového výkonu a čtyřprocentní nárůst točivého momentu. Jmenovitě je to 150 koní při 10 500 otáčkách a 117 newtonmetrů při 7 150 otáčkách za minutu. Znalci Triumphu už určitě z čísel vyčetli, že motor 2018 točí o tisíc otáček víc. Další úpravy se týkají olejového okruhu, díky tomu se motor zbavil některých vnějších trubek a jeho vzhled je čistší.
„U nového motoru jsme provedli zásadní změny. Výsledkem je motor, který se vytáčí rychleji a po delší dobu, s hranicí maximálních otáček posunutou o 1000 rpm. To přináší ještě víc „triplovského“ charakteru s okamžitou reakcí plynové rukojeti a s typickým hutným zvukem tříválce,“ řekl k úpravám hlavní inženýr Stuart Wood. Soundtrack hrající během jízdy by měl být jadrnější díky upravenému výfukovému systému a koncovkám, ve verzi RS v provedení od firmy Arrow. K posledním mechanickým motorovým vylepšením patří upravená převodovka a spojka zvyšující uživatelský komfort.
Žijeme v době elektronické, takže i Speed Triple dostal barevnou TFT přístrojovku s úhlopříčkou pět palců. Displej má nastavitelný úhel a originální grafiku k jednotlivým pěti jízdním módům tak, jak známe z menšího Streeta. S novou přístrojovkou souvisí nové ovladače na řídítkách s podsvícením. Těmi můžete ovládat třeba tempomat, který je nově v základní nabídce obou modelů, nastavitelné ABS a kontrolu trakce.
U dražší verze RS si na první pohled všimnete, kromě zmíněných výfuků Arrow, třeba karbonových částí karoserie. Mezi ně patří přední blatník, kryty chladiče a výfukových koncovek. Oproti "Sku" dostanete navíc klín pod motorem, kryt sedla spolujezdce a vychytanější lak s červenými detaily a logy RS. Ty největší benefity jsou ale na podvozku a elektronice. Oproti jednotkám od Showy vyjede RS na podvozku Öhlins (přední 43mm vidlice NIX30 a zadní tlumič TTX36) a také dostane pokročilou inerciální řídící jednotku (IMU) starající se o zatáčecí ABS a kontrolu trakce. Poslední vychytávkou je bezklíčové zapalování. Jak jsme v minulém článku spekulovali o lehkých kolech O. Z., tak ta se bohužel nepotvrdila. Oba modely mají stejná kola s novým designem. Verze RS je také o 3 kila lehčí, než standardní verze S (192 kg a 189 kg).
Revoluce se nekoná, Speed Triple i do další sezóny vstupuje s osvědčeným receptem, ke kterému přidává několik koní, a v případě modelu RS i nejaktuálnější elektronickou výbavu.
Video
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.