ktm_duke_890gp




SYM má skútr s nezvyklým jménem i barvami

Tchajwanská značka SYM je známá svou hodně širokou nabídkou skútrů v mnoha objemových i tržních kategoriích, u nichž používá někdy trochu podivná označení. Jako u novinky, která nese jméno MMBCU a v níž SYM prezentuje také úplně nové druhy měňavých barev, dostupných i pro další modely.

Kapitoly článku

Nejprve se koukneme na ty samotné barvy. Těmi se rozhodně skútry SYM od všeho odliší, neboť si nevybavuji žádnou jinou značku, která by tyhle měňavky používala. Vybavím si akorát Alfy Romeo z počátku milénia, a to nejsou tak úplně skútry, haha. SYM má hned čtyři odstíny a ještě v matném provedení, a to na základě stříbrné, bílé, modré a zelené. Jsou to vícevrstvé laky, které z různých úhlů vypadají pokaždé jinak, třeba v té stříbrné vidíte i růžovou a zelenou. A při pohledu zblízka vám neujde, že je to perleť. Určitě to nebudou barvy pro každého, plus se dá očekávat, že váš lakýrník z toho zešediví, až mu přivezete rozlámaný plast na opravu, ale za nás rozhodně palec nahoru, že SYM přišel s něčím novým. Různé barvy jsou určené pro různé modely, třeba bestseller Jet X bude napřesrok k dostání v té měňavé modré.

MMBCU

A teď už se pojďme podívat na skútr, který je tou největší novinkou značky SYM pro příští rok. U téhle značky, stejně jako u spousty dalších z Tchaj-wanu, to často je tak, že představenou podzimní novinku málokdy fyzicky doručí na trh již tu nadcházející sezónu, ale u modelu MMBCU bychom se nedivili, kdyby se stal výjimkou, neboť v Asii měl premiéru již na konci letošního léta a dají se dohledat už i první novinářské recenze. Už teď víme, že to nepůjde (u nás) o žádný velký bestseller kvůli použitému motoru, ale bude to stejně jako designově hodně agresivní DRGBT spíše taková chuťovka pro ty, kdo se rádi odlišují.

Tenhle skútr je „jiný“ už svým jménem. MMBCU, co to má znamenat? Samé zkratky. Pod CU hledejte „Crossover“ a „Unique“, tedy jedinečný crossover, a MMB znamená mamba. Proč zrovna tenhle jedovatý africký had? Možná trochu kvůli výrazu tváře, určitě kvůli jakýmsi hadím šupinám, které zdobí plasty, a kvůli těm měňavým barvám. Když v Miláně SYM vystavil MMBCU v obyčejné bronzové, byla to vlastně škoda.

MMBCU se, stejně jak DRGBT, nebojí experimentovat, co se vnějšího vzhledu týče. Zadek je štíhlý sportovní, je vidět, že tady nebyl prioritou žádný extra úložný prostor, ačkoli do 28litrového podsedláku prý dostanete integrální helmu, a předek… no, tak ten už jsme někde viděli. Také vám silně připomíná Kawasaki H2 SX? Asi by nás nenapadlo, dávat na skútr takovýto čumák, ale vlastně, proč ne? Když to zkombinujete s nějakou tou zajímavou měňavou barvou, dostanete fakt hodně osobitý variátorový sportovní stroj.

A je docela škoda, že v našich končinách bude stejně jako DRGBT odsouzen k neúspěchu. Po technické stránce jsou totiž tyto dva modely vlastně shodné, když je pohání kapalinou chlazený čtyřventil o objemu 158 cm3, čili pro „béčkaře“ už je to nepoužitelné. S výkonem lehce přes 15 koní a točivým momentem se stejnou hodnotou bude „mamba“ na 13“ kolech zřejmě pěkně upalovat. Zajímavý je i výčet použitých technologií, motor má kontrolu trakce, alternátorové startování se start-stopem a speciální zavěšení, které po otevření plynu zabraňuje zádě skútru a slouží tak k lepší stabilitě.

Jet 14 Evo

Model Jet 14 je bestsellerem v sérii Jet na evropském kontinentě, ovšem aby neztratil na atraktivitě, rozhodli se ho na Tchaj-wanu vylepšit a nyní představují verzi Evo. Stávající verze byla fešácky elegantní, ta evoluční si oblékla naopak dosti agresivní kabát a zejména na čumáku se sjednotila s nejnovějším designovým jazykem značky. Snad těch ostrých hran nebude na zákazníky až moc.

Změny se netýkají jenom vnějšku, nyní doplněného o kompletní LED osvětlení včetně sekvenčních blinkrů. Jiného zadního nosiče si možná nevšimnete, protože je až za vámi, ale změny na palubě vidíte hned. Evo za nízkým štítkem ukrývá nový barevný LCD displej, a když sklopíte oči ještě níž, na úroveň kolen, najdete tam napravo otočný spínač bezklíčkového zapalování a nalevo víčko nádrže. Ta se totiž přestěhovala do střední části skútru a tankuje se nyní zpředu. Pro ty, komu již smartphone prakticky přirostl k ruce, bude důležitá zpráva, že si na Evu budou moci telefon dobíjet v rychlém standardu 3.0. Po stránce hardwaru se nic nemění, pořád je to městský skútr na 14“ kolech a s kapalinou chlazeným motorem. Představená verze má větší motor 149 cm3, nicméně věříme, že varianta 125 bude jenom formalita.

Joymax Z Plus

Také v kategorii maxiskútrů má SYM hodně širokou nabídku. Letos v Miláně vystavoval opět po roce novou generaci modelu Joyride ve dvou verzích, která se snad již začne prodávat, ale nás daleko více zaujal Joymax Z Plus. Že na něm není nic nového? Tak to se mýlíte. Proti stávající verzi, jež se velice lehce liší svým názvem (Joymax Z+), je tady totiž dosti pozměněný design střední i zadní části, což je poměrně nezvyklé – velice často to výrobci dělají tak, že akorát změní čumák a zbytek nechají. Tady by byla škoda, sahat na povedenou tvář tohoto modelu, a naopak se dá říci, že nyní je ten zbytek s čumákem lépe sladěný. Joymax rozhodně působí sportovněji, a ta zadní LED světla mu opravdu prospěla.

A to samé se dá říci i o bezklíčkovém zapalování a pěkné TFT přístrojovce, jež nahrazuje dvojici analogových budíků rozdělených malým LCD displejem. Jak zpravidla „ručičkám“ fandím více, tady se mi nová verze líbí více. Také Joymax Z Plus bude možné si pořídit v té pěkné modré měňavé barvě. Stejně jako u modelu Jet 14 Evo platí, že představena byla jedna objemová varianta, v tomto případě třístovka, ale příchod stopětadvacítky se stejnými úpravami se dá očekávat co nevidět.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist