ktm_zari




Suzuki Katana a GSX-R1000R v nových barvách. Anebo ne?

O nových barevných provedeních jednotlivých modelů zpravidla neinformujeme, ale teď musíme udělat výjimku. Ty virtuálně představené na zrušené Tokyo Motorcycle Show totiž se specifickým vzhledem Katany udělaly úplně divy. A výroční barvy alá MotoGP pro superbike GSX-R také nejsou k zahození.

Kapitoly článku

Nevím jak vám, ale jak tak na tyhle barvy koukám, začíná se mi Katana čím dál tím víc líbit. A to jsem po jejím představení rozhodně nepatřil mezi její fanoušky, když to řeknu slušně, což trvalo ještě dost dlouho. Právě barva na tom má asi svůj velký podíl, protože zatímco dosavadní černá nevypadá zle, v té stříbrné na mě velké plastové plochy působily vždycky tak nějak divně levně a bakelitově. Anebo si dost možná už na její diskutabilní vzhled začínám zvykat a třeba to bude jednou velmi ceněný a uznávaný designérský skvost. To ukáže až čas. Teď je zatím jisté jen to, že jde o sakramentský dobrou a rychlou motorku.

Nahoře prodejní verze, dole nově představené

A co že si to v Hamamatsu připravili pro všechny návštěvníky svého virtuálního stánku? Dvě speciální verze Katany, jednu v červené barvě, druhou v matně černé. Nic víc speciálního v tom nehledejte. Červená katana není jen tak obyčejná červená, má hodně zajímavý odstín a rozhodně ji v téhle barvě nepřehlédnete, protože marně pátrám v paměti, která další motorka by takovou měla. Kromě plastů jsou do červené nalakované i ráfky, a protože kola dělají nejen auto, ale i motorku, má to na celek také výrazný vliv.

Digitální návštěvník na stánku obdivuje Katanu.

Druhá barva naopak není výrazná vůbec, ale ve finále je možná ještě o kus zajímavější. V Suzuki zvolili matně černý lak doplněný o lesklý nápis na nádrži. A pak jsou tu zase ráfky. Zlatá kola sluší snad všemu, co jezdí, takže to byla sázka na jistotu. Ve zlaté ještě krásně vynikne decentní nápis Katana pod sedlem.

Zbylé úpravy už mají obě Katany společné. Objevují se tu zlatá řídítka, zlatý je meč v logu na boku přední kapotáže a trochu bohužel také napínák řetězu v kyvce. U černé verze je to ok, ale u červené to je trochu jako pěst na oko. Posledním upraveným prvkem je sedlo. Na obou motorkách má jeho potah karbonovou strukturu, na sedle spolujezdce je nezbytné logo s mečem a boky jsou obšité červenou nebo zlatou nití. V detailech je síla, stejně jako v dobře zvolených barvách. Škoda, že s tím neplánuje jít Suzuki oficiálně do prodeje. Tak to berte třeba jako inspiraci pro případnou úpravu.

Do prodeje ale určitě půjde superbike GSX-R1000R ve speciálních barvách odkazujících na letošní speciály MotoGP. Jejich barvy odkazují na výročí 60 let závodění Suzuki a 100 let samotné značky. K tradiční modré barvě dostal Gixxer boční stříbrné kapoty s velkým nápisem Suzuki Ecstar a přední stříbrný blatník. Žádné rozsáhlejší úpravy se na motorce neodehrály a v tomhle provedení si motorku užijí jenom v Japonsku, kde bude k dispozici také malá stopětadvacítka ve stejných barvách.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist