Nejrychlejší Suzuki GSX-R 1000 Ryuyo je v prodeji

Pokud jste fanoušky kultu GSX-R a myslíte to vážně s okruhovým ježděním, měli byste rychle složit zálohu 500 Euro u italské Suzuki. Ta totiž nečekaně urychlila prodej svého nejrychlejšího „gixera“, a i když je cena tři čtvrtě milionu korun za GSX-R šílená, vzhledem k použitým komponentům je pořád výhodná. Navíc jich bude k dispozici pouhých dvacet kusů, takže kdo váhá, nejede.

Kapitoly článku

Limitovaná okruhovka nese svůj název po testovací trati Suzuki, která je označována za nejrychlejší trať na světě. Lepší jméno v Itálii vybrat nemohli, protože tohle GSX-R je označováno za nejrychlejší prodávaný superbike v historii značky. Jihoevropskou zemi zmiňujeme proto, že Ryuyo mají na svědomí právě tady, a také proto jeho prodej zajišťuje na svých stránkách italská Suzuki. Původně bylo v plánu motocykl představit na veletrhu Eicma a online prodej spustit 11. listopadu, jenže nakonec se vše urychlilo a motocykl je možné rezervovat už od 25. října. Když se podíváme na technické specifikace, tak nám něco říká, že se i přes vysokou cenu po 20 vyrobených kusech velmi rychle zapráší.

212 koní není žádné převratné číslo, přesto je to oproti 202 v sérii pokrok, za který můžou specialisti z Yoshimury. Ti dodali kompletní titanový výfukový systém a elektroniku s řídící jednotkou. Díky tomu poskočil o necelé 2 newtonmetry i údaj u krouťáku. Zajímavé číslo najdeme v kolonce hmotnost. Tu se mimo jiné díky hromadě karbonu a absenci silničních zbytečností, jako jsou světla nebo zrcátka, povedlo stlačit na 168 suchých kilogramů. S nálepkou místo předního světla se na motorku nastěhovala také odlehčená elektroinstalace a závodní přepínače.

Karbonové jsou kompletně všechny kapoty doplněné o vyšší závodní plexi ale také třeba airbox a najdeme tu i karbonový chránič rámu. Když jsme u té ochrany, jsou tu také obráběné protektory motoru nebo tradiční závodní chránič brzdové páčky. Karbon najdeme i na nastavitelném závodním přepákování stupaček, ale to už je jen taková drobnost.

Motorka v téhle specifikaci musí mít také nějaké ty okruhové vychytávky, a tady si přijdou milovníci závodních dílů na své. Hliníková nastavitelná řídítka používají i jezdci MotoGP a Moto2, kromě jiných přepínačů na nich najdete kloubovou spojkovou páčku Brembo RCS a hlavně brzdovou pumpu Brembo 19RCS Corsa Corta s ovládáním vzdálenosti páčky vytaženým k levé ruce. Třmeny na spodku vidlic zůstaly sice sériové, ale nastěhovaly se do nich přední destičky se závodní směsí Z04 doplněné o speciální chlazení od firmy Extreme Components. Destičky se pak zakusují do předních plně plovoucích kotoučů Brembo T-Drive.

Když půjdeme po podvozku dál, najdeme tady sériovou vidlici Showa BFF, ze které ale zbyly v podstatě jenom trubky. Do nich putovaly kartridge Öhlins NIX 30, zadní kolo tlumí závodní tlumič Öhlins TTX GP a stejný výrobce dodal i tlumič řízení SD 030. Třešničku na dortu vybraných podvozkových komponentů tvoří horní frézované brýle Bonamici Racing.

Aby byl výpis úprav kompletní, musíme ještě připomenout závodní zkrácený plyn se třemi různými průměry, řetěz DID 520 ERW3 s adekvátním pastorkem a rozetou, pneumatiky Dunlop KR108 a KR109 nebo neoprenové sedlo. Když to všechno podtrhneme a sečteme, tak je ta cena 29 990 Euro opravdu výhodná. A podle italských kolegů, kteří se na Ryuyu mohli svézt, je motorka nejen krásná, ale také to po všech směrech ostřejší náčiní než standardní GSX-R. Slint.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 39 Kč od 13 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



yamaha_brezen_mt10
Objednat reklamu
TOPlist