Shad: ze Španělska nejen kufry
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický , Press | Zveřejněno: 19.11.2014 | Zobrazeno: 14 633x
Španělská značka Shad je nejčastěji spojována s motocyklovými zavazadly - ať už pevnými kufry, nebo textilními brašnami, tankvaky a dalšími bágly. Za více než dvacetiletou historii si firma z předměstí Barcelony vybudovala ve světě solidní jméno i spolehlivou distribuční síť, a tak je celkem pochopitelné, že mezi svoje aktivity postupně zařazuje další motorkářský sortiment. Na výstavě v Miláně představila kromě nových bočních kufrů například řadu vyhřívaných sedel nebo interkomy vlastní výroby.
Kapitoly článku
Podstatný je i tvar, a to nejen kvůli tomu co se vejde dovnitř. Aerodynamika hraje v případě kufrů hodně důležitou roli - to už zjistil každý, kdo s nimi někdy spěchal po dálnici. Tyhle alespoň od pohledu vypadají, že by nemusely vytvářet masivní turbolence a házet s motorkou ze strany na stranu. Navíc celkem pěkně vypadají, a díky výměnným panelům se dají i barevně sladit s motorkou.
No, a když už to holt takhle chodí, začali ve firmě Shad hledat řešení, které tolik nebude rušit design motorky. Výsledkem je systém označovaný jako 3P, což je zkratka pro 3 fixační body. Motorka díky tomu nevypadá jako když jí někdo zavřel do klece, protože držáky decentně splynou se sedlovou částí. Snadnější je i montáž, o úspoře hmotnosti nemluvě.
Firma Shad má dlouholeté zkušenosti také s výrobou sedel na motorky, která jednak dodává do prvovýroby celé řadě motocyklových značek jako jsou BMW, Honda, KTM, Peugeot, Suzuki, Triumph nebo Yamaha, a jednak vyrábí vlastní řadu doplňkových sedel Comfort. Tušíte správně - jedná se o pohodlnější alternativu ke standardně dodávaným sedlům, zaměřenou na lepší ergonomii a větší jízdní komfort.
Novinkou pro rok 2015 jsou sedla Comfort se samoregulačním systémem vyhřívání. Na ovladači stačí nastavit požadovanou teplotu (výběr je ze dvou možností, 36º C a 42º C), a do minuty máte zatopeno pod zadkem. Rovnoměrnou distribuci tepla do celé sedací plochy zajišťuje speciální termovodivý materiál, a připojení k elektrosystému motorky je otázkou několika minut. V první fázi je řada vyhřívaných sedel připravena pro modely Piaggio MP3, Honda NC700X/NC750X, Honda Integra 750, v dalším plánu jsou pak modely Honda CBF600/1000, NC700S/750S, Yamaha TMax a Suzuki V-Strom 1000.
A když už si u Shadu kladli otázku čím ještě víc zpříjemnit jízdu na motorce nebo skútru našli odpověď v podobě interkomů. První jednoduché přístroje jsou určené především do městského provozu, protože udávaná maximální rychlost při jejich použití je 80 km/h. Shad se chlubí jednoduchou instalací i obsluhou - na všechno je tu jenom jedno multifunkční tlačítko.
Řadu Shad Intercoms tvoří tři modely, odstupňované podle možností připojení. Všechny pracují se systémem Bluetooth, přičemž základní BC01 slouží v podstatě k přijímání telefonních hovorů, poslechu muziky z chytrého telefonu a případně k přenosu hlasových pokynů z navigace do přilby. Pro spárování s jiným interkomem není přímo určen, a spojení lze navázat pouze s modelem BC03.
O něco lépe vybavený model BC02 má navíc funkci hlasového ovládání pro přijetí hovoru, a nejlépe vybavený BC nula tři umožňuje kromě spojení s dalším interkomem ještě poslech hudby ve stereo kvalitě.
U všech tří udává výrobce až 200hodinovou výdrž v pohotovostní režimu, při poslechu či telefonování by měla baterka na jedno nabití vydržet 7 hodin. Na konkurenční modely chce Shad útočit hlavně příznivou cenou, která má oslovit hlavně začínající jezdce na skútrech a malých motorkách.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)