hsq_listopad




Piaggio omladilo městský skútr Medley, nabídne o 20 % více výkonu

Evropské metropole jsou plné štíhlých městských skútrů na 16“ kolech, každá značka má svou vlastní verzi Hondy SH. U Piaggia je to model Medley, prodávaný již čtvrtou sezónu a velmi dobře. Napřesrok trochu prokoukne a bude mít více síly.

Kapitoly článku

Ne že by snad Medley byl nějaké ošklivé káčátko. Vůbec ne, je to prostě parádní italský skútr, jenž je pro městský provoz ideálním kompromisem mezi mrňavým holčičím Liberty a prostorově velkorysým Beverly. Myslím, že by jej Piaggio klidně mohlo ve stávající podobě prodávat ještě dalších několik let, ale znáte Italy… Novinku sezóny 2020 poznáte bezpečně podle předního full-LED světla, ti všímavější nepřehlédnou nový design ráfků a vertikálního prvku v přední kapotáži, kde byl plný plast vystřídán 3D „včelí pláství“. Jiné je také sedlo s lepší ergonomií, pod nímž se pořád nachází velký úložný prostor na dvě helmy, ale to fakt pozná jen úplný detailista, stejně jako jiné stupačky spolujezdce nebo kryty chladiče a výfuku.

I kdybyste všechny změny zvenku přehlídli, jakmile se posadíte za řídítka, vidíte okamžitě, co je jinak. Stávající přístrojovka s trojicí chromovanými rámečky ohraničenými budíky je nahrazena velikánským LCD displejem, jenž sice není tak elegantní, ale doba si ho prostě žádá. A pomlouvat ho nebudu, vypadá pěkně, jen prostě když víte, co tam bylo dříve… Funkce budíku se přepínají z pravého řídítka, a že jich je, ale na to jsme u Piaggia zvyklí. Na pravém řídítku také můžete vypnout systém Start-Stop, který má Medley už od svého vzniku. Tady je zase trochu vyladěnější, dříve se motor uspával 3-7 vteřin od zastavení skútru (v závislosti na teplotě motoru), teď je to do 1-5 vteřin. Zajímavé je, že systém Start-Stop Piaggio zatím do dalších modelů nedalo, přitom Vespy mají přeci stejné motory.

A to je právě ten omyl. Ano, Vespy i Piaggio Medley mají motory i-get, jenomže jiné. Vespy tříventilové, Medley čtyřventilové a silnější. A co se ročníku 2020 týče, tak podstatně silnější. Doposud měl Medley (mluvíme o verzi 125 cm3, větší stopadesátka se u nás ani neprodává) 9 kW při 8250 otáčkách a 11,5 Nm při 6500, což byly na svou kategorii úplně normální parametry. Novinka ovšem nabídne legislativou maximálně dovolených 11 kW při 9000 otáčkách a 12 newtonmetrů při stejných jako doposud, a to je pořádná změna. Plných 15 koní v městském skútru nemá nikdo, to je hodnota vyhrazená velkým, těžkým a drahým maxiskútrům. Z motoru je vývojáři dostali především díky nové hlavě s většími ventily, jinými vačkami, lehčími ventilovými vahadly a upraveným spalovákem, potom díky novému pístu, vstřikovači i vstřikovacímu hrdlu, airboxu, výfuku… no prostě toho moc z původní verze nezůstalo. Že se průměrná spotřeba zvedla z 2,1 na 2,4 l/100 km, mu klidně odpustíte, a že se zvětšila šířka zadní gumy ze 110 na 120 mm, pochopíte.

Medley se i nadále bude prodávat ve dvou verzích, elegantní standardní s hnědým sedlem, bronzovými prvky a stříbrnými koly, a sportovně laděné Medley S, kde je všechno matné černé, doplněné o červené linky, červenou pružinu, zlaté brzdové třmeny a vykousané brzdové kotouče. Esko navíc v základu dostane propojení se smartphonem Piaggio MIA a „bike finder“ funkci, kdy se po zmáčknutí tlačítka na klíčích skútr rozbliká, což vám na parkovišti usnadní orientaci, kde že jste to vlastně zaparkovali.

Porovnání modelů Medley a Medley S:

Porovnávač fotek

Ovládání - nemazat

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist