Piaggio Group: Malá MP3 a elektrická Vespa

Novinky značek Aprilia a Moto Guzzi jsme si představili zvlášť, teď se podíváme na skútrové záležitosti koncernu Piaggio. Nečekejte žádné velké změny, ale úplně bez novinek to také není…

Piaggio Group: Malá MP3 a elektrická Vespa

Kapitoly článku

Mateřská značka Piaggio se letos vydala cestou posilování své tříkolové ikony MP3. Přeci jen tohle byla první velkosériově vyráběná naklápěcí tříkolka, která má za sebou už více než 10 let nepřetržité výroby, a dnes už s jistotou můžeme říci, že Piaggio tehdy předběhlo dobu. Čas tříkolek nastává právě teď a italský výrobce si samozřejmě bude chtít udržet pozici jedničky v tomto segmentu.

Piaggio empétrojky revidovalo již loni, na trh se však dostaly vlastně až nedávno. Tehdy celou řadu tvořily model 350, vybavený 30koňovým motorem o objemu 330 cm3, a dvě pětistovky Sport a Business s moderním půllitrem označovaným „hpe“ o výkonu 44 koní, které se od sebe lišily akorát barvami a trochu výbavou – Business nabídla navigačku TomTom Vio, Sport zase tlumiče Kayaba. Nově přibude ještě třetí pětistovka, nazvaná Sport Advanced, která vychází z modelu Sport, ovšem liší se předními LED světly s denním svícením a především zpátečkou. Po hybridní stopětadvacítce z počátku této dekády je tohle teprve druhá MP3 a čistě motorová dokonce první, která je vybavena touhle praktickou fičurou.

Ta hlavní novinka mezi tříkolkami je však model MP3 300 hpe. Cože, na co třístovku, když už je tady třistapadesátka? Ona tam totiž není změna jen v použitém motoru, třístovka vlastně tématicky navazuje na již nevyráběný model Yourban. To byla taková odlehčená městská alternativa k luxusně až opulentně designované klasické empétrojce a novinka je zamýšlena vlastně úplně stejně. Podvozková technika je beze změn, ale jinak je skútr celkově menší a lehčí. O kolik, to bohužel Piaggio zapomíná říci. Ale klidně by to mohlo být nejen o kila, ale rovnou o desítky. Jinak by se těžko v Piaggiu rozhodli namontovat relativně malý motor 300 hpe, který ze sebe vydoluje „jen“ necelých 25 koní a stejně tolik newtonmetrů. Dynamika bude určitě v pořádku.

MP3 300 hpe je menší, ale komfortu a výbavy dostalo do vínku také dost. Pod velké sedlo dáte dvě otevřené helmy (klasická MP3 samozřejmě nabídne více, ale také nemá tak štíhlou prdelku), nad luxusní ručičkové budíky doplněné o displej a kontrolky najdete přihrádku s USB zásuvkou. Přední LED světla, umístěná nad menším „grilem“ (další z poznávacích znamení nového modelu), mají funkci denního svícení. Prokluz kol hlídají ABS v jednom a kontrola trakce ASR v druhém směru. Standardní výbavou bude nová multimediální platforma Piaggio MIA. V nabídce příslušenství najdeme kromě 37litrového topcasu a pár dalších věcí také větší plexi.

U Vespy se vše točí kolem nového modelu Elettrica, který byl coby sériovka představen už loni, ovšem až teď se začíná prodávat. Na konci srpna byly spuštěny internetové předobjednávky, cena byla v eurozóně stanovena na 6390 eur, čili cca 170 000 Kč. Jen pro připomenutí, Elettrica je na úrovní padesátkových skútrů, pohání ji 4kW motor (stálý výkon 3,5 kW) a dojezd má 100 km. Napřesrok by měla přijít Elettrica X, která přidá benzínový generátorek, jenž zvýší dojezd na dvojnásobek.

Největší novinka u Vespy se tak týká „velké“ řady GTS, tyto modely budou příští rok vybaveny moderním motorem 300 hpe, jenž z objemu 278 cm3 nabídne 24 koní a 26 newtonmetrů a především spotřebu na třílitrové úrovni. Rozšíří se také portfolio, ke stávajícím variantám GTS, GTS Super, GTS SuperSport a GTS Touring přibude ještě Vespa GTS SuperTech s barevným TFT displejem. Stejným motorem bude vybaven i specifický model Sei Giorni z dnes již neexistující řady GTV.

 

Další fotky ze stánku Piaggio Group na výstavě EICMA 2018

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 15 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



hsq_rijen
Objednat reklamu
TOPlist