yamaha_brezen




Na Nürburgringu už se jen tak nesvezete

Nedávno svět rychlého ježdění oblétla zpráva, že už se s motorkou na legendární Nordschleife nedostaneme. Není to sice tak úplně pravda, ale svézt se v zeleném pekle bude o dost složitější.

My jsme minulý víkend pomyslně zahájili sezónu na výstavě Motocykl a v Německu se letos poprvé otevřely brány severní smyčky okruhu Nürburgring při takzvaných Tourist Drives. To jsou klasické volné jízdy, na které si koupíte lístek, přijede se svým vozidlem a svezete se na legendární trati. Tak to ještě loni šlo jak s autem, tak na motorce, ale tomu je od letošní sezóny konec. „Bezpečnost všech účastníků je naší nejvyšší prioritou,“ vysvětluje ředitel Nürburgringu Ingo Böder. „Rozdílná jízdní dynamika mezi auty a motocykly může vést k nedorozumění mezi řidiči. Motorkáři jsou přitom velmi ohrožení, protože na rozdíl od řidičů aut nemají kolem sebe žádnou deformační zónu. Proto jsme se rozhodli do budoucna striktně oddělit auta od motorek a restrukturalizovat nabídku pro motorkáře tak, aby si Nürburgring užili co nejbezpečněji.“

Je pravda, že když se podíváte na videa na internetu, tak mezi svodidly v pohoří Eifel vládla slušná anarchie. Na okruhu se potkávaly auta nejrůznějších výkonnostních skupin s jezdci rozdílných dovedností. Od těch, co se vyloženě kochali po ty, co se svými supersporty přijeli lámat osobní rekordy. A do toho se tam ještě míchají obdobně rozdělení motorkáři, někdy dokonce i ve dvou. Když pak někdo v GT3 RS předjíždí staré Polo GTI, jehož řidič se spíš kochá, lekne se a v tu chvíli se kolem řítí někdo s rozhulákaným superbikem, je zaděláno na průšvih. Však to každý, kdo byl třeba na volných v Mostě, zná, a to tam nejezdí dohromady auta a motorky.

 

Letos k tomu tedy už docházet nebude, nicméně motorky nejsou vyřazené ze hry úplně. Jen už jízdu na Nordschleife nebude moci motorkář podniknout na vlastní pěst, ale jen pod dohledem instruktorů v rámci organizovaných tréninků a motoškol. V roce 2025 se budou konat dvě akce, 30. a 31. července to bude pod hlavičkou Motorrad Action Teamu, 13. a 14. srpna se bude konat ADAC Doc - Scholl Driver Training, obojí v klasickém formátu s rozdělením jezdců do výkonnostních tříd podle jejich rychlosti. Zároveň se rozšíří množství volných jízd na Grand Prix variantě okruhu, což ale zájemce o sverní smyčku moc neuspokojí.

Pokud bylo svezení v „zeleném pekle“ na vašem seznamu přání, není tedy všem dnům konec, stále si ho můžete odškrtnout. Jen vás to bude stát o dost víc peněz. Zatímco za jednu jízdu během volných jízd jste dali 30 eur, případně 35 eur za jízdu o víkendu, za jednodenní účast v jednom z kurzů zaplatíte minimálně 520 eur. Kdo by si chtěl dopřát a užít si dva dny ježdění, zaplatí 1 310 eur u Doc-Scholl a 1 479 u týmu magazínu Motorrad. Kdo by už dopředu měl předplacenou jízdu v rámci Tourist Drives, může ji stále využít s autem, na motorce na Grand Prix variantě případně si nechat vrátit peníze.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist