ktm_srpen




Použitelná litrová Brutale? MV Agusta představila verzi RS

MV Agusta své modely většinou uvádí na svět nejprve v tom nejvíc nejlepším provedení za hromadu zlaťáků, aby až chvíli potom představila model dostupný pro širší veřejnost. I když tohle berte u motorek z Varese s velkým odstupem. No a jinak tomu není ani u čtyřválcové Brutale, kde špičkovou RR doplňuje pohodlnější a použitelnější RS.

Kapitoly článku

Při představení Brutale 1000 se zbrusu novým motorem Italové prohlašovali, že jde o nejrychlejšího naháče všech dob. S otevřenými výfuky 212 koní a maximální rychlost přes 300 km/h. Takovými hodnotami se chlubila první limitovaná edice Serie Oro představená v roce 2018. Jak už to tak bývá, po 300 vyrobených kusech se jen zaprášilo, takže lidé z MV přišli o rok později s „obyčejnou sériovou“ Brutale 1000 RR. Jenže i tahle sériová verze přinesla hromadu karbonu, proklatě nízko položené řídítka, elektronické tlumiče Öhlins... Vlastně jediné, co ji lišilo od vyšperkované limitky, byla barva, absence karbonových kol a zmiňovaného „odšpuntovaného“ výfuku s řídící jednotkou v ceně.

Zato RS je už výrazně chudší, ale jen co se exkluzivních materiálů a technologií týče. Výkonu má pořád hromadu. Čtyřválec prošel ještě nějakým dalším drobným laděním, samozřejmě také s ohledem na normu Euro 5, aby se mohl i nadále chlubit maximem 208 koní. Čtyřválec s bezmála litrovým objemem, který vyzdvihuje například své radiální titanové ventily nebo titanové ojnice, dostal nová ventilová vodítka, zdvihátka potažená DLC povlakem a nový profil vaček pro vyhlazení krouticího momentu, který má hodnotu 116,5 newtonmetru. Tedy úplně stejné číslo jako dražší Brutale RR. Motor tedy rozhodně není místem, kde se šetřilo a není to ani jízdní elektronika. Ta je náklonová a nechybí tu nic, co byste od špičkového naháče očekávali. Vévodí jí 5,5palcový barevný TFT displej, který si můžete spárovat s telefonem a s jeho pomocí motorku nastavovat nebo si nechat promítat na přístrojovku pokyny z turn-by-turn navigace. Fajn je, že si za nic z toho nemusíte připlácet, pouze pokud byste chtěli kontrolu tlaku v pneumatikách, dáte nějakou zlatku navíc.

Zatím to je teda skoro na chlup stejné s ererem, tak co se teda měnilo? Na první pohled si všimnete, že tu chybí karbon. Zajímavé přitom je, že i bez tohohle „kosmírného“ lehoučkého materiálu váží RS úplně stejných 186 suchých kilogramů. Na druhý zmerčíte černou přední vidlici místo zlaté. Podvozek je u verze RS mechanický, i když ne úplně. Elektronicky ovládaný zůstává tlumič řízení, který dál nese logo švédských specialistů, zatímco na přední vidlici a zadním tlumiči už jsou loga Marzocchi respektive Sachs. Komponenty jsou to samozřejmě plně nastavitelné a například na zadním centrálu si můžete naladit jak pomalou, tak rychlou kompresi. Najdete tu samozřejmě také trochu jiný základní setup. Samozřejmě už díky tomu, že to není semiaktivní podvozek, ale také s ohledem na jinou jízdní pozici a rozložení hmotnosti. Brutale 1000 RS má být všestrannější díky vyšším řídítkům, nadále dvojdílným, o fous nižším a pohodlnějším stupačkám a jiné je také sedlo. Designové dvoudílné sedlo vystřídalo sedátko z jednoho kusu s pohodlnější pěnou. Posledním dílem skládačky jsou zpětná zrcátka. Místo těch kulatých umístěných v koncích řídítek tu máme standardní s lepším výhledem, tedy alespoň podle továrny. A abychom byli ve výčtu rozdílů úplně úplní, musíme zmínit také ráfky s jiným designem.

Použitelnější a hlavně vstřícnější by díky těmto úpravám měla být Brutale také k vaší peněžence. Ale nebojte, pořád je to holka z exkluzivní společnosti. Oproti RR tu sice máme cenovou úsporu něco kolem 170 000,-, pořád se ale díváme na holku z vyšší společnosti s cenou kolem 650 000 korun. Nakonec si už jenom vybrat, jestli si červenou, nebo stříbrnou.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 0 Kč od 0 uživatelů.
Motokatalog.cz



TOPlist