MV Agusta F3 Competizione je o karbonu, titanu a výkonu
Text: Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 8.11.2024 | Zobrazeno: 5 242x
Ptáte se, jak se projevuje změna vlastníka MV Agusty, která od nedávna spadá pod Pierer Mobility – majitele KTM? Zatím nijak. Italská prémiovka z Varese víceméně pokračuje v tom, co dělala dosud, a na veletrhu v Miláně představila vyvoněnou limitovanou edici F3 Competizione. Tříválcový supersport si polepšil na všech frontách, ovšem pokud se vám skutečně zalíbil, měli byste si pospíšit – jeho výroba je omezená na 300 ručně dělaných kusů.
Kapitoly článku
Jakkoliv na stánku MV Agusty v Miláně stojí celá řada fenomenálních strojů a limitovaných edic, podstatnou novinkou je právě F3 v nové absolutní verzi. Varianta F3 Competizione vychází z dosavadního vrcholného provedení F3 RR, ovšem patrných změn je tu celkem dost, a jsou viditelné už zvenku. Třeba na kapotáži, jejíž schovaná křidélka generují 8 kilogramů přítlaku při 240 kilometrech v hodině. Vedle nového zbarvení, které kombinuje odhalený karbon s lesklou černou, stříbrnou a zlatými doplňky, jsou to hlavně karbonová kola. Ta jednak vypadají prestižněji, jednak ušetřila 3 kilogramy neodpružených hmot.
Když jsme o pružení, MV Agusta nasadila sadu tlumičů Öhlins, vpředu vidlici NIX30, vzadu centrální tlumič TTX 36. Vše je samozřejmě plně nastavitelné, o chlup lepší než kombo Marzocchi/Sachs na RR, a také o kilogram lehčí. Další 3 kilogramy uspořilo nahrazení standardní baterie lehčí li-ion baterkou. Vzadu samozřejmě zůstalo jednostranné kyvné rameno, vpředu pak monoblokové brzdy Brembo Stylema. Celková úspora hmotnosti je 14 kilogramů, což znamená, že když se motorka vybaví standardně dodávaným titanovým závodním výfukem Akrapovič a odstrojí do okruhové podoby, má 178 kilogramů bez paliva. S veškerým silničním příslušenstvím a standardním výfukem je to 185.
Sahalo se i na motor, který naplno těží právě ze závodního výfuku. Po jeho namontování, a nahrání příslušného softwaru do řídící jednotky, stoupne výkon tříválce o objemu 798 cm3 na 160 koní při 13 500 otáčkách za minutu. Motor dostal také některé kryty a víka z titanu a karbonu, se standardním výfukem plní homologaci Euro 5+, má novou spojku a pochopitelně rychlořazení.
S novou řídící jednotkou spolupracuje šestiosá jednotka IMU, sdružující funkce ABS, kontroly trakce, kontroly zdvihu předního a zadního kola a další. ABS má standardně režimy Sport a Race, přičemž závodní mód vypne ABS na zadním kole a je benevolentnější na předním. S jednotkou namapovanou na závodní výfuk je pak možné vypnout ABS úplně. Nechybí ani launch control, s nímž se vejde akcelerace z nuly na sto do 3 sekund, a vše se ovládá přes 5,5“ TFT displej.
Každá motorka ze série 300 kusů si poveze svoje unikátní číslo na frézovaných vrchních brýlích. Vedle zmiňovaného titanového Akrapoviče k ní dostanete ještě závodní víčko nádrže, laminátovou krovku sedla spolujezdce, ochranou plachtu a samozřejmě certifikát pravosti, potvrzující příslušnost do Competizione série.
Informace o redaktorovi
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)