ktm_srpen




Dočkáme se nové Cagivy Elefant?

Podle všeho ano a již příští týden. MV Agusta totiž spustila webové stránky a instagramový účet Lucky Explorer Project, kde jsou zatím k vidění staré fotky a videa z Rallye Paříž-Dakar. Vypadá to, že by novinky měly být opravdu do terénu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Veletrh EICMA se blíží mílovými kroky, příští týden začne každoroční, akorát loni přerušený kolotoč, představování velkých i menších novinek pro rok 2022. Některé modely jsou dopředu známé a čeká se jen na jejich finální podobu a specifikace, jako třeba úplně nový Triumph Tiger 1200, jiné jsou takovým malým bleskem z čistého nebe. Motocykl, resp. motocykly z projektu Lucky Explorer jsou tak na půl cesty mezi oběma. Šéf značky MV Agusta Timur Sardarov o nich totiž mluvil letos v lednu ve velkém interview, jenomže znáte tyhle bossy a ještě od italské značky – už jsme slyšeli tolik příběhů, které se nikdy nerealizovaly, nebo v úplně jiné podobě a s několikaletým zpožděním… Takže jsme to nebrali úplně vážně a tak trochu na znovuzrození Cagivy Elefant zapomněli.

A teď se ukazuje, že to byla chyba. Zatím tedy nevíme vlastně nic, tiskové informace jsou plné sugestivních řečí o dobrodružství a písku a Paříž-Dakaru a snech a nadšení, no však to znáte, jak to šikovní píáristé dokážou zabalit. Důležité je, aby si člověk vyzobal ta důležitá fakta, a ta jsou: motorky budou dvě a od 23. listopadu si je budete moci předobjednat online. Takže to buď ještě nebudou tak úplně sériovky a musíme počítat s dalším minimálně ročním odkladem, anebo i v tomto případě MV Agusta pojede svůj oblíbený koncept, že nejdříve nabídne limitovanou edici, jakousi Serii Oro (i když v tomto případě by to mohla být spíše Serie Sabbia), se super výbavou i cenovkou, a až poté přijde s lidovější verzí.

Chvíli jsem přemýšlel, jestli ten výraz lidovější nedat do uvozovek, protože ony ani velkosériově vyráběné MV Agusty nejsou zrovna za lidovku, ale tady je zatím těžké cokoli předjímat. Timur Sardarov v onom rozhovoru avizoval, že plánují dva motocykly, jeden menší s motorem 500-600 cm3 a druhý s tříválcem 950 cm3, že dojde k „oprášení“ historicky významného jména Elefant a že tyto motocykly budou nabízeny pod samostatnou značkou, nepůjde o MV Agusty. Ovšem Cagiva to s největší pravděpodobností nebude, protože tato značka má být vyhrazena pro užitkově orientované stroje a navíc elektrické. Tak že by to byla čistě značka Elefant? Těžko říct, to bude asi největší překvapení. Ať se bude jmenovat jakkoli, na opravdová cestovní endura, nikoli pouze silniční stroje, s legendárním logem Lucky Explorer na kapotách jsme opravdu zvědaví.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist