cfmoto_700mt_psi




Motorkáři potřebují jistotu, že je pojištění na cestách podrží

Před sezónou každý majitel motorky řeší, jak si ji užít v co největší pohodě. Kromě vlastních řidičských schopností a celé řady jiných okolností, logicky řeší i pojištění. Jaké jsou aktuální možnosti a vyplatí se při jeho výběru koukat jen na cenu? Zeptali jsme se Tomáše Kabeleho, motorkáře a senior manažera pojištění motorových vozidel z Generali České pojišťovny.

Patří Česko k motorkářské velmoci?
Dalo by se na to tak koukat, protože v registru figuruje přes 1,2 milionu motorek a jim podobných vozidel. To v celkovém kontextu není rozhodně málo. Navíc počet nových registrací za poslední řadu let v podstatě stále roste. Jen loni to bylo 25 tisíc nových jednostopých vozidel. Motorky Čechy určitě zajímají víc a víc. Vidíme to i v zájmu o pojištění.

Mají motorkáři z čeho vybírat, když dojde na pojištění jejich strojů?
Jsem přesvědčený, že ano. Pro nás to zcela jistě není segment, který bychom opomíjeli. Naopak – sám z vlastní zkušenosti vím, že motorku si lidé pořizují ne proto, že ji potřebují, ale hlavně pro radost. Tím spíš pak chtějí, aby se pojištění postaralo o stroj, i je samotné.
My jsme připravili čerstvou nabídku pro jednostopé stroje, která je opravdu hodně výjimečná. Ať už se podíváme na příznivou cenu pojištění, ale také na rozsah pojistného krytí nebo třeba asistenční služby.

Který typ motorkáře je z pohledu pojišťovny nejproblematičtější?
Je to v zásadě podobné, jako u aut. Kombinace mladého řidiče a silného stroje statisticky vychází jako nejrizikovější – jak pro samotné motorkáře, tak pro jejich okolí.
Jako pojišťovna naopak dokážeme maximálně ocenit ty motorkáře, kteří nebourají. Vynikající nabídku máme pro všechny, je de facto jedno, na jakém stroji jezdí.

Bez jakého pojištění by se rozumný motorkář neměl obejít?
Ze zákona musí mít povinné ručení. Málokdo ale tuší, že povinné ručení dnes dokáže nabídnout i motorkářům mnohem víc. Třeba vysoké pojistné limity až do 100 milionů korun a velmi důležité asistence pro případ nehody i poruchy. Nebo úrazové pojištění řidiče i spolujezdce. To by podle mého soudu měl mít ve své pojistné smlouvě každý, kdo sedá za řídítka.

Havarijní pojištění jen na sezónu dává smysl?
Jeho ceny jsme nastavili tak příznivě, že sundávat z motorky značky a dávat je do depozitu, prostě nemá smysl. Strávíte tím čas i poměrně dost energie, navíc platíte poplatky. Co je ale mnohem důležitější – i když máte motorku mimo sezónu „zazimovanou“, i tak jí hrozí rizika. V praxi nemluvíme jen o krádeži nebo škodách způsobených živly, ale setkáváte se s tím, že motorka při manipulaci s ní spadne. V lepším případě se poškodí jen ona, v horším někoho zraní… V takových případech bez havarijního pojištění sahá její majitel do vlastní peněženky, aby dal věci do pořádku.

Co asistenční služby, s nimi mohou motorkáři počítat?
Každý motorkář ví, jaká je to otrava, když se mu se strojem na cestě něco stane. Naše asistenční služba by mohla vyprávět. Nejčastěji řeší následky nehod, poruchy motorů ale i banální defekty. Typicky píchlé nebo proražené pneumatiky, výjimkou není ani to, že dojde palivo.
My nabízíme asistenční služby s celkem výmluvnými názvy S, M, L a XL. Podle nich si může zájemce snadno představit, jak široký je jejich rozsah. Ty základní se ale vztahují jak na nehodu, tak na poruchu. Tu nejvyšší „bezlimitní“ ocení určitě ti, kteří na motorkách vyjíždí třeba na dovolené po Evropě.

Cestování na motorkách mnohdy znamená, že kromě posádky s ní jedou i zavazadla. Pamatuje na tohle nějak pojištění?
V každém případě s tím počítáme a navíc se pojištění vztahuje i na helmu a oblečení. Motorkářům nabízíme připojištění zavazadel, které mají dvě varianty. Ta základní řeší pojistné události, které se stanou během nehody a dojde k poškození, zničení nebo ztrátě zavazadel. V druhém případě se pojistná ochrana vztahuje nejen na nehodu, ale také na situace spojené s odcizením nebo živelními událostmi. Pojistné limity si může každý zájemce zvolit až do 100 tisíc korun.

Když už k pojistné události dojde, znamená to pro motorkáře něco jiného než třeba pro řidiče auta?
K tomu není žádný důvod. Řešení pojistné události musí být pro všechny naše klienty jednoduché, srozumitelné a hlavně rychlé. V tomhle ohledu je jedno, jestli hlásíte škodu na motorce nebo autě. Hodně nám celý proces urychluje digitalizace. Škoda se tak dnes hlásí buď na webu, kde stačí de facto zadat jen registrační značku vozidla a vše ostatní si náš systém doplní sám.
K dispozici ale dáváme také aplikaci Moje škody, díky ní se nemusí poškozený scházet se zástupcem pojišťovny, ale škodu si zdokumentuje sám a společně s potřebnými doklady pošle vše do pojišťovny. Záleží tak jen na něm, kdy si na to udělá čas. Aplikace Moje škody ho vším provede krok za krokem. Nemusí si ji nijak instalovat, do SMS nebo e-mailu mu přijde z pojišťovny odkaz, na který si klikne a v prohlížeči se mu aplikace otevře.

Jak dlouho dnes trvá vyřízení škody?
I díky technologickým inovacím a zapojení klientů do procesu zdokumentování škody, které jsem popsal, a společně s excelentní spoluprací se značkovými servisy, jsme v řešení škod velmi rychlí. Naprostou většinu pojistných událostí vyřídíme do pěti dní od momentu, kdy máme od klienta všechny potřebné podklady. V praxi to bývá mnohdy i výrazně rychleji.

Informace o redaktorovi

PR článek - (Odebírat články autora)




TOPlist