ktm_unor




Moto Morini Calibro jde na český trh ve dvou provedeních

Už v říjnu 2023 jsme se dozvěděli o Moto Morini Calibro – novém cruiseru italské značky pod čínským vlastnictvím. S Calibrem chce Moto Morini konkurovat Hondě Rebel nebo Kawasaki Vulcan, a díky prodejci MR43 už nyní známe českou cenu a dostupnost.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Dříve se mluvilo o tom, že je Calibro postavené kolem stejného motoru jako modely Seimmezzo a X-Cape, tedy na řadovém dvouválci o objemu 649 cm3. Nový cruiser ovšem překvapuje vyšším objemem. Přestože jde podle vík a uspořádání o stejnou motorovou platformu (a na fotkách je na motoru 649 cc), podle technických dat si Calibro veze 693 cm3, které jsou dosaženy vyšším zdvihem 64 milimetrů, oproti 60 milimetrům u Seimmezza. Vrtání 83 milimetrů zůstalo neměnné.

Díky tomu má Calibro také znatelně vyšší výkon 69 koní, dosahovaný v 8 500 otáčkách za minutu, i točivý moment 68 Nm, který přichází v 6 500 otáčkách. Logicky pak bude k mání i verze pro řidičáky A2, seškrcená na 48 koní – tedy 35 kW. Příznivce cruiserů potěší, že na zadní kolo přenáší sílu motoru ozubený řemen.

Šasi tvoří trubkový rám z oceli, doplněný poměrně základními komponenty. Přední vidlice o průměru 41 milimetrů má zdvih 120 milimetrů, dvojice zadních tlumičů pak 100 milimetrů. Hliníkové ráfky mají průměr 18 palců vpředu a 16 vzadu, o brždění se na předním kole stará jeden 320mm kotouč s dvoupístovým brzdičem J.Juan. Celkem přístupně působí nízká výška sedla 725 milimetrů a taky hmotnost – suchá přibližně 200 kilogramů (v oficiálních technických datech přesná hodnota chybí).

Mimochodem drobným překvapením jsou ovladače na řídítkách, které jako by z oka vypadly starším Harley-Davidsonům, a to včetně oddělení ovládání levých a pravých směrovek.

Na výběr bude ze dvou verzí. Základní s přídomkem Custom je klasickým „nahatým“ cruiserem, vybaveným pouze decentním štítkem kolem předního světlometu a jednoduchého budíku, kombinujícího analogovou a digitální část. Custom bude k mání v červeném nebo šedém provedení.

O hodně cestovnější vyznění má Calibro Bagger. To má okolo světla širokou kapotáž s nízkým štítkem a vzadu dvojici pevných kufrů. Bagger bude k mání pouze v lesklé černé. Bohužel se nám nikde nepodařilo vyčíst, kde se budou motorky vyrábět, nicméně soudě dle toho, že mají stroje na pressových fotkách obuty pneumatiky Timsun, budou přinejmenším některé komponenty (spíš ale celá motorka) pocházet z některé z továren čínského koncernu Zhongneng, pod který Moto Morini patří.

Jak už padlo výše, známe i cenu a dostupnost Calibra. Levnější Custom se v nabídce importéra MR43 objeví v září – tedy za pár dní, a vyjde na 169 900 korun. V říjnu, tedy o měsíc později, přijde i Bagger, který bude stát 204 900 korun.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
MR43 přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist