Eicma 2010: Malaguti, Garelli, Kymco
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 9.11.2010 | Zobrazeno: 14 210x
Letošní Eicma trhala rekordy v počtu nově představených modelů také díky expozicím menších výrobců. Domácí značka Malaguti přijela oslavit do Milána osmdesátku s výroční edicí legendárního Phantomu, obnovená firma Garelli vsadila na ekologii a Kymco ukázalo novou třístovku G-Dink.
Kapitoly článku
Malaguti
Z produkce této italské firmy u nás známe především nabídku skútrů, jejichž pestrá modelová řada pokrývá široké spektrum od padesátky Centro až po pětistovku Spidermax RS. Vedle toho se značka zaměřuje na přípravu budoucích šampionů, pro které vyrábí dětské krosky a čtyřkolky. A komu už bylo patnáct, může si kromě čtyřtaktního skútru vybrat mezi dvěma „opravdovými“ motocykly s dvoudobým motorem. V nabídce je varianta Supermotard nebo Enduro.Na výroční edici samozřejmě nesmí chybět polepy s odkazem na úctyhodnou historii značky. Vše ostatní je už zacíleno na nejžhavější současnost. Tak například přístojovku ovládá 32bitový mikroprocesor, který umožňuje prostřednictvím USB konektoru nebo Bluetooth spojení měnit podle aktuální nálady grafiku a barvy displeje, nebo například tón, doprovázející zapnutý blinkr. Nebo mřížky v náfucích sání, červené brzdové třmeny a čirá optika blinkrů – tady zase promluvily současné trendy z oblasti auto tuningu. A za olejo-vzduchový zadní tlumič „piggy back“ s oddělenou nádobkou a nastavitelným předpětím pružiny se kluci a holky před partou kamarádů rozhodně stydět nemusí. Phantom má dobře našlápnuto do dalších let úspěšné existence.
Z nabídky originálního příslušenství Malaguti byl v Miláně poprvé k vidění zajímavý doplněk, určený na skútry BLOG 125-160. Se systémem All-weather si můžete užívat svobodného průjezdu v kolonách za každého počasí, stačí namontovat hliníkovou konstrukci na zadní nosič vašeho Malaguti. Za čtyřmilimetrovým plexi a pod střechou z ABS plastu se schováte před každou plískanicí. Nechybí ani stěrač, který udržuje výhled v čistotě, a celý systém se dá doplnit ještě teplými kryty rukojetí a dekou na nohy. Pak už vám v jízdě na skútru nezabrání ani živelná katastrofa.
Spletitým systémem výfukového potrubí zaujme na stánku Malaguti každého kolemjdoucího racingový skútr týmu Cristofolini. Jeho dvoutaktní vidlicový čtyřválec o obsahu 350 ccm dokáže poslat na zadní pneumatiku výkon 90 koní.
Garelli
Kymco

Agility 50 dlouhodobě patří mezi bestselery značky Kymco, a v Miláně se tento model představil v provedení Carry s rozšířenou nákladní kapacitou. Standardní zadní nosič doplňuje rozměrná přední platforma, uchycená v místech, kde je normálně světlomet. Velkou objednávku na tyto praktické pomocníky už do Taiwanu poslala francouzská pošta.
Loňská novinka People 300i je od nynějška dostupná také méně movitým zájemcům díky verzi se slabším motorem. Pod označením People GTi 200 bude Kymco nabízet výsledek kompromisu mezi cenou a výkonem.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?