yamaha_demo_tour




Návrat skútrů Lambretta?

Pod značkou Lambretta se v Itálii začaly vyrábět skútry zhruba ve stejné době jako legendární Vespy. Ačkoli se na začátku jednalo o podobné koncepce jednoduchých a levných přibližovadel, osudy obou značek se postupem času rozešly. Zatímco Vespa zažívá od poválečných let prakticky nepřetržité obchodní úspěchy, Lambretta musela na začátku sedmdesátých let výrobu jednostopých vozidel ukončit.

Oprášit zašlou slávu značky se nyní chystá firma Motom Electronics Group SpA s dvojicí nových modelů Lambretta LN125 a LN150, které se budou vyrábět v licenci na Taiwanu, podobně jako například skútry Kymco. Za importéra do rodné Itálie si majitel značky vybral společnost K2 Oil Ltd., která už má s dovozem skútrů a čtyřkolek dlouholeté zkušenosti.
Kvalitu zpracování už mohli na prvních prototypech posoudit návštěvníci milánské výstavy Eicma 2010. Design plynule navazuje na úspěšný styl šedesátých let, ale technologie pochopitelně drží krok s okolním světem. Čtyřtaktní vzduchem chlazené agregáty o výkonu 6,3 kW, respektive 7,7 kW u kubatury 150 ccm, by měly bohatě stačit k obratnému přesouvání 107 kg těžkého skútru po ulicích Říma, Milána a dalších italských velkoměst. Tradičním Vespám budou konkurovat pravděpodobně cenou.
První skútry Lambretta LN 125 a LN 150 se mají na italském trhu objevit už v průběhu června tohoto roku. Později se má nabídka rozšířit ještě o řadu LS, která bude kromě čtyřtaktní stopětadvacítky a stopadesátky zahrnovat také model s motorem kubatury 50 ccm, a to rovněž ve čtyřtaktním provedení.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist