yamaha_demo_tour




Kymco slaví 50 let a představilo 2 nové skútry

Taiwanská značka Kymco letos slaví 50. výročí od svého založení, a v Miláně představila dva nové skútry. Populární Agility přichází na trh ve verzi s třístovkovým motorem a velkou kapotáží, zatímco sportovně-cestovní Downtown prošel po pěti letech výraznou modernizací.

Kapitoly článku

Agility Maxi 300i

Skútrům už dávno nejsou vyhrazeny jenom stísněné ulice městských aglomerací, a čím dál víc lidí je využívá i k cestování na delší vzdálenosti. Na poptávku po vyšších kubaturách a pohodlnějším svezení reaguje Kymco novým modelem Agility Maxi ABS, který bude v prodeji od roku 2015. Se svým jmenovcem má velká Agility ale pramálo společného: namísto štíhlých proporcí tady zákazník dostane dvojitou dávku komfortu. Pro komfortní dálkové cestování je ale nejdůležitější výkon nového motoru, konkrétně kapalinou chlazeného jednoválce o objemu 271 ccm. Jeho maximální výkon 23 koní v 8 000 otáčkách a točivý moment 22,5 Nm v 6 500 ot. za min. slibují slušnou jízdní dynamiku i dostatečnou maximální rychlost pro bezpečné dálniční přesuny.
Zárukou cestovního komfortu je kromě rozměrné kapotáže a vysokého štítu také prostorné stupňovité dvousedlo a velkorysý prostor pro nohy se šikmými nášlapy v přední části. Do zavazadlového prostoru pod sedlem se bez problémů vměstnají dvě integrální přilby, a nechybí ani přihrádka na rukavice či jiné drobnosti, ukrytá v přední kapotáži. Početný seznam luxusních prvků začíná u pohledné přístrojovky a končí zadním LED světlem.
O bezpečí se postará přední třípístkový brzdový třmen na 260mm kotouči, který společně se zadní kotoučovou hlídá moderní ABS od firmy Bosch.

Downtown 350i

Víc než 100 tisíc prodaných kusů za necelých pět let – tohle číslo nejlépe vypovídá o popularitě skútru Kymco Downtown. I úspěšné modely ale potřebují občas omladit, a tak na scénu vstupuje už jeho druhá generace se sportovnějším designem a výkonnějším motorem. Nový jednoválec má objem 320 ccm a prostřednictvím variátoru dává skútru maximální výkon rovných 30 koní.
Sportovnější ambice nového Downtownu podtrhují nejen nové designové prvky, ale také třeba změny, umožňující větší úhel náklonu. Skútr působí mnohem modernějším dojmem jak pohledu okolí, tak i optikou jezdce. Pěkně vypadá například modře podsvícená přístrojovka, z praktických prvků nás pak zaujala příprava na montáž příplatkové navigace. Zadní světlo a blinkry s LED diodami nebo ABS od Bosche už se v této kategorii skútrů u Kymca pomalu stává standardní výbavou.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist