Eicma: Kymco
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 20.11.2012 | Zobrazeno: 10 171x
Taiwanská značka už se dávno stala nedílnou součástí evropské scény, a to především díky široké nabídce skútrů, přestože v jejím portfoliu najdeme i motorky a čtyřkolky. V příštím roce se chce Kymco vydat také do neprobádaných vod elektroskútrů, ale to neznamená, že by zapomněla co je to benzín. Těšit se tak můžeme i na nové skútry People One a KXCT300i.
Kymco K-XCT 300i a 125i
Pozornosti marketingových specialistů firmy Kymco neunikla rostoucí popularita skútrů střední kubatury, které umí pohodlně udržet cestovní tempo vysoko nad stokilometrovou hranicí, ale v městském provozu se pořád ještě cítí jako štika v rybníce. Za vlajkovou loď této třídy se dá od nynějška považovat zbrusu nový model K-XCT 300i, vhodný pro každodenní cesty do práce stejně jako pro delší výlety.v 6 250 ot. za min. Problémy s horším povrchem vozovky vyřeší přední čtrnáctipalcový ráfek, zadní kolo pak má tradiční průměr 13 palců. Kotoučové brzdy na obou kolech lze za příplatek dovybavit systémem ABS značky Bosch. A dobrou zprávu má Kymco i pro ty, kdo nevlastní řidičák na motorku: současně s třístovkou jde do výroby také model K-XCT 125.
Kymco People One
Název People rozhodně není v katalogu Kymco cizím pojmem - zastoupení najdeme v kubaturách 50, 125 i 250 ccm - ale doposud jsme jej mohli vídat jen ve spojení s přívlastky S nebo GTi. Nová verze hbitého přibližovadla na velkých kolech nese označení People One, a výrobce se nijak netají tím, že se jedná o low-end model. Pod tím si však není třeba představovat žádné brutální oběti na úkor kvality nebo technologické vyspělosti.Že nový One patří do jiné ligy než stávající "prémiová" řada modelů People, se však pozná už na pohled. Design je jednodušší, nicméně si pořád zachovává svou eleganci a uhlazenost. Přední kolo zůstalo u rozměru šestnáct palců, ale vzadu už se zmenšovalo na čtrnáctku, z čehož profituje úložný prostor pod sedlem, a také výška sedla, která by měla přitáhnout větší pozornost dámské části populace.
Kymco People One zůstává u osvědčeného vzduchem chlazeného motoru, jehož výkon dosahuje maximální hodnoty necelých 9,5 koně. Udržet výrobní náklady na uzdě se však snaží pomocí méně vyspělého systému vstřikování paliva označovaného jako DIS (Drop Injection System), od kterého se zřejmě nedají očekávat stejné výsledky při výpočtu průměrné spotřeby. Pořizovací cena (přestože ji zatím neznáme) základní verze skútru Kymco People tento hendikep ale určitě vyžehlí.
Kymco Candy 2,0 EV a Queen 3,0 EV
Jsou-li však pro vás právě provozní náklady hlavním rozhodujícím faktorem, pak zbystřete pozornost: Kymco dotáhlo do úspěšného konce vývoj druhé generace vlastního elektromotoru, a vstupuje na evropský trh s prvními "zelenými" skútry.Nový motor, vyráběný ve dvou provedeních (2,0 kW a 3,0 kW) slibuje stabilnější průběh výkonu, který se projeví zejména při jízdě do kopce. K základnímu dojezdu 30 km na jedno nabití akumulátoru je možné počítat ještě s pár kilometry navíc, získanými díky zpětné rekuperaci během brzdění.
Nechybí ani praktické prvky, jako například bezpečnostní pojistka proti nechtěnému rozjetí, integrovaná do bočního stojanu, USB konektor na dobíjení (telefonu, ne skútru:-)), úložné prostory, či pohodlné nastupování. Levnější model Candy 2,0 EV i luxusnější a výkonnější Queen 3,0 EV budou v prodeji už v příští sezóně.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)