husqvarna_enduro_te_150




KTM vylepšuje ostrý motard 450 SMR

Po velkém přepracování čtyřtaktních krosek, přichází oranžová „Ready to Race“ fabrika s inovacemi i pro ostrý supermotard 450 SMR. Ten dostal ve velké míře stejné změny jako motokrosové modely, z nichž koneckonců vychází. My ale pořád přemýšlíme, jak hroznou srandu by mohla tahle motorka poskytnout i na normální silnici…

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Pro rok 2025 přijíždí SMR s největšími inovacemi v oblasti rámu. Trubkové šasi prošlo na první pohled sotva viditelnými změnami v síle jednotlivých trubek kolem krku řízení, ale přepracováno bylo i uložení motoru a zadního tlumiče. Vedle toho, že se na rámu uspořilo 300 gramů hmotnosti (jde přece o závodění – každý gram se počítá!), spočívají změny hlavně v jiné charakteristice tuhosti rámu, který by se měl lépe a stabilněji chovat v zatáčkách. V hlubokých náklonech pak přijdou vhod i nové menší stupačky, které oddálí potenciální škrtání o obrubníky.

Novinky jsou tu i po stránce tlumení. Vpředu pracuje nová vidlice WP XACT o průměru 48 milimetrů, vybavená novou koncepcí pístnice, eliminující pěnění oleje pro konzistentnější chování. Hydraulické dorazy se potom postarají o to, aby tlumiče pobraly i ty nejtvrdší dopady. Ze série WP XACT je i zadní tlumič, vybavený novým přepákováním.

A aby závodníci nemuseli hledat změny na novém modelu lupou, nasadilo KTM také jiné plasty. Ty mají ostřejší tvarování okolo nádrže, rozměrnější podsedlovou část a minimalistickou grafiku, kombinující černou a oranžovou.

Další části motorky se obešly relativně beze změn. Ráfky Alpina v supermoto rozměru 16,5“ vpředu a 17“ vzadu obouvají z továrny pneumatiky Metzeler Racetech SM K1 Supermoto. O zpomalení se stará monoblok Brembo na zubatém kotouči, o zrychlení zase SOHC jednoválec o objemu 450 cm3, dosahující výkonu 63 koní. Ten zvládá motorku o hmotnosti nějakých 107 kilogramů bez benzínu postavit na zadní kolo na požádání prakticky kdykoliv.

V souvislosti s vylepšením pro příští sezónu, ukázalo KTM taky video, ve kterém prohání 450 SMR na limitech ve vedru i zimě jezdec světového šampionátu Lukas Höllbacher. Najdete ho nahoře v úvodu a vřele doporučujeme, stojí to za to. Co se týče samotné motorky, ta se objeví u dealerů už od září letošního roku.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
josip přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist