globalmoto_duben_nolan




KTM 690 Duke v úpravě od DS Restorations

To, že celý život pracujete s auty a děláte renovace, opravy a úpravy veteránů, ještě rozhodně neznamená, že si nemůžete tu a tam odskočit do světa moderních motorek. Podobně to dělá i Darrell Schneider, jenž světu představil svůj v pořadí druhý jednostopý počin.

Ač jsou Darrellova auta spíše elegantní a snad i trochu výstavní záležitostí, o motorkách se to říct příliš nedá. Konkrétně 690 Duke od KTM totiž upravil s přihlédnutím k závodní filozofii značky. Celá motorka byla postavena tak, aby byla nezaměnitelně KTM, ale aby na ní lidé koukali a přemítali, o jaký konkrétní model se jedná.

Za tímto účelem byla motorka odstrojena prakticky na holý rám a začalo se s pracemi. Z chrom-molybdenových trubek byla posvařována nová podsedlová část, ale i spodní část rámu, držící ochranný plech motoru. Baterie se přestěhovala do hliníkového boxu, ve kterém se spolu s další elektronikou schovává pod sedlem. Chladič dostal nové hliníkové držáky a dále kryty, vyhotovené z laminátu. Ze stejného materiálu je i několik dalších prvků jako kryty airboxu nebo okolí víčka nádrže.To co ovšem stále dominuje, to je hliník. Nádherná ruční práce jistého Jimmyho Kilroye zahrnuje novou nádrž s bočnicemi, podsedlovku s decentní krovkou a přední blatník, který dále navazuje na číselnou tabulku. Světla jsou čistě funkčním řešením v podobě přídavných lamp pro off-road, ale nutno uznat, že do celkového konceptu zapadají skvěle.Ač spousta prvků zůstala stále originální, ve velkém se sundávala barva a odhaloval surový kov. Kyvka už není dále černá, ale prostě a jednoduše hliníková a ve stejném duchu se nesou i boční kryty motoru. Na zbytku dílů můžeme vidět barevné schéma, jenž je pro KTM typické. Sytě oranžovou barvu doplňuje bílá a stříbrná.

Jednoválcový vodník o objemu 690 ccm, který tvoří srdce motorky, zůstal po stránce vnitřních komponent zcela původní. Navenek mu však přibyl nový, opletený výfuk s dvojicí koncovek a také otevřený K&N filtr. Když už se motoru lépe dýchá, byla by škoda nevyužít tento potenciál ke zvýšení výkonu. Hoši tedy přihodili i specificky naladěný Power Commander V od Dynojetu, který přidal nějakého toho koníka navíc k původnímu, sedmdesátihlavému stádu.Podvozek je tvořen výhradně komponenty značky WP, tedy dvorního dodavatele pro KTM. Nikde se však nešetřilo a vše jsou „eRkové“ varianty. Pro extra lepivost obouvají kola pneumatiky Dunlop Sportmax Q3. Brzdy byly vylepšeny třmeny Brembo HP vpředu i vzadu a radiálními pumpami Magura HC3. Nechybí samozřejmě ani opletené hadice.

Oproti standardnímu Dukovi, zaujímá nyní jezdec o dost agresivnější pozici. Nižší řídítka jsou uchycena přímo na vidlice, stupačky dostaly přepákování a byly umístěny dále dozadu. Přístroje před jezdcem zůstaly standardní, ovšem zrcátka jsou jen minimalistická, vyčnívající z konců řídítek. Ve výsledku se tedy jedná o perfektně provedenou a hlavně funkční úpravu, která má svůj potenciál jak na silnici, tak i na závodní trati. Žádaného efektu, aby KTM zůstala stále KTM, bylo beze zbytku dosaženo a my můžeme jen doufat, že bude motorka jezdit a nikoliv zahálet.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist