yamaha_demo_tour




Intermot: Keeway má nahatou pětistovku, novou stopětadvacítku a několik kopií

Ve světě čínského výrobce se toho děje poměrně hodně, nicméně ne vše je úplně jasné. Jasné je, že má svou prestižní podznačku MBP a že má nahatou pětistovku, kterou už prodává i u nás. Kdy se do prodeje dostane nová stopětadvacítka a skútry kopírující vzory věhlasných značek, to už jsou zprávy s nejasnou odpovědí.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Hned na začátek si odbydeme bulvární zpravodajství. Že se i na stánku Keeway objevily skútry inspirované Vespou, to dnes už nikoho nepřekvapí. Takový skútr vlastně do nabídky jakékoli východní značky svým způsobem patří. Že se ale Číňané nechají inspirovat u designově „vytříbeného“ německého díla, to nás trochu překvapuje. Skútr, na jehož kapotách najdete nápis X Fact, je na tom ale vlastně ještě docela dobře. Tady je alespoň částečná snaha kolem předního asymetrického světla (BMW C 400 X?) postavit něco jiného, i když i ten zbytek skútru, jako bych někde viděl. Kromě míchání slavných vzorů a faktu, že tenhle skútr je vlastně nedohledatelný, na něm ale v podstatě nic zvláštního není.

To skútr Vieste XDV je jiná káva. Jak je to dlouho, co Honda představila v Asii skútr ADV150, ze kterého se pak vyklubal evropský ADV350? Skoro přesně tři roky. A tak málo stačilo Číňanům, aby předvedli téměř dokonalou kopii. Vážně, takhle očividnou „kopírku“ už jsme dlouho neviděli, zvlášť ne na stánku etablované čínské značky. Nicméně ani tady to není 1:1, spíš je to takový mix menší stopadesátky s evropskou třipade. Některé rysy jsou podobnější jedné, jiné zase té druhé, ale tak jako tak z toho tu Hondu cítíte na sto honů. Technicky je to blíž evropské verzi, protože Vieste XDV pohání třístovka. Abychom ale věci uvedli na pravou míru, tak nemůžeme být na Keeway zase tak přísní, on tenhle skútr pochází z továrny Longjia. Teda alespoň podle toho, co se nám podařilo dohledat. Tahle maličko odlišná Longjia XDV300i pro pohon používá motor Piaggio známý z modelů SR MAX 300 nebo dnes Malaguti Madison 300. Objem 278 cm3, výkon 18,5 kW a 24,5 Nm, to je o něco víc než v Malaguti, ale nesmíme zapomínat, že co se prodává u nás, musí projít skrz Euro 5. Stejný motor pohání také stroj Longjia VMAX 300, což je pro změnu čínská enterpretaxe Yamahy XMAX400, prodávaný mimo jiné také pod názvem Keeway Vieste 300. Kruh se uzavřel. Ale že to byla detektivka! Dalších informací je už poskromnu. Jsou tu 13palcová kola, atraktivní obrácená vidlice s radiálními brzdami J.Juan, váha 169 kilogramů, výška sedla 805 milimetrů, to jsou takové normální údaje.

Modrý je Keeway, červená je Longjia

Půjdeme ale radši dál. Keeway F125 nebo chcete-li MBP F125, to je nový počin pro nejmladší. Keeway má v nabídce hodně podobného naháče RKF 125 ve verzi Euro 5, který těží ze spojení s Benelli (vlastní jí QJ Motor stejně jako Keeway) a používá stejný jednoválec jako stopětadvacítkové Leoncino. Keeway MBP F125 na to jde ale jinak a je svým způsobem věrné tvrzení, že MBP bude premiovější odnoží. Ono také MBP znamená Moto Bologna Passione, jenže zatímco motocykly MBP už se z vesela prezentují světu, internetové stránky jsou prozatím ve výstavbě a na víc ta Boloň v názvu… Zpět k motorce. Premiovost novince náleží díky čtyřventilovému vodou chlazenému jednoválci, který plní legislativní maximum 11 kW (15 koní) a doplňuje je o 11 newtonmetrů. To jsou pěkná čísla, pokud budou pravdivá. Hmotnost 140 kilogramů je pět kilogramů pod zmiňovaným Leoncinem, je tu pěkná masivní USD vidlice, původně čínský design už dost „poevropštěl“, motorka vypadá hezky uceleně, kompaktně, s pěknými ovladači a přístrojovkou. Nabídne také dva kotouče s ABS, byť přední brzdič nevypadá úplně přesvědčivě, stejně tak si nezaslouží pochvalu zpracování držáku SPZ. Když ale nastaví F125 slušnou cenu, mohlo by jít ve finále o zajímavou vstupenku do jedné stopy.

Kdo získá dobrou zkušenost se značkou, může směle v osmnácti pokračovat na pětistovku se stejným logem na nádrži. Keeway M 502N patří do stejného „brandu“ MBP a také patří do party „osvědčených“ hráčů s paralelním dvouválcem alá CB 500. S objemem 486 cm3 bude motor patřit pravděpodobně pod stejnou střechu jako dvouválce v Brixtonech, oproti nim má ale papírově lehce navrch 45 newtonmetry, výkonem jsme na stropu kategorie A2, tedy 35 kW. Hmotnost stroje činí 197 kilogramů, nechybí tu značková výbava v podobě tlumičů Kayaba, brzd J.Juan s ABS Bosch, řetěz je D.I.D a na ráfcích najdete Pirelli Angel GT. Zkrátka „osvědčená“ čínská klasika. U naháče ve výbavě zase tolik kouzlit nemůžete, ale i tak je tady alespoň TFT displej a LED světla s funkcí denního svícení. Zejména to přední je trochu podobné Suzuki GSX-S1000, ale ono to kopírování prý svým způsobem vyjadřuje poctu. No, že dle slov prodejce „tradiční a čistý italský design“ bude vzdávat hold současné japonské designové škole?

Každopádně na první dobrou M 502N nevypadá nijak zle postavené, odpovídá to konkurenci se stejnou filozofií, jen teda překrytí trubkového rámu dalším plechem, aby byl rám masivnější? To radši nechte holou trubku a ušetřete hmotnost. Velikostně taktéž zapadá mezi své čínské soky, které jsou ve většině o fous větší než matka všech Honda CB500F, takže se na motorku dobře vleze i jedinec se 183 centimetry a dostaví se i onen pocit velké motorky. No, a protože se tenhle stroj už prodává i v České republice, brzy se u nás dočtete, jak jezdí a jestli je hodně odvážná cenovka 159 900,- opodstatněná. Odvážná proto, že za ty samé peníze koupíte originální Cébéčko.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist