Motokrosové Kawasaki 2018: v hlavní roli malý čtyřtakt KX250F
Text: Petr Poduška , Vláďa Novotný | Foto: Press | Zveřejněno: 21.6.2017 | Zobrazeno: 9 770x
Před pár dny se Kawasaki pochlubila svou modelovou řadou motokrosových speciálů pro rok 2018. Vůbec největší inovace zaznamenala dvěpade KX250F, která by s nadcházející sezonou měla být zase o něco silnější a ovladatelnější.
Ostatní zelené motokrosy jsou víceméně stejné jako v modelovém roce 2017, a tak se pojďme podívat na malý čtyřtakt KX250F.
Vůbec největší změny nastaly v oblasti palivového systému a vstřikování, kdy Kawasaki už hezkých pár pátků funguje s dvojicí vstřikovačů. Vstřikování je tedy nové a zkrátilo se sání. Úpravy se dotkly také časování ventilů, hlavy válce, ale i vaček nebo výfukových svodů. Větší tlak je potom v palivové pumpě a to znamená lepší přísun benzínu. U motoru se změnil kompresní poměr a jeho hodnota je u osmnáctkového modelu 13,4:1.
Ve finále by měl být výkon mnohem lépe dávkovatelný a o kus lepší by měl být kroutící moment v celém rozsahu. Není tajemstvím, že velikou pozornost vývojového týmu si zasloužilo střední pásmo otáček, které se mu podařilo posílit a zároveň "vyčistit" přechod do nejvyšších otáček.
Jisté změny se udály také na pérování, a to jak na přední vidlici Showa SFF s odděleným pružením a tlumením, tak u zadního centrálu Uni-Trak.
Video:
Přečtěte si náš srovnávací test motokrosových speciálů třídy MX2.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)