husqvarna_svartpilen_801_2




Kawasaki Vulcan S přijíždí s plnou cestovní výbavou

Přestože je tady již od roku 2015 v nezměněné podobě, zůstává Vulcan S v nabídce Kawasaki vyhledávaným strojem se stabilními prodeji. Teď ho navíc můžete mít za směšný příplatek v provedení vhodném i pro cestování.

Kapitoly článku

Cruiser, co není cruiser, to nikdy nemůže fungovat, křičeli konzervativci s třásněmi na rukávech svých křiváků a historie ukázala, jak moc se mýlili. To spojení sportovního točivého motoru, podvozku se schopnostmi diametrálně odlišnými od běžných cruiserů, moderního stylingu, čistě cruiserové jízdní pozice a v neposlední řadě velice dobré ceny z Vulcanu S udělalo bestseller. Co ovšem překvapuje, že se Kawasaki příliš nesoustředila na to, aby podpořila jeho cestovní potenciál, i když většina majitelů motorek tohoto typu je výletního zaměření a jen málokdo si Vulcana pořizoval, aby s ním lítal do zatáček. Doplňků na tenhle model je v aftermarketu víc než dost a v originálním katalogu je jich také plno, ovšem tahle letošní verze od českého importéra se speciální doplňkovou sadou dělá z Vulcanu S příjemný cesťáček za ještě příjemnější cenu.

O co konkrétně jde? K černému Vulcanu S za 210 tisíc nebo šedo-zelenému za 215 tisíc si můžete připlatit dalších 5000 Kč a dostanete sadu sestávající z  plexi, padáků a kufrů. Nejde o originál díly Kawasaki, tam jenom za plexi a nějaké brašny lítají desetitisíce a padací rámy ani v nabídce nejsou, tady dostanete vybrané aftermarketové komponenty, za něž byste normálně zaplatili 17,5 tisíce korun a ještě si je museli namontovat sami. Středně velké plexi je od značky Puig, stejně jako masivní trubkový rám, který však díky svému matnému černému provedení, ladícímu s motocyklem, kolikrát i přehlédnete. To plexi je velice dobré, tyhle cruiserovské „plachty“ nad světlem kolikrát dokáží po stránce aerodynamiky a pohody na palubě udělat víc škody než užitku, ale to není tento případ. Padáky jsme naštěstí neotestovali, i když v jednu chvíli to na olejové skvrně bylo o fous. Každopádně působí bytelně.

Posledním prvkem jsou plastové kufry od značky Shad, které třeba nejsou tak líbivé jako ty originální kožené brašny, nicméně svým pojetím se vlastně ke sportovnímu Vulcanu S hodí víc. A navíc tyto kufry na rozdíl od brašen můžete zamknout. Také je můžete pohodlně sundat, žádné šroubování, stačí odjistit západku. Logicky po nich zůstane trubkový rám, nicméně nevypadá nijak zvlášť rušivě a klidně můžete s Vulcanem jezdit nalehko. Kufry mají objem 23 litrů, což nezní jako mnoho, ale ve skutečnosti působí docela prostorně, a jak se na cruiserovou výbavu sluší a patří, otevírají se svrchu. Zpracování je pěkné, vše lícuje a kufry jsou navíc vodotěsné. Fakt je tohle celé za příplatek pouhých pět tisíc? Kdo si Vulcana S pořídí bez téhle sady, bude asi docela podivín...

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Související firma
  • Moto Modřice

    Motocyklová prodejna s názvem Moto Modřice zastřešuje společnosti ASKO KC a Scooters které jsou výhradním dovozcem do České Republiky motocyklů KAWASAKI, FANTIC, BSA, skútrů Peugeot a motocyklového oblečení JOFAMA, HALVARSSONS, LINDSTRANDS a výfuků GIANNELLI pro Českou republiku. Zákazník u nás n...




TOPlist