ktm_listopad




Indian udělal nejvýkonnější cruiserový motor V2

Zatímco ostatní výrobci v těchto dnech mohutně představují celé nové motocykly, Indian na to jde postupně. Dříve, než se oficiálně dočkáme nového baggeru Challenger, se seznámíme s novým motorem, který ho bude pohánět. Jmenuje se PowerPlus, což hovoří za vše.

Abychom byli přesní, název PowerPlus má u Indianu svou historii, takhle byl pojmenován jeden model nabízený v letech 1916 až 1924. Zatímco běžně se motory jmenují všelijak básnicky, aktuálně má třeba Harley ty svoje Milwaukee-Eight a Indian Thunder Stroke, tady se Američané nepouštěli do žádných složitostí a prostě to vybalili tak, jak to je. Síla. A moc.

Jeden nový motor přitom už Indian představil, minulý měsíc oznámil, že většinu velkých cruiserů bude pohánět motor Thunder Stroke 116, který nahradí dosavadní stojedenáctku. Jenže s tímhle jádrem nemá nový PowerPlus nic společného. To spíš s dvouválcem pohánějícím sportovní modely Scout. I PowerPlus totiž bude mít úhel rozevření válců 60 stupňů (Thunder Stroke má 49), čtyřventilový DOHC rozvod a přiznané kapalinové chlazení bez žebrování. Tím ale prý podobnost zase končí.
Tak především bude PowerPlus výrazně větší. Ve Scoutu má motor nejvíce 1133 kubíků, zatímco nové jádro má objem 108 krychlových palců, tedy 1769 cm3. Docela jsme zvědaví na vnitřní rozměry, jestli to bude spíš dlouhozdvih jako Thunder Stroke, anebo sportovní krátkozdvihový motor podobný Scoutu. Spíš bychom si tipnuli to druhé, zejména když komprese je udávaná značných 11:1 a maximální otáčky činí 6500. Žádný div, že mezi motor a šestistupňovou převodovku byla vložena spojka s antihoppingovou funkcí.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Co se dalších technických podrobností týče, Indian uvedl, že nový dvouválec je vybaven mazáním s polosuchou skříní a bezúdržbovými hydraulickými zdvihátky ventilů, hydraulický je též napínak rozvodových řetízků. Zajímavý je také údaj o najeté vzdálenosti během testování tohoto jádra, dohromady to prý je přes milion mil, kam kromě virtuálních vzdáleností nakroucených během testování na motorové brzdě patří také 250 000 mílí ujetých skutečně v provozu.

Tak dobře, už vás přestanu trápit. Celý článek je o tom, že je nový PowerPlus nejsilnějším cruiserovým motorem V2, ale přesná čísla nikde. Tak tady je máte: 122,5 koně (90,1 kW) při 5500 otáčkách a 178 Nm při 3800! Dokážete najít agregáty, které budou mít podobný výkon (starý V-Rod) nebo krouťák (to dnes leccos), ale oboje naráz ne. Tady budou mít tři motorové mapy určitě své opodstatnění…

Autor článku obdržel prémii 48 Kč od 16 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist