yamaha_demo_tour




Indian FTR x RSD Super Hooligan ve vás probudí super-chuligána

Stále častěji vidíme ze stájí Indianu a Harley-Davidsonu odkazy na závody King of the Baggers, skoro se ale zapomíná na neméně zajímavý americký šampionát Super Hooligan, ve kterém jezdí dvouválcové (a nově i tříválcové) naháče. Loňskou sezónu vyhrál Tyler O'Hara na Indianu FTR a tak je celkem pochopitelné, že to americká značka oslavila novou limitovanou edicí.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Poněkud komplikovaný celý název edičního FTR zní „FTR x RSD Super Hooligan“, přičemž zkratka RSD odkazuje na společnost Roland Sands Design věhlasného motocyklového stavitele. Jeho značka zastřešuje i samotný šampionát Super Hooligan. Není tedy divu, že se Indian při vymýšlení speciální edice obrátil právě sem a není ani divu, že za svoje peníze dostanete motorku, která do závodního protějšku nemá zase tak daleko. Koneckonců v rámci seriálu Super Hooligan se po trati prohání stroje se sériovou technikou.

Letošní tovární zastoupení Indianu v seriálech King of the Baggers a Super Hooligan

Speciální edice vychází z varianty FTR R Carbon – tedy té „nejnašlapanější“ co se týče komponent. Jsou tu plně nastavitelné tlumiče Öhlins vpředu i vzadu, hromada karbonových dílů, pořádná čtyřpístová Bremba, ale i třeba i dotykový budík Ride Command s konektivitou. Po stránce motoru je pak FTR vždy stejné – vodou chlazený V-Twin o objemu 1 203 cm3 s agresivní tvrdou charakteristikou123 koní výkonu a 118 Nm točivého momentu.

Na to všechno jsou dále přidány číselné štítky nad přední světlo a podsedlový rám, prošívané sedlo a kryt sedla spolujezdce s logy sponzorů, spojler pod motor, plaketka na „nádrži“ (ve skutečnosti je to jen kryt airboxu), ale hlavně ta nejlepší barevná kombinace, kterou lze na FTR vymyslet. Příhradový rám má rudou barvu, stejně jako kola se zlatými akcenty, doplňující barvu „švédského zlata“ na tlumičích. Kryt airboxu je černo rudý s bílými bočnicemi a celé to vypadá prostě parádně.

Je jen škoda, že Indian v rámci speciální edice nesáhl po monoblokových brzdách Brembo Stylema, které krotí příbuzný závodní speciál. Rozhodně by se tu vyjímaly. Vlastně jedinou technickou změnou je výfuková zdvojená koncovka Akrapovič, běžně dostupná jako příslušenství, jiné stupačky a pár eloxovaných drobností, jako třeba závažíčka v řídítkách.

Hlavní zbraní speciální edice proto zůstává její exkluzivita, zaručená počtem vyrobených kusů. Těch bude jenom 300, z toho 150 dostupných mimo trh USA. Svého Super Hooligana můžete objednávat i u českého zastoupení, cena je stanovena na 522 900 korun. V porovnání s výchozím vrcholným FTR R Carbon si tedy připlatíte 54 000 korun.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Normik přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist