Eicma: Hyosung GD-250N
Text: Jan Krajíček | Foto: Jiří Jevický | Foto: Hyosung | Zveřejněno: 6.11.2013 | Zobrazeno: 14 305x
Jihokorejská značka, která je známá svou širokou produkcí od nejmenších skútrů až po velké silniční stroje, si do Milána připravila prezentaci zajímavé novinky – agresivně vyhlížejícího naháče v objemu 250 ccm.
Kapitoly článku
Nová dvěstěpadesátka od Hyosungu jednoznačně překvapila svým nekompromisním stroze hranatým designem. Agresivním výrazem působící přední maska, ostře řezaná nádrž a podsedlovka, pod nimiž vykukuje odhalený příhradový rám, pružina zadního centrálu a motor s nepřehlédnutelnou koncovkou výfuku – Korejci tedy popustili fantazii uzdu!
Motocykl je postaven na 17“ litých kolech a jeho srdcem je motor o objemu 249 ccm. Tato kubatura není u Hyosungu nic nového, naháč se však chlubí zcela novým vodou chlazeným agregátem označovaným jako X-5, který má kromě celkové modernizace válce, pístu i hlavy oproti předchozím dvěpade od Hyosungu už i vyvažovací hřídel, šestistupňovou převodovkou a vylepšené uložení v rámu. GD-250N tak disponuje slušným výkonem 28 koní (8500 ot.) a točivým momentem 26 Nm (7000 ot.).
Konstruktéři Hyosungu tvrdí, že kromě výkonu by hlavní devizou nového naháče měly být výborné jízdní vlastnosti, docílené hlavně propracovanou centralizací hmot (motoru, nádrže, vzduchového filtru, akumulátoru a koncovky výfuku). K tomu by měl přispět i kvalitní podvozek – přední obrácená 37 mm vidlice (zdvih 120 mm) a zadní postranně uložený stavitelný centrál (130 mm) na hliníkové kyvce.
O zpomalení se bude starat přední 300 mm kotouč se čtyřpístkem a zadní 230 mm kotouč s dvoupístkem. Dvěstěpadesátka by měla být lehká poddajná motorka, čemuž odpovídá 145 kg pohotovostní hmotnosti (tedy s plnou 11litrovou nádrží) i rozvor 1346 mm nebo sedlo vysoké 780 mm. Přístrojovka se může pochlubit širokým LCD panelem a potěší též posunovatelné hliníkové stupačky. Velkým lákadlem by měla být konečně i nízká cena, takže jsme už teď zvědaví, s jakou cenovkou tahle zajímavá korejská novinka přijede do ČR.
Motocykl je postaven na 17“ litých kolech a jeho srdcem je motor o objemu 249 ccm. Tato kubatura není u Hyosungu nic nového, naháč se však chlubí zcela novým vodou chlazeným agregátem označovaným jako X-5, který má kromě celkové modernizace válce, pístu i hlavy oproti předchozím dvěpade od Hyosungu už i vyvažovací hřídel, šestistupňovou převodovkou a vylepšené uložení v rámu. GD-250N tak disponuje slušným výkonem 28 koní (8500 ot.) a točivým momentem 26 Nm (7000 ot.).
Konstruktéři Hyosungu tvrdí, že kromě výkonu by hlavní devizou nového naháče měly být výborné jízdní vlastnosti, docílené hlavně propracovanou centralizací hmot (motoru, nádrže, vzduchového filtru, akumulátoru a koncovky výfuku). K tomu by měl přispět i kvalitní podvozek – přední obrácená 37 mm vidlice (zdvih 120 mm) a zadní postranně uložený stavitelný centrál (130 mm) na hliníkové kyvce.
O zpomalení se bude starat přední 300 mm kotouč se čtyřpístkem a zadní 230 mm kotouč s dvoupístkem. Dvěstěpadesátka by měla být lehká poddajná motorka, čemuž odpovídá 145 kg pohotovostní hmotnosti (tedy s plnou 11litrovou nádrží) i rozvor 1346 mm nebo sedlo vysoké 780 mm. Přístrojovka se může pochlubit širokým LCD panelem a potěší též posunovatelné hliníkové stupačky. Velkým lákadlem by měla být konečně i nízká cena, takže jsme už teď zvědaví, s jakou cenovkou tahle zajímavá korejská novinka přijede do ČR.
Informace o redaktorovi
Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz