yamaha_demo_tour




Husqvarna představuje Svartpilen 701 a Vitpilen 701 Aero

Na milánské výstavě se s novinkami roztrhl pytel a také Husqvarna tahá esa z rukávu. Vůbec největším tahákem je velký Svartpilen 701, který se postaví po vedle ryze silničního parťáka Vitpilena 701. Oba budou netrpělivě očekávat, jak to dopadne s odvážným konceptem Vitpilen 701 Aero a v jaké podobě rozšíří jejich partu designových jednoválců. Nebyla by to Husqvarna, kdyby nepředstavila alespoň jednoho bahňáka a je fuk, že se tentokrát jedná o terénní elektriku pro nejmenší motokrosaře EE5.

Kapitoly článku

Svartpilen 701

O nástupu modelu Svartpilen 701 se už dávno šuškalo a nyní ho Husqvarna oficiálně představuje světu. Celkem logicky se staví po boku „kafáče“ 701 Vitpilen, ovšem oproti němu sází na přirozenější posed ve vzpřímenější pozici. Je to dost podobné jako v případě menších čtyřistajedniček, které jsme si v létě pořádně užili a zjistili, jak malé rozdíly mohou udělat velké věci.

Husqvarna se netají tím, že design Svartpilena se inspiroval speciály z flat-trackových tratí. Jednoválcový kapalinou chlazený naháč bublá v příhradovém ocelovém rámu a jezdci dává k dispozici výkon pětasedmdesát koní a maximální krouťák 72 Nm. Vůbec nejsilnější sériový jednoválec na trhu bude moci jezdec škádlit skrz elektronický plyn ride-by-ware a jednotlivé rychlosti šestistupňové převodovky sázet nahoru i dolů pomocí rychlořazení. Aby to na asfaltu i mimo stálo za to, je možnost vypnout ABS na zadním kole a plnými doušky se oddávat malování černých čar. Brzdy pochopitelně dodává Brembo a plně stavitelné pérování WP.

Samozřejmostí je potom široká škála originálního příslušenství, které už tak hezkou sériovku šoupne o něco dál. Sedmistovkový Svartpilen se pomalu chystá k prodejcům, protože podle dostupných informací by měl být prvním zákazníkům k dispozici už v prvním kvartálu roku 2019. Já se osobně na tenhle kousek pekelně těším a doufám, že se mu co nevidět uvelebím za řidítky. 

Vitpilen 701 Aero

Co k tomuto kousku dodat? Snad jen to, že rukopis designérů značky Husqvarna nejde přehlédnout a zaručeně rozdělí motorkáře na ty, které posadí na zadek a pak ty, kteří mu jednoduše nepřijdou na chuť ani na druhý pohled. Základ Aera pochopitelně vychází ze sériového Vitpilena, a tak stejně jako on je poháněn jednoválcem o výkonu pětasedmdesáti koní posazeným v ocelovém příhradovém rámu a spoléhá na odpružení WP. Charakteristická maska připomíná mašiny let dávno minulých, ovšem je hozena do ultra moderního střihu. Tady bude velice zajímavé, v jaké podobě opustí výrobní linku sériová verze, která by se mohla objevit za rok právě na tomto místě jako žhavá novinka.

EE5

Už v létě roku 2019 by se měla u prodejců objevit elektrická kroska pro nejmenší motokrosaře. Jde vůbec o první elektromotorku v portfoliu značky Husqvarna, která staví na kvalitních komponentech a zkušenostech posbíraných na motokrosových tratí. Husky EE5 juniorům přináší elektriku, která nabízí širokou škálu nastavení a jednoduché ovládání. Výkon elektromotoru je 5 kW, k dispozici je šest jízdních režimů a lithiová baterie o kapacitě 907 Wh se bude nabíjet v pomocí rychlonabíječky do plného stavu zhruba hodinu. Myslím, že moji junioři budou mít nad čím snít.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 12 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
honza1112 přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist