Nová Honda CRF 250R se posouvá o velký kus dál

Nová kroska od Hondy, zápolící s konkurencí ve třídě MX2, si vypůjčila rám z většího modelu CRF 450R a usadila do něj zcela nový motor s vyšším výkonem. Výsledkem je rychlejší, přesnější a technicky vyspělejší stroj, který předčí nejen svého předchůdce, ale i všechny okolo.

Nová Honda CRF 250R se posouvá o velký kus dál

Kapitoly článku

Jednou z domén nové dvěstěpadesátky je podvozek, který je prakticky kompletně shodný se zmíněnou CRF 450R. Hliníkový rám s pozměněnou geometrií dosahuje lepší centralizace hmoty, nižšího těžiště a tím pádem i lepší ovladatelnosti.

Jen rám je potom o 340 gramů lehčí oproti předchůdci a podsedlový rám z extrudovaného hliníku (namísto kovaného) je potom lehčí o 20 %. Odlehčení se dočkala třeba i nádrž. Stávající plastová nádrž byla nahrazena tenčí nádrží z titanu, do které se vejde 6,3 litru paliva. Celková hmotnost motorky s palivem činí 108,1 kilogramu.

O odpružení předního kola se stará nastavitelná vidlice Showa o síle 49 mm, vybavená ocelovými pružinami. Plně nastavitelný je také zadní tlumič stejné značky, který je umístěn celkově níže a s kyvnou vidlicí spojen skrze přepákování Pro-Link. Samotná kyvka je lehčí o 220 gramů.
Na hliníkových ráfcích o rozměru 21 palců vpředu a 19 palců vzadu jsou standardně obuty pneumatiky Dunlop Geomax MX3S. O zastavení se starají brzdy se zubatými kotouči. Do předního kotouče o průměru 260 mm se zakusuje dvoupístkový třmen, do zadního kotouče o průměru 240 mm potom jednopístkový.

Uprostřed toho všeho je dále uložen zbrusu nový motor. Nový agregát přešel z jednovačkového rozvodu Unicam na rozvod DOHC se dvěma vačkami. Motor má větší vrtání a kratší zdvih, dostal větší titanové ventily a kompresní poměr malinko vzrostl z 13,8:1 na 13,9:1.
O plnění se stará vstřikovací systém PGM-FI a předělané je i výfukové potrubí pro hladší odvod spalin. Samotné dvě koncovky byly navíc přisunuty blíže ke středu stroje kvůli manévrovatelnosti. Maximální výkon se vyšplhal o 9 % a navíc je podáván skrz větší spektrum otáček. Omezovač se posunul až na 14 400 otáček za minutu.

Pětirychlostní převodovka vyrobená z vysokopevnostní oceli je o 200 gramů lehčí a motor startuje díky elektrickému startéru, který definitivně nahradil klasickou nakopávačku. Nechybí ani tři palivové mapy, přepínané v závislosti na preferencích jezdce. K mání je standardní mód, vyhlazený mód Smooth a ostřejší Aggressive.
Inovovaná Honda CRF 250R by měla být k dispozici co nevidět a otázkou zatím zůstává cena na českém trhu.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist