Honda představuje inovovaný skútr Forza 300
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Honda | Foto: Press | Zveřejněno: 13.3.2018 | Zobrazeno: 40 339x
Japonské skútry z rodiny Forza mají ve své kategorii slušné jméno a proto není divu, že větší Forza 300 vchází po vzoru menší Forzy 125 do nové generace. Nový skútr střední velikosti je kompaktnější a ovladatelnější, ale zároveň lépe vybavený po stránce technologií.
Kapitoly článku
Forza 300 pro modelový rok 2018 se pochlubí zásadně pozměněným a agresivnějším designem. Ostře řezané linie jsou do určité míry podobné menšímu modelu 125, ale třístovka přihazuje třeba více plastů v titanově šedém laku.
Aby se proplétání ucpaným městem ještě o kus zjednodušilo, zhubla Forza 300 díky novému rámu 12 kilogramů oproti předešlé generaci, takže pohotovostní hmotnost činí 182 kilogramů. Do toho se o 35 mm zkrátil rozvor, celý skútr je tak o 25 mm kratší a má o 2 mm užší řídítka.
Vpředu se o odpružení patnáctipalcového kola starají vidlice o síle 33 mm, zatímco čtrnáctipalcové zadní kolo pruží na dvou tlumičích s nastavitelným předpětím. Brzdy s kotouči o průměru 256 mm vpředu a 240 mm vzadu jsou pochopitelně vybaveny ABS.
Zajímavostí je elektricky nastavitelný větrný štít, posuvný o 140 mm pomocí ovladače na levém řídítku, ale tady výčet novinek z oblasti výbavy nekončí. Forza 300 dostala vůbec poprvé příplatkový vrchní kufr s bezklíčovým ovládáním, takže stačí pouze přijít s klíčem v kapse a kufr lze otevřít. Všechna světla svítí výhradně LED technologií, mezi budíky se nachází displej s údaji palubního počítače a vůbec poprvé dostala Forza také systém kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC).
Pod sedlo se vejdou hned dvě integrální přilby a nechybí ani uzamykatelná přední přihrádka, vybavená zásuvkou na 12 V.
O pohon skútru se stará jednoválcový vodou chlazený čtyřventil se vstřikováním, který Forza 300 sdílí s modelem SH300i. Motor je napojen na odstředivou spojku a samozřejmě na bezestupňovou převodovku V-Matic. Maximální výkon činí 25 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 27,2 Nm při 5 750 otáčkách. Maximální rychlost se vyšplhala na 129 km/h a Honda udává spotřebu jen 3,2 litru na sto kilometrů. S nádrží o objemu 11,2 litru má proto Forza 300 najet přes 350 kilometrů bez dotankování.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.