husqvarna_svartpilen_801_2




Honda CRF450R a RX 2017: konečně se startérem

Největší motokros od Hondy čekal na komplexní modernizaci dlouhých osm let, takže by se dalo čekat, že to japonští inženýři vezmou pěkně zgruntu. A taky že jo. Nový motor z dílny HRC má o 11 % větší výkon, hliníkový rám dostal vyladěnou geometrii, těžiště šlo zas o kus níž, a přikoupit lze i elektrický startér. Společně s modelem CRF450R se představuje také enduro postavené na stejném základu.

Kapitoly článku

Pánové u Hondy věnovali nejvíc pozornosti motoru, a na pomoc si přizvali i kolegy ze závodního oddělení HRC. Čtyřtaktní jednoválec, a především jeho čtyřventilový rozvod Unicam prošel doslova revolucí, a nenašli byste snad jedinou součástku, která by byla stejná s předchozím modelem. Měnily se zdvihy i průměry ventilů, v sání došlo k úpravám kvůli lepšímu proudění vzduchu, a také výfukový systém, zakončený dvěma zkrácenými koncovkami doznal výrazných zlepšení. Právě úpravy na výfukových svodech umožnily zvýšit kompresní poměr na 13,5:1. A výsledek? O 11 % větší výkon a skoro o sedm procent rychlejší rozjezd ze startovního roštu než u současného modelu. Nová je také spojka se šesti lamelami místo sedmi, ale zcela zásadní průlom představuje možnost doplnit výbavu o elektrický startér.

Hlavní novinkou v oblasti podvozku je převrácená 49mm vidlice Showa s ocelovými pružinami, která nahradila vzduchovou vidlici KYB, a zároveň je uchycena pod jiným úhlem. Na upravené geometrii s kratším rozvorem se promítla také kompaktnější zadní kyvka, snížené uchycení centrálního tlumiče pak přispělo k posunu těžiště směrem dolů. Kromě toho se pracovalo i na celkové hmotnosti - lehčí je především hliníkový rám i upravená podsedlovka, víc než půl kila ušetřila titanová nádrž. Fungl nové jsou i plasty, které mají za cíl jednak zlepšit aerodynamiku, a také dát jezdci větší volnost v pohybu.

M. Uchiyama, vedoucí projektu CRF450R pro modelový rok 2017: „V případě CRF450R se jedná o kompletní modelovou obměnu. Nic nebylo přehlédnuto a veškeré úsilí jsme zaměřili na to, abychom zákazníkům nabídli stroj, který nechá veškerou konkurenci daleko za sebou. Hlavní důraz jsme kladli na vytvoření stroje s mimořádným výkonem motoru, špičkovou trakcí zadního kola a s nízko umístěným těžištěm – s cílem dosáhnout 5% zlepšení akcelerace oproti předchozímu modelu. Slogan, ze kterého vývoj vycházel, byl ‘Absolute Holeshot’. S modelem CRF450R pro modelový rok 2017 jsme již vstoupili do motokrosového šampionátu v Japonsku a v prvních pěti závodech v řadě jsme vždy zvítězili. Proto jsme hrdí na to, že takto výkonný stroj můžeme nabídnout milovníkům motokrosu na celém světě.“

Pro ty, kdo dávají přednost profi či hobby endurovým aktivitám, Honda připravila model CRF450RX. Ten má s motokrosem společný motor i podvozek, ale je přizpůsoben jízdě po divokých stezkách. Samozřejmostí je zadní 18palcové kolo, a dále tu máme větší palivovou nádrž (8,5 l) upravené odpružení, jiné palivové mapy s možností výběru ze tří režimů, boční stojánek a elektrický startér v základní výbavě.

Obě novinky budou představeny při Velké ceně Assenu, která se koná 26. - 28. srpna.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist