globalmoto_unor2




6 nových vyklápěček, 4 integrálky a 7 otevřených přileb představili výrobci v Miláně

Minule jsme vám ukázali nové přilby, které spojovalo karbonové vlákno, dnes se podíváme na ty, které se pravděpodobně v našich luzích a hájích budou prodávat výrazně lépe. S boomem cestovních endur roste také obliba cestovních vyklápěcích přileb, novinky v tomto segmentu ukázaly značky Caberg, HJC, Shark, Nolan nebo Schuberth, který svou C4 Pro přizpůsobil ženám. Integrálky jsou klasika, kde třeba Scorpion ukazuje trend agresivního retro stylu. Oblíbené jsou poslední dobou také stylové otevřené přilby, často doplněné o pevnou bradovou část. Ty umí také Scorpion, hodně zajímavý hybridní kousek si ale přichystal francouzský Shark.

Kapitoly článku

Caberg

Možná nejvýraznější a nejdůležitější letošní novinka italského výrobce je nová termoplastová vyklápěčka s dvojí homologací Horus. Caberg se chlubí, že vyklopená bradová část přiléhá ke skořepině, a tím tolik netahá za hlavu. O to se ale ostatně snaží všichni výrobci přileb. Nejvýraznějším prvkem je obrovské přední plexi, které nabídne široké zorné pole, takže například při pohledu na budíky nebo GPS by jezdec vůbec nemusel hnout hlavou. Samozřejmě, že i tohle velké plexi disponuje přípravou pro Pinlock, stejně tak je jasné, že u moderní vyklápěčky nebude chybět vysouvací sluneční clona, pratelný interiér s přípravou pro interkom, zapínání na mikropřezku, vychytaná ventilace nebo dostatek místa pro dioptrické brýle.

HJC

Když odmyslíme karbonové novinky jihokorejského výrobce, tak tu máme celkem pět přileb. Tou první je sportovně-cestovní F70 ze sklolaminátové skořepiny s výrazným designem, za který může hlavně rozměrné plexi. To doplňuje vnitřní sluneční clona, vyjímatelný antibakteriální interiér z materiálu MultiCool, kam není problém vlézt i s brýlemi nebo nainstalovat bluetooth komunikátor, či promyšlená ventilace. Podobné vlastnosti nabízí také termoplastová vyklápěčka i90 s homologací pro zavřené i otevřené používání. Na rozdíl od integrální novinky ale v ceně nabízí anti-fog a její zapínání zajišťuje mikropřezka. Hodně zajímavým vyklápěcím ekvivalentem je nový model V90, který také do této třídy přináší závan retra. Může za to hlavně vypouklé bublinové plexi, jednoduchý tvar skořepiny s minimem prolisů či větracích otvorů a také interiér obšitý kůží. Také tahle přilba je přizpůsobená pro provoz s brýlemi a s interkomem, její zapínání je řešené mikropřezkou a je homologovaná pouze pro zavřené použití.

Poslední dvě přilby jsou otevřené. V30 je sklolaminátová retro přilba, která nabízí čistý vzhled s vysouvacím plexi do tří poloh. Také zde je myšleno na interkom a brýle, interiér má vyjímatelné polstrování kolem uší a je obšitý kůží a semišem. Přilba i40 je zase lehká otevřená jetka na skútry. Její skořepina je tvořena z polykarbonátu, interiér je antibakteriální a vyjímatelný, velké plexi je připravené na anti-fog fólii a nechybí ani integrovaná sluneční clona nebo ventilace snadno ovladatelná i v rukavicích.

Nolan

Nolan představil další verzi vyklápěcí přilby Nolan N100-5 Plus. Jde o předchozí N100-5 s dvojí homologací, ventilací s patentovaným systémem Airboost, nastavitelnou vnitřní clonou s automatickým otvíráním, jednoduchým otevíráním bradové části jednou rukou, přípravou pro interkom nebo dobře odvětrávaným interiérem. Právě interiér je hlavní devizou nové varianty Plus, protože je po vzoru své závodní příbuzné X-Lite X-803 RS nastavitelný, navíc s ještě vylepšeným větráním v horní části. I tak málo stačí, aby výrobce mohl přilbu nazývat novou, na druhou stranu zkušenosti potvrzují, že toho na této termoplastové vyklápěčce není moc co zlepšovat.

Stejný příběh postihl i sportovně-cestovní integrálku N87. Ta v podstatě nabízí vše, co výše zmíněná vyklápěčka, jen má pevnou konstrukci. Inovace jsou také spojené výhradně s interiérem, který je nově nastavitelný, nabízí lepší odvětrání vršku hlavy, na rozdíl od N100-5 přichází ale ještě s jednou novinkou, kterou jsou vytrhávací bezpečnostní lícnice.

Premier

Další italský výrobce kromě hromady karbonových modelů představil také dvě otevřené jetky a jsou si dost podobné. Výš v hierarchii je JT3, a to zejména kvůli materiálu skořepiny. Tu tvoří kombinace materiálů Dyneema, karbon a kevlar. Pevnější konstrukci je obětována také vnitřní sluneční clona, kterou naopak najdete u termoplastového modelu Bliss Evo. Obě přilby pak mají výstelku EPS v několika hustotách, větrání se dvěma vstupními otvory a dvěma výstupními nebo vyjímatelný a pratelný interiér. Nabízet se budou ve dvou jednoduchých barvách.

Scorpion

Tenhle výrobce vždy bodoval agresivními odvážnými designy a ne jinak je tomu u novinky Exo-Fighter. Jak už její název napovídá, jde o integrální přilbu určenou pro všechny streetfightery, ale to není všechno. Ona totiž umí být i vkusnou retro přilbou a dokonce ji můžete vybavit kšiltem a vyrazit do terénu nebo alespoň na sraz scramblerů. Design je jasně číslo jedna, ale ani výbava nezůstává pozadu. Skořepina je z kompozitového materiálu Ultra TCT, ze stejného jako jsou top přilby výrobce. V přední části je jeden horní vstupní otvor ventilace a jeden bradový, vzadu je pak jeden výduch. Interiér Kwikwick je hypoalergenní, vyjímatelný a pratelný, zapínání zajišťuje mikropřezka, nechybí ani nosní nebo bradový deflektor. Hlavní vychytávkou spojenou s modulárností přilby je ale její magnetický mechanizmus uchycení plexi. Jednak má minimalistický design, také ale přispívá k plynulému nastavování a rychlé výměně. Třeba za přiložený kšilt nebo kryty bočnicí v případě, že se rozhodnete používat přilbu jenom s vnitřní sluneční clonou nebo s brýlemi. Podle výrobce by se do průzoru měla vejít většina běžných MX brýlí, což z této novinky dělá zajímavého univerzála.

Velkých inovací se dočkal model Covert-X s odnímatelnou bradovou částí. Skořepina je nově vyrobena také z materiálu Ultra TCT a má jinak řešené větrání a bradovou část. Ta je sama o sobě robustnější ale zároveň lehčí než u předchůdce a nabízí nastavitelné větrací otvory. Také zde je vyjímatelný pratelný interiér nebo zapínání na mikropřezku. Vylepšení se dočkal i další model z této řady, kterým je Exo-Combat. Zůstává sice dál termoplastovým modelem, nově řešená bradová část mu ale dává nový ještě agresivnější vzhled.

Poslední novinka trošku mírní emoce, jde totiž o otevřenou jet přilbu Exo-S1. Na druhou stranu jde hned o to nejlepší, co Scorpion nabízí. Skořepina je vyrobena z kompozitu Ultra TCT, má podobně řešenou ventilaci jako v případě vrcholných integrálek, vyjímatelný pratelný interiér, sluneční clonu nebo propracovaný mechanismus upevnění rozměrného plexi štítu.

Shark

Shark rozšiřuje výrazně svou řadu vyklápěcích přileb Evo. První novinkou je přilba EVO-ES. V podstatě jde o odlehčenou variantu top vyklápěčky Evo-One 2. Máme tu také aerodynamicky tvarovanou termoplastovou skořepinu homologovanou pro otevřené i zavřené použití, patentované otevírání bradové části s tím, že plexi zůstává na svém místě, vnitřní sluneční clonu, přípravu na interkom nebo ventilaci se třemi vstupními a jedním výstupním otvorem. Rozdíly jsou oproti královské vyklápěčce v materiálu interiéru, který je i zde vyjímatelný a pratelný, a v několika drobnostech ve výbavě, jako je třeba chybějící Pinlock fólie.

Slovy Sharku revoluční je přilba Evojet. Má spojovat výhody jet přileb a vyklápěček s bezpečností integrální přilby. Základem je skořepina z termoplastu, tak jak ji známe i z jiných přileb tohoto výrobce, dodávaná ve dvou velikostech. Také je tu vyjímatelný pratelný interiér z materiálu Aegis připravený pro dioptrické brýle a interkom, zapínání je řešené mikropřezkou a ventilaci obstarávají dva nasávací otvoru a jeden centrální výstupní v zadní části. Revoluční je u této přilby jednak její vzhled, hlavně ale systém otevírání hledí. Ono totiž neotevřete plexi, ale rovnou celou přilbu. Vnější plexi s velkým zorným úhlem je napevno spojené s bradovou částí, takže pokud ho chcete odklopit, musíte vyklopit celý předek přilby. U klasických jetek vyklápíte také celé dlouhé plexi, u vyklápěček je zase často bradová část moc těžká. Tady by to měl být rozumný kompromis, který přidává oproti běžným otevřeným přilbám extra porci bezpečnosti. Mlžení by měla eliminovat hlavně účinná ventilace přivádějící vzduch na celé velké plexi. Vnější štít je pak doplněný ještě o vnitřní sluneční clonu.

Od této přilby to je k otevřeným skútr přilbám opravdu kousek, zvlášť když je Citycruiser vyloženě přilba Evojet bez bradové části. I tak má ale oproti běžným otevřeným přilbám extra body v bezpečnosti díky protáhnutým bočnicím. S inovativní novinkou Evojet jinak sdílí všechny technické prvky co se konstrukce, interiéru nebo ventilace týče. Drobných úprav se dočkala také sportovní integrálka Skwal 2 vybavená svítícími LED světly. Vylepšení se týká interiéru, který je kompletně nový, využívající materiály Aegis a Sanitized. Je kompletně vyjímatelný, pratelný a připravený pro dioptrické brýle a interkom. Důležitou aktualizaci dostala levnější varianta D-Skwal 2. Nově má kompletní aerodynamiku včetně zadního spoileru a ventilaci z dražšího model Skwal 2.

Schuberth

C4 Pro Women je hlavní novinka německého výrobce. Jak už její název napovídá, inženýři vzali jejich etalon C4 Pro a přizpůsobili ho něžnému pohlaví. Slečny, dámy a paní mají oproti mužům štíhlejší obličeje a tváře, takže v Schuberthu upravili interiér tak, aby jim přilba dokonale a pevně seděla. Na první pohled drobnost, ale aby přilba dobře seděla, to je to nejdůležitější. Až pak může nová majitelka řešit, že je její C4 Pro nejtišší vyklápěčka, jakou kdy v Schuberth vyrobil, že má propracovanou ventilaci, velké plexi vybavené fólií Pinlock 120 nebo integrovanou anténu, reproduktory a mikrofon, takže stačí jenom připojit komunikační modul.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 33 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist