Nový H-D Street Glide Ultra, silniční Pan America 1250 ST a inovované cruisery 2025
Text: Filip Tichý | Foto: TZ | Zveřejněno: 24.1.2025 | Zobrazeno: 7 051x
S novou tváří se na trh touringů vrací také Ultra, kultovní cesťák s integrovaným zadním kufrem a kapotáží Street Glide Ultra. Druhou velkou novinkou je verze ST adventure modelu Pan America 1250 se sedmnáctipalcovým předním kolem. Pro sezónu 2025 ale dostaly zajímavé inovace i všechny cruisery na platformě Softail.
Kapitoly článku
Street Glide Ultra 2025
Už bylo na čase, od představení nového designu v modelech CVO už jsou to skoro dva roky, touringy Street Glide a Road Glide už přes rok (viz únorové první svezení na novinkách) jezdí s novým designem kapotáží a novými motory Milwaukee-Eight 117. Jenže ten tradičně nejkultovnější cesťák od H-D pro dvoučlennou posádku, model Ultra Limited s přední kapotáží Street Glide, byl pořád v prodeji s menším motorem Milwaukee-Eight 114 a starými tvary kapotáže s kulatějším světlometem. Až rok 2025 přenáší tu výraznou modernizaci tvarů i techniky i do nejvyššího modelu a představuje Street Glide Ultra 2025.
Z hlediska konstrukce je základem model Street Glide 2024 se všemi modernizacemi a funkcemi. Hlavním poznávacím znamením zůstává kapotáž Batwing v novém LED provedení s širokými prosvícenými diodovými pásy do stran. Nový je i modernější tvar nádrže o objemu 22,7 litrů. Od Streetky si nová Ultra logicky přebírá i přístrojovou výbavu s novými ovladači na řídítkách a s 12,3 palců širokou obrazovkou, na které si uživatel může nastavit příjemnou imitaci dvou klasických budíků. Je možné si zde obrazit spustit mapu s navigací, všechny funkce se umí spárovat s telefonem, ale navigace je na rozdíl od většiny konkurenčních značek integrovaná a funguje i bez mobilu.
Také pohonná jednotka modelu Street Glide Ultra přechází na nový motor Milwaukee-Eight a nejvyšší sériový objem 117 kubických palců (v přepočtu 1923 cm3, větší už jsou pouze limitované série CVO s motory 121). Motor má vodou chlazené hlavy válců, co je ale proti předchozím verzím hodně odlišné, je umístění přídavných chladičů. Model Ultra Limited měl motor Milwaukee-Eight 114 doplněný dvojitým chlazením a chladičem ve spodní části kapotáže. U nových touringů s motory Milwaukee-Eight 117 už je chladič umístěný mezi motorem a rámem a dolní kapotáže tak mají jiný design. Motor je naladěný na 105 koní při 4600 ot/min, mnohem důležitější je ale točivý moment 176 Nm. Mohutná mašina jezdí na mohutných kolech, vepředu je 19palcové kolo obuté do rozměru 130/60, vzadu osmnáctipalcové kolo s pneumatikou 180/55.
Jedinečným zaměřením modelu Ultra je už tradičně orientace na dvoučlennou posádku, to znamená dvoumístné sedlo a mohutný zadní kufr na dvě přilby, který funguje i jako opěrka spolujezdce. Celkem se do trojice kufrů vejde náklad o objemu 139 litrů. Proti modelu Street Glide má Ultra vyšší plexištít a samozřejmě pohodlné dvoumístné sedlo s opěrkami loktů spolujezdce. Nové sedlo podle popisu výrobce „ergonomicky natáčí boky jezdce dopředu a snižuje tím tlak na páteř při celodenní jízdě ve dvou“, na to jsem docela zvědavý. Boční kufry jsou z boku chráněné ochrannými rámy. Ty zachrání lak na kufrech, pokud by jezdec neustál provozní hmotnost 393 kg a mašinu položil na bok.
Tak velká a těžká mašina už si zaslouží maximálně využít elektronické asistenty, najdeme zde to nejmodernější z dnešní doby. To znamená náklonový systém ABS s možností aktivace protiblokovacího systému i v náklonu v zatáčce, k tomu elektronicky propojené brzdy, kontrolu trakce, asistent rozjezdu do kopce i asistent proti prokluzu kola při ubrání plynu. Pro klid duše je tu i systém sledování tlaku v pneumatikách TPMS. Ultra bude v nabídce v celé řadě barevných kombinací, u některých si pak může zákazník ještě zvolit černé nebo chromované provedení pohonné jednotky a odpružení. Základní cena začíná těsně pod hranicí 850 tisíc korun.
Pan America 1250 ST 2025
Druhá novinka je hodně zajímavá, Harley-Davidson se totiž rozhodně nebojí revolučních změn. To prokázal už před čtyřmi lety, když nečekaně vstoupil do kategorie velkých Adventure motocyklů s modelem Pan America a jeho hodně překvapivým designem i konstrukcí s odpružením s elektronickým nastavením výšky. A teď přichází další nový model, verze ST, která opustila obvyklé devatenáctipalcové přední kolo a přijíždí se sedmnáctipalcovým kolem vepředu. Takový krok u srovnatelné konkurence prakticky nenajdeme, podobnou kombinaci dvou verzí nabízí vlastně jen Ducati Multistrada V4.
Speciální důraz na jízdu v zatáčkách má posílit i o 2 centimetry nižší sedlo, kratší čelní plexištít a odhalený motor i zepředu, kde má Pan America Special ještě malé spodní kapotáže a ochranný rám. Základ rámu i motor jsou shodné s předchozím modelem Pan America Special, to znamená stejný motor Revolution Max ve verzi 1250 cm3 naladěný na maximální výkon 150 koní a 127 Nm točivého momentu. I zde najdeme systém adaptivního nastavení výšky, odpružení Showa či radiální brzdy Brembo.
Provozní hmotnost se zastavila na hodnotě 246 kg, to je o pěkných 12 kilo méně než u Specialu. Slušná hodnota, když uvážíme poměrně velkorysý objem nádrže 21,2 litrů. Pan America ST je nabídce v černé, tmavě červené a šedé barvě s grafikou na nádrži a začíná na ceně 510 tisíc korun. To je jen zdánlivě vyšší hodnota než u srovnatelné konkurence, protože ST toho má už v základu opravdu hodně.
Zatímco Pan America Special jezdí na kombinaci kol a obutí 120/70R19 vepředu a 170/60R17 vzadu, nový model ST dostal nejen menší přední kolo, ale také širší zadní pneumatiku s přesnými rozměry 120/70 ZR17 vepředu a 180/55 ZR17 vzadu. Už ve standardu pak Pan America ST dostala oboustranný quickshifter. U modelu ST si na barevném dotykovém TFT displeji můžete nastavit tři jízdní režimy (Road, Sport a Rain) a dva vlastní režimy. Elektronické výbava zahrnuje náklonové ABS, kontrolu trakce a elektronicky propojené brzdy. Součástí standardní výbavy je také asistent kontroly zvedání předního kola, asistent rozjezdu do kopce a monitorování tlaku v pneumatikách.
Inovace v kategorii Cruiser
Všechny modely Cruiser teď budou mít nový motor Milwaukee-Eight 117, který předtím měly pouze Low Rider S, Low Rider ST. Tato dvojice ovšem také posílila a dostala výkonnější verzi motorů s označením High Output a nově nabídne maximální výkon 114 k (85 kW) při 5020 ot./min. S novou pohonnou jednotkou cruisery podědily i nové technologie od touringů. I nadále vycházejí z podvozkové platformy Harley-Davidson Softail se skrytou centrální jednotkou zadního odpružení.
Modely Breakout, Heritage Classic, Fat Boy a Street Bob tak vyrazí do nové sezóny s pořádnou posilou motorů 117 i modernizací přepínačů a displejů. Ale i s menšími či většími designovými vylepšeními, za všechny jmenujme třeba nový tvar kol modelu Fat Boy a inovované zadní odpružení.
Nové modely Harley-Davidson CVO 2025
Harley-Davidson nabízí speciální modely v programu Custom Vehicle Operation už 26 let a pro letošek nabízí těm nejnáročnějším jezdcům čtyři prémiové limitované modely. Stejně jako vloni jde o CVO Street Glide a CVO Road Glide, dále nejvýkonnější CVO Road Glide ST, inspirovaný závodními motocykly Screamin' Eagle Factory Team Road Glide soutěžícími v šampionátu MotoAmerica Mission Foods King of the Baggers s motorem Milwaukee-Eight 121 H.O. A nakonec CVO Pan America, první příspěvek CVO ve stylu Adventure Touring s řadou robustního originálního příslušenství Harley-Davidson pro luxusní cestování.
Model CVO Road Glide má nový lak, lehčí kola a audiosystém H-D Audio Powered by Rockford Fosgate Stage II. Podobně je vybaven i model CVO Street Glide. Oba motocykly mají navíc spoustu detailů motoru lakovaných v barvě kapootáže.
Sportster S
Poslední novinkou je pak inovovaný model Sportster S vybavený motorem Revolution Max 1250T. Kromě nových barev je zde nový zadní tlumič. Zdvih odpružení se zvětšil na 82 mm, ovšem výška sedla i ostatní parametry zůstaly zachovány.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)