motopoint_unor_shad




Nový H-D Street Glide Ultra, silniční Pan America 1250 ST a inovované cruisery 2025

S novou tváří se na trh touringů vrací také Ultra, kultovní cesťák s integrovaným zadním kufrem a kapotáží Street Glide Ultra. Druhou velkou novinkou je verze ST adventure modelu Pan America 1250 se sedmnáctipalcovým předním kolem. Pro sezónu 2025 ale dostaly zajímavé inovace i všechny cruisery na platformě Softail.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Street Glide Ultra 2025

Už bylo na čase, od představení nového designu v modelech CVO už jsou to skoro dva roky, touringy Street Glide a Road Glide už přes rok (viz únorové první svezení na novinkách) jezdí s novým designem kapotáží a novými motory Milwaukee-Eight  117. Jenže ten tradičně nejkultovnější cesťák od H-D pro dvoučlennou posádku, model Ultra Limited s přední kapotáží Street Glide, byl pořád v prodeji s menším motorem Milwaukee-Eight  114 a starými tvary kapotáže s kulatějším světlometem. Až rok 2025 přenáší tu výraznou modernizaci tvarů i techniky i do nejvyššího modelu a představuje Street Glide Ultra 2025.

Z hlediska konstrukce je základem model Street Glide 2024 se všemi modernizacemi a funkcemi. Hlavním poznávacím znamením zůstává kapotáž Batwing v novém LED provedení s širokými prosvícenými diodovými pásy do stran. Nový je i modernější tvar nádrže o objemu 22,7 litrů. Od Streetky si nová Ultra logicky přebírá i přístrojovou výbavu s novými ovladači na řídítkách a s 12,3 palců širokou obrazovkou, na které si uživatel může nastavit příjemnou imitaci dvou klasických budíků. Je možné si zde obrazit spustit mapu s navigací, všechny funkce se umí spárovat s telefonem, ale navigace je na rozdíl od většiny konkurenčních značek integrovaná a funguje i bez mobilu.

Také pohonná jednotka modelu Street Glide Ultra přechází na nový motor Milwaukee-Eight a nejvyšší sériový objem 117 kubických palců (v přepočtu 1923 cm3, větší už jsou pouze limitované série CVO s motory 121). Motor má vodou chlazené hlavy válců, co je ale proti předchozím verzím hodně odlišné, je umístění přídavných chladičů. Model Ultra Limited měl motor Milwaukee-Eight 114 doplněný dvojitým chlazením a chladičem ve spodní části kapotáže. U nových touringů s motory Milwaukee-Eight 117 už je chladič umístěný mezi motorem a rámem a dolní kapotáže tak mají jiný design. Motor je naladěný na 105 koní při 4600 ot/min, mnohem důležitější je ale točivý moment 176 Nm. Mohutná mašina jezdí na mohutných kolech, vepředu je 19palcové kolo obuté do rozměru 130/60, vzadu osmnáctipalcové kolo s pneumatikou 180/55.

Jedinečným zaměřením modelu Ultra je už tradičně orientace na dvoučlennou posádku, to znamená dvoumístné sedlo a mohutný zadní kufr na dvě přilby, který funguje i jako opěrka spolujezdce. Celkem se do trojice kufrů vejde náklad o objemu 139 litrů. Proti modelu Street Glide má Ultra vyšší plexištít a samozřejmě pohodlné dvoumístné sedlo s opěrkami loktů spolujezdce. Nové sedlo podle popisu výrobce „ergonomicky natáčí boky jezdce dopředu a snižuje tím tlak na páteř při celodenní jízdě ve dvou“, na to jsem docela zvědavý. Boční kufry jsou z boku chráněné ochrannými rámy. Ty zachrání lak na kufrech, pokud by jezdec neustál provozní hmotnost 393 kg a mašinu položil na bok.

Tak velká a těžká mašina už si zaslouží maximálně využít elektronické asistenty, najdeme zde to nejmodernější z dnešní doby. To znamená náklonový systém ABS s možností aktivace protiblokovacího systému i v náklonu v zatáčce, k tomu elektronicky propojené brzdy, kontrolu trakce, asistent rozjezdu do kopce i asistent proti prokluzu kola při ubrání plynu. Pro klid duše je tu i systém sledování tlaku v pneumatikách TPMS. Ultra bude v nabídce v celé řadě barevných kombinací, u některých si pak může zákazník ještě zvolit černé nebo chromované provedení pohonné jednotky a odpružení. Základní cena začíná těsně pod hranicí 850 tisíc korun.

 

Pan America 1250 ST 2025

Druhá novinka je hodně zajímavá, Harley-Davidson se totiž rozhodně nebojí revolučních změn. To prokázal už před čtyřmi lety, když nečekaně vstoupil do kategorie velkých Adventure motocyklů s modelem Pan America a jeho hodně překvapivým designem i konstrukcí s odpružením s elektronickým nastavením výšky. A teď přichází další nový model, verze ST, která opustila obvyklé devatenáctipalcové přední kolo a přijíždí se sedmnáctipalcovým kolem vepředu. Takový krok u srovnatelné konkurence prakticky nenajdeme, podobnou kombinaci dvou verzí nabízí vlastně jen Ducati Multistrada V4.

Speciální důraz na jízdu v zatáčkách má posílit i o 2 centimetry nižší sedlo, kratší čelní plexištít a odhalený motor i zepředu, kde má Pan America Special ještě malé spodní kapotáže a ochranný rám. Základ rámu i motor jsou shodné s předchozím modelem Pan America Special, to znamená stejný motor Revolution Max ve verzi 1250 cm3 naladěný na maximální výkon 150 koní a 127 Nm točivého momentu. I zde najdeme systém adaptivního nastavení výšky, odpružení Showa či radiální brzdy Brembo.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Provozní hmotnost se zastavila na hodnotě 246 kg, to je o pěkných 12 kilo méně než u Specialu. Slušná hodnota, když uvážíme poměrně velkorysý objem nádrže 21,2 litrů. Pan America ST je nabídce v černé, tmavě červené a šedé barvě s grafikou na nádrži a začíná na ceně 510 tisíc korun. To je jen zdánlivě vyšší hodnota než u srovnatelné konkurence, protože ST toho má už v základu opravdu hodně.

Zatímco Pan America Special jezdí na kombinaci kol a obutí 120/70R19 vepředu a 170/60R17 vzadu, nový model ST dostal nejen menší přední kolo, ale také širší zadní pneumatiku s přesnými rozměry 120/70 ZR17 vepředu a 180/55 ZR17 vzadu. Už ve standardu pak Pan America ST dostala oboustranný quickshifter. U modelu ST si na barevném dotykovém TFT displeji můžete nastavit tři jízdní režimy (Road, Sport a Rain) a dva vlastní režimy. Elektronické výbava zahrnuje náklonové ABS, kontrolu trakce a elektronicky propojené brzdy. Součástí standardní výbavy je také asistent kontroly zvedání předního kola, asistent rozjezdu do kopce a monitorování tlaku v pneumatikách.

Inovace v kategorii Cruiser

Všechny modely Cruiser teď budou mít nový motor Milwaukee-Eight 117, který předtím měly pouze Low Rider S, Low Rider ST. Tato dvojice ovšem také posílila a dostala výkonnější verzi motorů s označením High Output a nově nabídne maximální výkon 114 k (85 kW) při 5020 ot./min. S novou pohonnou jednotkou cruisery podědily i nové technologie od touringů. I nadále vycházejí z podvozkové platformy Harley-Davidson Softail se skrytou centrální jednotkou zadního odpružení.

Modely Breakout, Heritage Classic, Fat Boy a Street Bob tak vyrazí do nové sezóny s pořádnou posilou motorů 117 i modernizací přepínačů a displejů. Ale i s menšími či většími designovými vylepšeními, za všechny jmenujme třeba nový tvar kol modelu Fat Boy a inovované zadní odpružení.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Nové modely Harley-Davidson CVO 2025

Harley-Davidson nabízí speciální modely v programu Custom Vehicle Operation už 26 let a pro letošek nabízí těm nejnáročnějším jezdcům čtyři prémiové limitované modely. Stejně jako vloni jde o CVO Street Glide a CVO Road Glide, dále nejvýkonnější CVO Road Glide ST, inspirovaný závodními motocykly Screamin' Eagle Factory Team Road Glide soutěžícími v šampionátu MotoAmerica Mission Foods King of the Baggers s motorem Milwaukee-Eight 121 H.O. A nakonec CVO Pan America, první příspěvek CVO ve stylu Adventure Touring s řadou robustního originálního příslušenství Harley-Davidson pro luxusní cestování.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Model CVO Road Glide má nový lak, lehčí kola a audiosystém H-D Audio Powered by Rockford Fosgate Stage II. Podobně je vybaven i model CVO Street Glide. Oba motocykly mají navíc spoustu detailů motoru lakovaných v barvě kapootáže.

Sportster S

Poslední novinkou je pak inovovaný model Sportster S vybavený motorem Revolution Max 1250T. Kromě nových barev je zde nový zadní tlumič. Zdvih odpružení se zvětšil na 82 mm, ovšem výška sedla i ostatní parametry zůstaly zachovány.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist