Intermot Kolín: H-D 2007
Text: Jarda Ducháček , Lukáš Růžička | Zveřejněno: 12.10.2006 | Zobrazeno: 9 884x
V tradičně velice přátelské a nenaškrobené atmosféře v klasickém stylu probíhalo představení a expozice všem dobře známé značky z Milwaukee. H-D na sezónu 2007 značně posílilo a ze všude přítomných strojů řady Dyna a Softail se tak na všechny zúčastněné z krytek filtrů zubil avizovaný nápis 96 cubic inches.

Pozadu však nezůstala ani řada Revolution, kde byly motocykly VRSC rozšířeny na technicky vydařeném základu o řadu nových vyšlechtěných variací. Vaši pozornost si v této kategorii zaslouží minimálně krásný temně lakovaný model Night Road Special, ale i ostatní se v záplavě novinek u H-D rozhodně neztratí.
Velkou slávu si však v Kolíně užívá řada Sportster, která se náležitě chystá na své kulaté výročí 50 let. Řada Sportster dostala nové elektronické vstřikování ESPFI, nový tvar řidítek a budíků a kromě dalších drobností také navýšení výkonu ve středních otáčkách pro modely XL 883.
H-D však přivezlo něco víc a všem svým příznivcům ukázalo sportovní tvář v podobě zcela nového motocyklu XR 1200, který se zde představil prozatím jako prototyp, i když s více než jasnou kandidaturou na sériovou výrobu.
Motocykl nebyl v Evropě představen jen tak náhodou. Především výborná ovladatelnost, odpružení, brzdy a v neposlední řadě charisma vzduchem chlazeného dvouválcového motoru v tomto objemu, to je přesně to, co by mělo podle H-D oslovit zákazníky a příznivce značky právě na tomto trhu. XR1200 je tak výsledkem spolupráce mezi zámořskou a evropskou vývojářskou divizí H-D. Nápad a myšlenka na takto koncipovaný motocykl se zrodila z legendární XR750, používané na závody “dirt track“, které se pořádají od roku 1970.
Jak sdělil vícepresident pro Evropu pan John Russell, H-D se chce tímto počinem zaměřit mimo jiné na mladší zákazníky, kteří v současné době sedlají spíše konkurenční stroje sportovního zaměření. Motocykl disponuje velice vyspělou technikou. Samotný vzduchem chlazený motor je rovněž vybaven speciálním systémem elektronicky kontrolovaného přívodu vzduchu a vstřikováním paliva. To vše by mělo ve finále přinést XR1200 výkon někde kolem 85-90 koní. Konstrukčně stroj rozhodně nezaostává. Vpředu je použita obrácená 43 mm vidlice Showa, která drží lité kolo s dvojící kotoučů. Ty svírají čtyřpístkové třmeny od značky Nissin. V předu je použito 18“ kolo o rozměrech 120/70. Zadek je obutý do klasické 180/55 – 17. Odpružení je řešeno zcela novou kyvnou vidlicí.
Dvojice vyvedených koncovek výfuku 2-2 si zachovává klasický pěkný kulatý vzhled a nepodléhá tak nijak výrazně moderním trendům smršťování a úprav. Konečné parametry a hodnoty nejsou úplně známy, jelikož se jedná stále prozatím o prototyp. Pokud nemáte o závodech “dirt track“ přílišné povědomí, pak Vám doufám lehce atmosféru přiblíží přiložené video. Je to s trochou nadsázky řečeno, taková americká plochá dráha.V Evropě nejsou tyto závody příliš známé, ale vězte že v zámoří na nich začíná řada slavných jezdců. Mimochodem je má za sebou i současná hvězda MotoGP Nicky Hayden.
Speciální webová prezentace věnovaná novému protypu XR1200: www.xrdna.com

HARLEY-DAVIDSON
Video: nižší kvalita (2,7 MB)
Video: vyšší kvalita (12,4 MB)
Délka: 0:29 min.
Motocykl na videu: XR1200
Videa jsou ve formátu MPG, respektive WMV.
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz