Trialky Gas Gas 2020 hlásí drobná vylepšení
Text: Jan Rameš | Foto: Gas Gas | Zveřejněno: 1.8.2019 | Zobrazeno: 7 106x
Někdy jsou inovace u novinek rozsáhlé a jindy je to jen o velmi jemném dolaďování. V případě trialových modelů španělské značky Gas Gas pro modelový ročník 2020 jde o ten druhý případ.
Kapitoly článku
Ono je dobré rozlišovat, jestli jde o takové ty „změny pro změny“, kdy se výrobce (neříkám zrovna Gas Gas, ale obecně) snaží zůstat „in“, aby se o něm mluvilo, ale bývalo by nic měnit potřeba nebylo, anebo zda jde o smysluplné jemné dolaďování. Takové to broušení klenotu. Znáte to, občas máte pocit, že chybí maličko, aby to bylo úplně dokonalé. Budeme věřit, že v případě Gasíků TXT 2020 půjde o ten druhý případ.
„Dvacítkové“ modely, které se tradičně dělají v objemových variantách 125, 250, 280 a 300 a stojí všechny shodných 162 900 Kč, poznáte podle nové grafiky s výrazně převládající červenou barvou v odstínu charakteristickém pro Gas Gas. To sice potěší, ale kvůli tomu si nový model určitě koupit nepoběžíte.
To jinak umístěné těžiště už by důvod být mohl. V okamžiku, kdy balancujete na vrcholku kamene nebo cívky od kabelu, je dobré vyvážení základ. On tedy trial je celý o vyváženosti, ale to jsem neobjevil Ameriku. Tisková zpráva říká, že nové umístění těžiště umožňuje větší trakci v zadní části podvozku, takže z toho bychom usoudili, že je těžiště více vzadu. Abyste pořád měli super trakci, to pomáhá zajistit osvědčený dvoucestný tlumič Öhlins s přepáčkem, který krotí pohyby nové kyvné vidlice. Ta je lehčí a zároveň odolnější. Se zadním kolem souvisí i nový chránič řetězu. Měnilo se také přední zavěšení, je tady jiné nastavení vidlice a silnější její uchycení. Cíl je jasný, ještě přesnější a ovladatelnější řízení.
Změnám se samozřejmě nevyhnul ani motor. Nejvíce to poznáte na spojce, kde byly kevlarové lamely doplněny o novou pružinu s možností změny předpětí, což umožní naladit chování spojkové páčky podle preferencí jezdce. K téhle vychytávce se dostanete po sejmutí nového krytu spojky. Trochu jiné je chování motoru v nižších otáčkách. Tady došlo k vylepšení citlivosti plynové rukojeti poměrně jednoduchým krokem, a sice změnou rozmístění a hustoty vláken tlumicího materiálu v koncovce. A prý má teď motor ještě hezčí zvuk. Vývojáři nešetřili ani vnitřnosti motoru, s novou klikovkou prý má jít rychleji do otáček. Jak vidíte, žádné revoluční zásahy se nekonaly, ale práce na „dvacítkách“ měli v Gironě i tak dost.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.