globalmoto_duben_nolan




Motor z Ducati Panigale v novém VW XL Sport

Objem válců 1,2 litru obvykle nebývá u osobního auta synonymem dravosti a sportovního ducha. Vozidla této kubatury většinou plní roli nákupních tašek nebo ekonomických dopravních prostředků. Nemusí to ale platit vždycky - třeba když schováte pod kapotu dvouválec Ducati Superquadro o výkonu 200 koní.


Přesně tak to udělala automobilka Volkswagen se svým - původně velmi úsporným modelem XL1. Jeho  800ccm turbodieselový agregát jezdí jenom za litr nafty na 100 km, což může být vzrušující  při placení u benzínky, ale na dálnici se do levého pruhu asi podíváte jenom zřídka. 

Jenže teď model XL Sport ukazuje svojí druhou tvář. Na autosalonu v Paříži se představil jako koncept sportovního auta, na kterém je pro nás nejzajímavější pohonná jednotka. Němci při tom nemuseli chodit daleko - Ducati jak známo patří jejich koncernové značce Audi - a vybrali si rovnou to nejlepší, co bylo na skladě.
Elkový dvouválec z Ducati 1199 Superleggera s výkonem 147 kW (200 koní) a točivým momentem 134 Nm dává vozu zrychlení z nuly na 100 za 5,8 sekundy. Na sportovní dynamice se podílí také ultra nízká hmotnost auta - Volkswagen XL Sport váží jenom 890 kilo. O přenos výkonu se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka a maximální rychlost je 270 kilometrů za hodinu.
Jestli se koncept dostane do sériové výroby, dostane se na trh jenom v omezeném počtu, stejně jako model XL1 a vlastně i Ducati Superleggera, kterých italská fabrika plánuje vyrobit 500 kusů.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist