globalmoto_duben_nolan




Ducati DesertX Rally je tu pro ty, kteří to s off-roadem myslí vážně

S cestovním endurem DesertX se Ducati vrhlo do neprobádaných oblastí, a s nově příchozím DesertX Rally teď můžete do oněch oblastí zajet ještě hlouběji. Ostrá verze s vylepšeným terénním potenciálem cílí na ty, kteří si při každé jízdě chtějí připadat jako na Dakaru.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

DesertX Rally lze od původní verze rozeznat na první pohled díky změněné grafice. Ačkoliv převážně bílá nádrž a kapotáž originálu sluší, Rally se tříbarevnou grafikou vypadá prostě parádně, nemluvě o rudém trubkovém podsedláku, opatřeném plochým jednodílným sedlem. Černý pruh na spodku jednadvacetilitrové nádrže a kapotáže navíc celou „karosařinu“ opticky zeštíhluje. A aby bylo vidět, že to Ducati myslí opravdu vážně, byl standardní nízký přední blatník nahrazen pořádným „motokrosovým“.

Směrem ke krosce se posunuly také pružící a tlumící komponenty. Ducati sáhlo po komponentech Kayaba – konkrétně vpředu po nastavitelných closed cartridge vidlicích o průměru 48 milimetrů, disponujících zdvihem 250 milimetrů – tedy o 20 delším než dosud. Vzadu je pak plně nastavitelný tlumič, opět se zdvihem o 20 milimetrů delším – tentokrát 240 milimetrů. Oboustranná hliníková kyvka pod ním má pozměněné uložení.

Celá motorka stojí o 30 milimetrů výše, světlá výška se tím pádem zvýšila na 280 milimetrů, a stojí také na nových ráfcích. Ty dodalo Takasago Excel, mají rozměry 21 x 2,15 palce vpředu a 18 x 4 palce vzadu a nejsou vyplétané po stranách jako bezdušové, místo toho mají výplet uprostřed a klasickou duši. Ve standardu obouvají pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR.

Novinkou je i nastavitelný tlumič řízení Öhlins uložený na řídítkách a pozměněné nožní ovládání se širšími stupačkami a nastavitelnou pákou brzdy a řazení. Pod motorem je nový kryt z „kovaného karbonu“. Jeho výroba spočívá v lisování kousků uhlíkového materiálu do pryskyřice. Je to mimochodem materiál, který nejen na motorkách uvidíme čím dál častěji jako náhradu za klasický karbon s vlákny v mřížce. Navzdory novinkám a delším tlumičům vzrostla suchá hmotnost jen o jeden kilogram, tedy na 203 kilogramů.

 

Po stránce motoru a elektroniky zůstalo vše při starém. Srdcem příhradového rámu je i nadále dvouválec Testastretta 11° o objemu 947 cm3, disponující výkonem 110 koní v 9 250 otáčkách a točivým momentem 92 Nm při 6 500 otáčkách. Skrze pětipalcový TFT displej s konektivitou můžete nastavovat celkem šest jízdních režimů, nechybí náklonové ABS nastavitelné ve třech stupních, ani kontrola trakce nastavitelná v 8 stupních, kombinovaná s wheelie control a řízeným brzdným účinkem motoru. K tomu si připočtěte ještě tempomat, oboustranné rychlořazení a samozřejmě plně LED osvětlení.

Nová Ducati DeserX Rally se u dealerů objeví na začátku příštího roku.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist