globalmoto_duben_nolan




Chystá Ducati chuligánský Streetfighter V4?

Motorka, na kterou se díváte a z níž vám možná kapou sliny stejně jako nám, není ani horká novinka od Ducati, ani její špionážní fotka, nýbrž parádní přestavba od italských Officine GP Design. Otevírá však jedno velké téma poslední doby: Nechystá Ducati něco podobného ve vlastní režii?

Nejprve si v rychlosti představme tuhle konkrétní motorku, prezentovanou předminulý víkend na veletrhu Motor Bike Expo v italské Veroně. To je mimochodem hodně velká akce, letos přivítala 170 000 návštěvníků! Na podzim EICMA v Miláně, o necelý čtvrtrok později MBE ve Veroně, statisícové návštěvy – inu, Italové motorky milují…

A není divu, že tahle odstrojená Panigale V4, pojmenovaná Penta V4, pochází také z Itálie, od již zmiňovaných Officine GP Design. To není žádný garážový úpravce, nýbrž profesionální customizérská firma s moc pěkným portfoliem, ale Penta V4 je určitě jejich prozatímní vrchol. Prý si ji můžete i koupit, ceny začínají na 100 000 eurech…

Jako každá Italka, i Penta V4 je v první řadě ukrutná designovka. Zvláštní měděná barva, předělaná podsedlovka, přední světlo z XDiavelu… Božsky vypadají montovaná kola Jonich SX a neméně pozornosti na sebe strhává přední paralelogramová vidlice. Jo, tohle bychom si v garáži dokázali představit. Tedy spíš v obýváku.

Zpátky k Ducati jako takové. Ta se do segmentu opravdu ostrých naháčů podívala v roce 2009, když představila model Streetfighter, jenž byl vlastně jen lehce seškrceným superbikem 1098 s vyššími (ale ne o moc) řídítky. Ultimativní chuligán, který si vydobyl renomé hodně ostrého nože v šuplíku a který vedle Monsterů se vzduchem chlazenými motory působil jako atomový reaktor. Jistě, byly tady Monstery řady S4 se superbikovými agregáty, ale to prostě byly pořád „jen“ Monstery, byť celkem ulítlé. Později (2011) vzniklý menší Streetfighter 848 svého většího brášku o pár let přežil, a i když to byla hodně zábavná a podstatně praktičtější věc, renomé 1098 logicky nikdy nezískal. To bylo strašné zvíře.

Když Ducati na podzim 2011 představila zbrusu novou 1199 Panigale s motorem Superquadro, brali jsme stejně laděného Streetfightera jako hotovou věc. Do roka bude… Jenže nebyl ani do roka, ani do dvou, a když byl v Miláně 2013 slavnostně prezentován Monster 1200 s kapalinou chlazeným agregátem, začalo nám docházet, že se Streetfighterem Ducati zřejmě nepočítá. Dvanáctkový Monster totiž od začátku působí jako motorka přesně mezi starým Monsterem 1100EVO a Streetfighterem, a když si vezmete, že se v průběhu let jeho výkon vyšplhal na 150 a více koní…

Ovšem Streetfighter V4, to je velikánské téma už od představení nové Panigale V4 na podzim 2017. Zejména poté, co šéf Ducati Claudio Domenicali před necelým půlrokem potvrdil, že motor V4 půjde i do jiných modelů. Ha! Jenže do jakých? Multistrada V4, to nám moc smysl nedává. Vlastně vůbec. Diavel V4, tam možná, to by byla dobrá šílenost ve stylu Yamahy Vmax. Nějaký supercesťák postavený proti Kawasaki Ninja H2 SX? Taky by to mělo logiku. Anebo ten Streetfighter, kde by navíc cesta k jeho výrobě byla nejsnazší. Proti Tuonu nebo MT-10 je totiž Monster 1200 i přes svůj výkon pořád jasný silničák a Streetfighter V4 by byl zase takovým potvrzením, že je Ducati jednička ve výrobě sportovních motorek. Možná trochu ješitný přístup, ale VW slyší i na tuhle písničku, viz automobily Bugatti.

Z Panigale V4 by šel radikální naháč udělat celkem jednoduše

A ještě jedna nápověda od Ducati. V Americe před pár dny zveřejnili startovní listinu na letošní již 97. ročník „Závodu do oblak“, tedy na Pikes Peak International Hill Climb, a v ní najdeme jedno velké jméno: Carlin Dunne. Čtyřnásobný vítěz Pikes Peaku, jenž i loni vyhrál jak jinak než v sedle Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak. Ovšem ten pro letošní rok není zapsaný ve své tradiční kategorii Pikes Peak Heavyweight, nýbrž v Exhibition Powersport, kde podle regulí mohou startovat prototypové nebo předprodukční motocykly. A v kolonce „motocykl“ u Carlina najdeme „Ducati TBD“. Ta zkratka TBD znamená, že bude ještě upřesněno.

A to nám hodně nahrává k našim spekulacím. Na Pikes Peaku se od roku 2016 jezdí na motorkách vybavených výhradně jednodílnými řídítky (k tomuto omezení vedly dva smrťáky na superbikách poté, co byla celá trať vyasfaltována). Takže velká hvězda Ducati na zatím blíže nespecifikovaném motocyklu v kategorii prototypů, do toho Domenicaliho vyjádření o dalších V4, z toho nám prostě vychází, že by ten Streetfighter V4 nemusel být až taková utopie. Uvidíme na konci června, kdy se Pikes Peak jede. A jen tak mimochodem, ve startovní listině najdeme v kategorii Pikes Peak Heavyweight i jedno nám ještě známější jméno, a sice Kamila Holána! Tenhle náš specialista na přírodní okruhy by měl jet v sedle původní Ducati Streetfighter za jeden americký tým, a jen co bude vše domluveno na 100 %, povíme vám o tom víc!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 33 Kč od 11 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
zmulin přispěl 3 Kč
Preceda111 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Normik přispěl 3 Kč
froggz přispěl 3 Kč
apach přispěl 3 Kč
BlackBlade přispěl 3 Kč
Tom. přispěl 3 Kč
SkacelPetr přispěl 3 Kč
juryna007 přispěl 3 Kč
gága0101 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist