Curtiss představuje Warhawk – svojí poslední motorku na benzín

Velká spousta značek z auto-moto světa se dnes srdnatě zavazuje k elektrické budoucnosti, ovšem americký malosériový výrobce se touto cestou vydává opravdu již zanedlouho. Curtiss Motorcycles – značka vzniklá z původní Confederate Motors – představuje svou vůbec poslední benzínovou motorku.

Curtiss představuje Warhawk – svojí poslední motorku na benzín

Kapitoly článku

Je tomu přibližně rok, co Curtiss (tehdy ještě Confederate), oznámil změnu názvu i směřování výroby. Populární malosériovky se svébytnými designy i motory mají ustoupit čistě elektrickým strojům, z nichž první s názvem Zeus představila značka v květnu v Kalifornii.
Jenže než se písty a ojnice definitivně zastaví, aby byly nahrazeny hvízdajícími rotory a statory, přináší Curtiss ještě jednu poslední ódu na voňavý benzín. Luxusní a velmi limitovaný stroj s názvem Warhawk pokračuje v tradici, nastavené ještě za časů Confederate. Na motorky jako Hellcat, Wraith nebo FA-13 Combat Bomber navazuje nejen názvem, ale i vzhledem a celkovým pojetím.
Warhawk opět vystavuje svou nezvyklou konstrukci, využívající rám jako airbox a palivovou nádrž. Nechybí přední kluzáková vidlice s centrálním tlumičem, vystrčené sedlo jezdce, ale ani čtyřpístkové radiální brzdiče na předním kole. To, co není lakováno do zelené barvy, je vyvedeno v podobě surově obráběného hliníku.
Srdcem neotřelého stroje je ohromný vidlicový dvouválec o objemu 2,2 litru, chlazený vzduchem a olejem. Motor má trochu nezvykle tři vačky, ukryté pod proskleným víkem a otevírající ventily skrz klasická zdvihátka. Výkon je stanoven na 150 koní na zadním kole, točivý moment činí 217 Nm při 2000 otáčkách a maximální rychlost přesahuje hranici 260 km/h.
Cena je pochopitelně poplatná exkluzivitě. Unikátního Warhawku se vyrobí pouze 36 kusů, přičemž každý stojí 105 000 amerických dolarů (2,3 miliony korun). Kdo by snad po jednom kousku zatoužil, musí si pospíšit. Curtiss má momentálně otevřené předobjednávky.Kdo si svůj stroj koupit nestihne, ten definitivně propásne příležitost na novou spalovací motorku od Curtiss. Výrobce rezolutně tvrdí, že všechny následující stroje budou výhradně elektrické a první z nich – zmiňovaný Zeus, přijde na trh v roce 2020.


Ačkoliv pravověrným motorkářům elektřina nevoní, nutno uznat, že hodnoty Zeusu jsou poněkud impozantní. Stroj využívá pohonné ústrojí E-Twin, sestávající ze dvou elektromotorů, propojených jednou hřídelí. Celkový výkon se zastavil na hodnotě 170 koní a točivý moment činí 393 Nm. Stejně bychom ale brali raději Warhawk a to všemi deseti.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 8 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 4.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist