CFMOTO přidá cestovní modely GT

Čínská značka, která letos udělala na evropském trhu pořádný šrumec se svou cestovní adventurou 650MT, v Miláně překvapila dvojicí zbrusu nových cestovně sportovních motocyklů. Nechybělo ovšem ani modernizované emtéčko a spousta naháčů.

CFMOTO přidá cestovní modely GT

Kapitoly článku

Možná bychom mohli začít právě těmi naháči, neboť v nich má CFMOTO opravdu silnou nabídku. Ne všechny se u nás ale budou prodávat.
Tím nejmenším „na place“ byl model 150NK. Číňané dělají ještě menší stopětadvacítku ST Papio, ale to je takový pitbike ve stylu Hondy MSX a v Miláně úplně chyběla. Stopáďo NK je fakt moc pěkný, dynamicky střižený naháč s příhradovým rámem, trubkovou kyvkou, přední USD vidlicí, radiálním čtyřpístkem a kapalinou chlazeným jednoválcem špatného objemu. Být to 125, není co řešit, ovšem stopadesátka u nás prostě nedává smysl.

Stejně jako úplně nová 300NK. Ta je vlastně hodně podobná stopadesátce, akorát ve všech ohledech mohutnější a jde o nástupce dvěstěpadesátky, vybaveného trochu větším motorem. CFMOTO je celkem skoupé na technické údaje, v tiskových materiálech jsme dostali spoustu fotek a žádné písmenko, takže tady se musíme pustit trochu do spekulací. Stávající dvěstěpadesátka s kapalinou chlazeným čtyřventilovým DOHC jednobuchem měla nějakých 27 koní, u třístovky očekávejme třeba kolem 33. Na motorku vážící lehce přes 150 kg dostatečné stádečko, které určitě nepřepere zadní 140mm širokou gumu. Výbava je parádní, LED světla, barevný TFT displej…

V čem je tedy problém? Hezká motorka, parametry v pořádku, cena by mohla být hodně zajímavá… V tom, že CFMOTO bude zároveň nabízet dvouválcovou čtyřstovku. A mít v portfoliu dvě takhle podobné motorky, které by ještě byly za podobnou cenu, to je pro menší jednoválec prostě smrt. Možná ne v Asii, kde se všechno prodává po desetitisících, ale u nás rozhodně. Vzpomeňte na případ malých jednoválcových dvěstěpadesátek Kawasaki Z a Ninja s přídomkem SL, které si proti dvouválcovým třístovkovým Zedům a Ninjám ani neškrtly.

Model 400NK je i u nás hodně poptávaný motocykl, který CFMOTO do Milána naprosto trestuhodně nepřivezlo. Proč, nikdo neví. Ale ta motorka bude, to je tutové, a bude hned zkraje sezony, český importér ji má objednanou. Že na stánku nebyla fyzicky k vidění, je ale celkem jedno, je totiž vizuálně identická s větší šestsetpadesátkou která zaplaťpánbůh nechyběla.

Přitom donedávna to vypadalo spíš na to, že čtyřstovka u nás také nebude. Když uděláte dvě stejné motorky, akorát s jinak velkým motorem, ty menší písty vám cenu nikterak dramaticky nesníží. Ovšem tady je zakopaný pes v řidičácích. Ač starší šestsetpadesátky bylo možné pořídit i ve verzi 35 kW, na tyhle nové Číňané prý žádný kit na snížení výkonu nechystají. Takže držitelé řidičského oprávnění A2 budou jezdit na čtyřstovkách s 30,5 kW/41,5 k, zatímco ti s „plným áčkem“ sáhnou po šestistovce s jejími 45 kW/61 k. Vzhledem k identické hmotnosti 206 kg s plnou 17litrovou nádrží to stačí na 155, resp. 180 km/h.

Nové 400NK a 650NK budou dva stroje, které napřesrok doplní nabídku českého dovozce značky CFMOTO na tři modely. Tím posledním je samozřejmě 650MT, které dozná pár lehkých úprav. Mezi ně patří větší čelní plexi, které u letošního modelu nebylo nic moc (spíš nic než moc) a které bude ještě doplněno o boční deflektory.

Výrobce na fotkách ukazuje akorát plně vybavené stroje, jestli však budou v ČR prodávané sériovky vybavené i těmi masivními ochrannými rámy, nebo to bude příplatková výbava, to se ještě uvidí. Cena se každopádně lehce zvedne nad letošních 130 tisíc, ale prý opravdu jen lehce. V technických datech zarazí údaj o výkonu 52 kW, to se nám upřímně moc nezdá a spíš bychom to viděli jako tiskovou chybu. Emtéčko mělo letos psaných stejných 45 kW jako výše zmíněný naháč 650NK i jako dále představené 650GT.

Tak pojďme na něj! Tedy, na ně. Tou nejzásadnější novinkou na stánku CFMOTO se stala dvojice sportovně cestovních kapotovaných motocyklů 400GT a 650GT, které se stejně jako u naháčů liší jen a pouze motorem. Výkony by měly být stejné jako u enkáček, čili 30,5 kW při 9500 a 45 kW při 8500 otáčkách, ovšem proti nim by se prý měly chlubit hladším chodem. Ten v cesťáku rozhodně oceníte víc než nějaký kilowatt.

Co dál víme? Moc toho není. Údajem o vnějších rozměrech 2110 x 785 x 1300 mm asi nikoho neoslníme, ale dá se z nich vyčíst, že to budou normální středně velké motocykly s hranou pléga jen o tři cenťáky níž, než má vysoké MT. To zní slibně.

Motory mají objemy 400,4 a 649,3 kubíků, točivé momenty jsou 34,4 a 56 Nm při 7650, resp. 7000 otáčkách. Už v emtéčku šestpade ukázala, že se ráda točí, a čtyřstovka bude ještě veselejší. Maximálky jsou skoro stejné jako u naháčů, 155 a 170 km/h. Že je velký kapotovaný model pomalejší než naháč, je trochu podivné, ale možná je to tou čelní plochou, která bude o to lépe krýt pilota.

Technicky budou GT samozřejmě hodně podobné NK, ale tak úplně „naháče s kapotou“ to také nejsou. Je vidět, že se počítá s provozem ve dvou, spolujezdec má samostatně uchycené stupačky (u NK jsou na společném držáku s řidičovými), madla na držení a také od pohledu výrazně pohodlnější a prostornější sedátko. Jiné sedlo má ale i řidič. Přístrojové desky zůstávají stejné, barevná téeftéčka, to se teď nosí, a hodně potěší i nastavitelné páčky. Naštelovat si můžete i koncovku řadičky do tří poloh a ladit si můžete ještě výšku plexi.

Kabátek je opět od Kisky a musím říci, že mně osobně se gétéčka teda dost líbí. Nepřehlédnutelná jsou ta zdvojená přední světla, jak jinak než z LED diod, stejně jako zbytek osvětlení.

Co ještě víme? Že čtyřstovka bude k dostání v modré a bílé, šestpade v modré a černé. Ovšem co naopak nevíme a neví to ani importér, kdy se tak stane. Zkraje sezony to určitě nebude, spíš bychom je reálně viděli až na sezonu 2020. Pokud vás nic nehoní, můžete zatím šetřit, cenovka určitě nebude nijak vražedná.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 42 Kč od 8 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist