ktm_srpen




CFMOTO 700 CL-X Adventure jde do výroby

Na loňské výstavě v Miláně jsme si prohlédli koncept, teď se představila produkční verze a na trh míří terénnější brácha dvojice CFMOTO 700 CL-X Heritage a CL-X Sport. Model Adventure má stejný technický základ, ale tváří se podstatně dobrodružněji. Čím se liší?

Hlavní rozlišující prvek je adventurácký přední blatník vysoko nad předním kolem, siluetu motorky navíc zvyšuje malé vysoké plexi nad kulatým předním světlometem. I u této verze je autorem designu italské studio Modena 40. Jinak verze Adventure plně vychází z modelu CFMOTO 700CL-X Heritage, který jsme vyzkoušeli v redakčním testu. To znamená kombinaci kol 18 palců vepředu a 17 palců vzadu, obojí obuté do pneumatik s lehce terénním vzorkem. Jenže místo litých kol modelu Heritage bude mít model Adventure pořádná vyplétaná kola a předběžné zprávy hovoří i o možnosti instalace devatenáctipalcového předního kola.

Podvozek, to znamená rám a odpružení, budou shodné jako u Heritage, takže je jasné, že novinka bude spíš scrambler než plnohodnotný stroj do terénu. Přední 41mm USD vidlice od japonské Kayaby a zadní centrální tlumič jsou plně nastavitelné a nabídnou zdvihy 150 mm. Brzdy jsou J.Juan s jedním kotoučem 320 mm vepředu a radiálním čtyřpístkovým třmenem, zadní kotouč má 260 mm a jednopístkový třmen s podporou systému ABS.

Novou verzi řady 700 CL-X  s názvem Adventure pohání kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 693 cm3, stejný jako v modelech Sport a Heritage. Deklarované hodnoty zůstávají 71 koní výkonu při 8750 ot/min a 61 Nm při 6500 ot/min. Motor, který splňuje Euro 5, nabídne dva jízdní režimy, jeden pro silnici a druhý pro offroad, už v základu je i tempomat a LED osvětlení. V základu nechybí ani držáky bočních brašen, zajímavostí je senzor polohy motocyklu, který zastaví motor při pádu či převrácení na místě.

Celý stroj i s plnou 13litrovou nádrží bude vážit těsně pod hranicí 200 kg, a to je pro takto zaměřenou mašinu s orientací na začínající jezdce, slečny ale i jezdce nižších postav docela příznivá hodnota, stejně jako výška sedla 800 mm nad zemí. Pro cestovně zaměřené jezdce má CFMOTO v nabídce model 800MT, tahle verze 700 CL-X osloví spíš zájemce o retro styl Scrambler.

Když odhlédneme od výkonu a renomé značky, po stránce designu může tato novinka směle konkurovat třeba Desert Sledu od Ducati nebo NineT Scrambler/Urban od BMW. Téměř identický CFMOTO 700 CL-X Heritage je totiž na trhu za hodně lákavou cenu 180 tisíc a cena Adventure pravděpodobně bude na hodně podobné úrovni.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist