yamaha_demo_tour




Spitfire zaútočí na Evropu

Tentokrát po zemi a naprosto mírovou a radostnou cestou. Invazi totiž provedou motorky britského výrobce CCM, který vyslyšel volání zbytku Evropy a rozhodl se svou veleúspěšnou řadu Spitfire homologovat pro prodej na starém kontinentu.

Kapitoly článku

Od roku 2016 nás firma dráždí obrázky jednoduchých, lehkých a stylových motorek řady pojmenované po slavné stíhačce, ve které v současné době najdete šest modelů. Recept na úspěch je jednoduchý. Jeden motor, jeden rám, kolem toho růžné kapotky, sedla, výfuky a pozice stupaček, ruční výroba a trocha té exkluzivity. Motorky si na ostrovech za dobu své existence našly spoustu zákazníků a hodně fanoušků se objevilo i ve zbytku světa. Někteří dokonce neváhali vyrazit pro jednoválcovou šestistovku s výkonem 55 koní do Británie, aby si ji přivézli domů.

Jinde totiž motorky nebyly k dispozici. Neplnily totiž požadované normy, a i v rodné zemi se prodávaly s výjimkou. S tím by od roku 2019 měl být konec, protože továrna vyslyšela volání potenciálních kupců a hodlá zainvestovat do homologace. Levná investice to určitě nebude, ale vzhledem k poptávce to mají v továrně asi moc dobře spočítané. Vždyť všechny představené modely byly vyprodané téměř hned po představení! Ke vstupu na pevninu bude potřeba samozřejmě poupravit motor, tak aby splňoval emisní normy, dále na motorky budou muset naroubovat povinné ABS a v neposlední řadě se určitě dočkáme nějakého „krásného“ zadního blatníku s držákem SPZ, odrazkami a dalšími hujerovinami. Samotný homologační proces pak také není za hubičku.

Uvidíme, co to udělá s technickými údaji a dynamikou 135 kilogramů lehkého stroje, který se v současné době nabízí pouze ve verzích Spitfire Bobber a Cafe Racer s cenovkou lehce pod 10 000 liber. Z Bobbera vychází i ultralimitovaný RAF Spitfire 100. Ten vznikl jako pocta prototypu letadla Spitfire K5054, nese stejné barvy, je vybaven karbonovými doplňky, sedlem spolujezdce, koženými kufry a britské zručné ruce jich vyrobí jenom stovku. Jestli se ptáte na cenu, tak ta startuje na „lidových“ 18 000 librách.

Jsme zvědaví na finální evropskou cenovku, protože to není jenom o tom motorky prodat, ale také o vytvoření dealerské sítě se servisem. Nicméně tyhle malosériové stroje si své kupce najdou i tak, v Evropě je v současné době po exkluzivním zboží hlad a z už tak omezeného množství vyrobených kusů jich bude pro starý kontinent k dispozici jenom pár. Každopádně doufáme, že se podaří dostat nějaký kousek i k nám co Čech. Pro našince bude nejbližší příležitost ke koupi v Německu, dále se budou nabízet ve Francii, Itálii a Španělsku. Pneumatiky prvních Spitfirů dosednou na evropskou půdu v roce 2020, dá se ale předpokládat, že v tu dobu budou už všechny kusy rozprodané.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 8 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Capt.Orr přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Bay přispěl 3 Kč
bodomil přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
medvidek78 přispěl 3 Kč
Dawes přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist