yamaha_demo_tour




Sea-to-Sky, nejluxusnější tříkolový Can-Am. Bude jen letos

Od moře do nebes, tak by se dal volně přeložit název, který kanadský Can-Am zvolil pro svůj vůbec nejluxusnější tříkolový model Spyder RT. Pokud přemýšlíte, proč právě od moře do nebes, tak vás zarazíme. Sea-to-Sky je totiž název ikonické kanadské dálnice, jež je považována za jednu z nejlepších výletních silnic světa. Už cítíte tu vůni dálek?

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Can-Am vyrábí tříkolku Spyder už déle než jednu dekádu, původně byla vybavena litrovým dvouválcem, jenž koncem roku 2013 nahradil tříválec 1330 cm3 s parametry 115 koní/130 newtonmetrů, jenž tam vydržel dodnes. Samozřejmě že oba agregáty pocházejí od Rotaxu, který pod křídla koncernu BRP (Bombardier Recreational Products) patří už taky pěkných pár pátků. Spydery se aktuálně nabízejí ve dvou verzích coby cestovní řady RT a sportovně laděná F3. Ertéčka byla pro rok 2020 výrazně inovována, zvnějšku je poznáte hned podle hodně přimhouřených očí v širokém pásu LED diod a ostřejších tvarů, přičemž z předku zmizely ty obrovské světlomety táhnoucí se po krajích kapoty. Zadní část je také mnohem dynamičtěji tvarovaná. Dříve mi Spyder RT připomínal žábu, nevím proč. Teď je fakt sexy. Má také velký 7,8“ barevný LCD displej s možností připojení telefonu, velikánské plošiny pro nohy řidiče, audio se spoustou repráků, vzduchové odpružení, šestikvaltový poloautomat s řazením čudlíky na řídítkách… Ve své domovině se nabízí Spyder RT ve dvou verzích, standard bez topcasu (117 l úložného prostoru) nebo ve verzi Limited, jež se prodává i u nás a nabízí již zmíněný topcase (dohromady 177 l), vyhřívání sedaček a heftů a automatické udržování výšky zadního odpružení.

No a potom je tady „to nejvíc“, tedy Spyder RT Sea-to-Sky. To je model vytvořený pouze pro rok 2021, nejedná se však o limitovanou edici s přesně daným počtem vyrobených kusů. Prostě letos bude STS, příští rok třeba něco jiného. A teda je to „žrádlo“, ta barva Highland Green se fakt povedla. Na první pohled je to taková obyčejná zelená, ale pak zjistíte, že je to metalíza a Spyder je v ní velký elegán. Hodně dělají také kola, ta jsou tady úplně jiná – šestipaprskové obráběné ráfky s titanovým lakováním a saténovým finišem. Titanová barva je použita také na znaky Can-Am, na stroji jsou navíc plastické znaky Sea-to-Sky a 99, což je oficiální označení téhle dálnice vedoucí z Vancouveru na sever – Highway 99.

Pokud byste chtěli cestovat jen nalehko, můžete sundat topcase a namísto něj nacvaknout plastový kryt v barvě stroje, ovšem na tomhle ertéčku spíš budete jezdit dálky, a to vám potom přijdou vhod vyjímatelné tašky do bočních kufrů i předního úložného prostoru. Teda co to říkám tašky, jsou to normální kufry, ten do předku dokonce s kolečky! A abyste ty dálky zvládali v naprosté pohodě, o to se starají speciální komfortní sedla s adaptivní pěnou a nepostradatelným vyšíváním. Prostě luxus.

VIDEO: Can-Am Spyder RT 2021

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Jak jsme již předeslali, Spydery se dělají ve dvou řadách a tou druhou je F3. Jestli je RT cestovní koráb, ef-trojka je svalnatý sportovec. Ale pořád v tom severoamerickém stylu, tedy s komfortním sezením, ať už mluvíme o ergonomii či sedle. Vyrábí se pět verzí, u nás jsou v prodeji čtyři. Základem je F3 se 105koňovým agregátem, výš najdeme F3-S vybavený posíleným motorem (+ 10 koní), vzduchovými tlumiči Fox, sportovním módem a tím větším displejem. Z tohoto modelu je odvozena letošní novinka, verze F3-S Special Series, což je taková designová lahůdka s oranžovým rámem, řídítky a prošíváním sedla, sportovním grilem na čumáku, malým plexi nad budíky a krytem sedla spolujezdce. „Speciálka“ má také jiné pětipaprskové ráfky, jež najdeme i na obou přeci jen více na cestování laděných modelech F3-T a F3 Limited. „Téčko“ se u nás nenabízí a ani se není moc co divit, je to vlastně základ pro Limited, jenž má navíc topcase (celkem 138 l úložného prostoru), lepší audio a opět zadní samonivelační vzduchové tlumiče.

Posledním do party tříkolek Can-Am je model Ryker. Ten je natolik jiný, že mu Kanaďané dali i úplně jiný název, tohle prostě není Spyder. Can-Am s ním přišel před dvěma lety a byl to hned úspěch, téměř polovina zákazníků jsou prý nováčci v motocyklovém světě. Ryker je takový bobber, má buď dvouválec 600, nebo tříválec 900 s variátorem a dělá se buď jako standardní model, nebo verze Rally Edition (výhradně s devítistovkou). Tady žádné změny pro rok 2021 neproběhly, akorát se ještě více rozšířila nabídka příslušenství. Na customizaci si u Rykeru v Can-Amu hodně zakládají a ze 75 000 možností továrních úprav už jsme dnes na více než 100 000…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 25 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
kubas_zn přispěl 5 Kč
Zdenek54 přispěl 5 Kč
1Pegas přispěl 5 Kč
FGB přispěl 5 Kč
Kaabo přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist