Brough Superior SS100 jde konečně do výroby
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 28.6.2016 | Zobrazeno: 16 011x
Na podzim uplynou už tři roky od výstavy EICMA, kde slavná britská značka ohlásila velký návrat. Podle plánu měly být první kusy obnoveného modelu SS100 k mání o něco dřív, nicméně i tak lze považovat za úspěch, že se výrobu tak exkluzivního motocyklu vůbec podařilo rozběhnout.
Kapitoly článku
Značka, které se v době její největší slávy přezdívalo Rolls-Royce mezi motocykly, přestala produkovat svoje jednostopé skvosty už pěkně dávno. Úplně zmizet v propadlišti dějin by ale snad nemohla ani v případě, že už by nikdo neobnovil výrobu - natolik výrazná je její stopa v motorkové historii. Nicméně, k oprášení názvu Brough Superior po dlouhých šedesáti letech nakonec došlo, a právě v těchto dnech se na trh vrací legendární model SS100.
Ten se snaží navázat na design devadesát let starého originálu, ale použité technologie jsou samozřejmě moderní. Motocykl pohání osmiventilový V-twin s úhlem válců 88°o objemu 997 ccm který vznikl ve spolupráci firem Boxer Design a Akira. Ten tvoří nosnou část ocelovo-titanového příhradového rámu, osazeného vpředu centrálně odpruženou vidlicí se systémem dvojitého lichoběžníku, který odděluje tlumící a brzdné síly působící na vidlici. Také zadní odpružení je vyřešeno poměrně atypickým způsobem.
Obě 18palcová kola mají moderní kotoučové brzdy, i když malé průměry keramických disků Beringer mají připomínat původní bubnovky. Při důkladnější prohlídce ostatních detailů a zjištění, že firma chce ručně vyrábět zhruba 20 kusů za rok možná najdete i pochopení pro cenu 50 000 EUR. Brough Superior SS100 si můžete objednat v jednom ze tří provedení: tradiční, závodní černé nebo titanové barvě.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)